Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verschil in kleur en groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verschil in kleur en groei

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen voor een gedetaileerde uitleg kan je men kweekverslag nakijken.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...tch-Passion%29

    Mijn "probleem" is als volgt :
    Na negen dagen begon ik een verschil te zien in kleur tussen beide plantjes.
    Nu nog een week later is het kleurverschil nog duidelijker geworden, bij deze plant hangen de bladeren naar beneden, de plant is ongeveer een centimeter kleiner en de stengel zelf is ook dunner dan de andere.

    enkele foto's om het verschil aan te tonen:
    gelige plant -> SAM_1346.jpg SAM_1342.jpg
    groene plant -> SAM_1344.jpg

    Alle opmerkingen zijn welkom,
    groet

    #2
    Re: verschil in kleur en groei

    Waarschijnlijk heeft de gelige plant een tekort aan stikstof.
    Kan het zijn dat je 2 verschillende soorten grond/medium hebt gebruikt?
    Lees dit even:

    Stikstof is verantwoordelijk voor de groei van blad en stengels.
    Het bevordert de productie van voedsel uit zonlicht (fotosynthese).
    Een tekort aan stikstof uit zich meestal in vergeling van de bladeren (begint onderaan).
    De planten blijven ook achter in groei.
    Bij teveel stikstof gaan de planten verzwakken (snelle, spichtige groei) en vergroot de kans op ziekten en aantastingen. Meestal zorgt een teveel aan stikstof ook aan een weelderige bladgroei ten koste van bloemen en/of vruchten.
    Compost en dierlijke mest, bloedmeel en hoornmeel zijn natuurlijke bronnen van stikstof. Bloedmeel en hoornmeel zijn verkrijgbaar in poedervorm.

    Succes ermee

    Comment


      #3
      Re: verschil in kleur en groei

      Hoi Straycat,


      Geen enkele plant is hetzelfde, tenzij je haar kloont.
      Je zult altijd verschillende planten krijgen uit zaadjes ondanks dezelfde omstandigheden, volgens mij heet dat met een moeilijk woord Phenotype.

      Comment


        #4
        Re: verschil in kleur en groei

        wow, snelle reacties
        Beide plantjes werden in hetzelfde medium gezet. Na het ontkiemen, in stekgrond tot twee dagen geleden.
        Toen heb ik ze overgepot in universele potgrond vermengd met hydrokorrels en een beetje gedroogde koemest.
        Weet ook wel dat ze geen kopieen van elkaar zullen zijn maar in vergelijking met de ene,
        hangt de gelige plant er maar sipjes bij.
        Ik zal het nog enkele dagen opvolgen en anders zal ik dan meer stikstof in de grond moeten blazen...
        Om dat te doen moet ik dan overpotten naar grond met beendermeel of kan je stikstof ook vloeibaar toedienen?

        alvast bedankt

        Comment


          #5
          Re: verschil in kleur en groei

          Stikstof kan je volgens mij prima vloeibaar toedienen (Oplossen en sproeien).
          Echter weet ik niet of je dit al kan doen bij zulke kleine plantjes.
          Daar zou iemand anders je mee moeten helpen Ik ben ook nog vollop aan het lezen overal, ik snap er ook nog geen drol van

          Comment


            #6
            Re: verschil in kleur en groei

            stikstof toedienen bij zo'n plantje in zo'n bak... dream on

            Lijk jij precies op je broer of zus? Nop, lekker aankijken en beetje water geven komt allemaal goed.

            Suc6 en Smookse

            Comment

            Bezig...
            X