Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kosten kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kosten kweektent

    Korting op 420shop
    Kan iemand die een kweektent heeft mij vertellen hoeveel geld hij/zij kwijt is aan stroomkosten enzo?
    Ik ga mijn vader proberen over te halen in de hoop dat hij het deze keer wel goed keurd dat ik een tentje neem. Ik zit te denken om 250 watt Hps te nemen vanwege de stroomkosten als het zou mogen van mijn vader. Misschien dat je niet dezelfde lamp hebt maar dan kan ik toch een beetje een inschatting kan maken wat de kosten kunnen zijn.
    Als iemand nog tips heeft hoe ik mijn vader over kan halen zijn ze erg welkom.

    Groetjes LazyAssGrower

    #2
    Re: kosten kweektent

    zelf kweken is altijd goedkoper dan de wiet in de shop kopen dus als je vader het te duur vind moet je dit gewoon als argument gebruiken en aangeven dat je de energie zelf betaald.
    op het forum zijn genoeg schema's te vinden waar je je stroomkosten mee kan uitrekenen. kan je zelf ook uitrekenen als je weet hoeveel cent je per kwh betaald.

    succes

    Comment


      #3
      Re: kosten kweektent

      watage x uren /1000 x het tarief per kwh

      Comment


        #4
        Re: kosten kweektent

        ze zijn nu ook te huur,nog niet zo lang,ken iemand die is daar pas mee begonnen,hoe groot wil je hem hebben

        Comment


          #5
          Re: kosten kweektent

          Energieprijs nu is ongeveer 22 cent p kwh.

          Stel:
          Je kweekt 12 weken gelijk op 12/12.
          250Watt lampje, afzuiging en ventilatortje, voor het gemak totaal 400 Watt.

          Lamp: 12weken*7dagen*12uur= 1008 uur. 1008uren * 0,25kw * 0,22€ = 55 Euro
          Rest: 12*7*24= 2016 uur. 2016 *0,15 * 0,22 = 66 euro

          Dit zijn maar hypotheses en aannames maar de totale stroomkosten voor je kweek zijn dus: aantal uren * aantal Kilowatt * prijs per KW p uur

          Succes en rook er samen een met je Pa!

          Gr
          B.

          Comment


            #6
            Re: kosten kweektent

            Zelf houd ik een vuistregel aan Buizerd: binnenshuis wiet kweken kan en mag niet meer kosten dan 1 euro per gram. Zodra je daar boven zit, doe je alles verkeerd.

            Comment


              #7
              Re: kosten kweektent

              Haha, dat is dan weer een andere insteek. Totale kosten per gram.

              Maar goed een tentje met een 250W zal een slordige 125 euro kosten. Dusssss.. moet meneer er 125 gram af gaan halen, dat is dan weer 0,5 gram per watt.

              En eigenlijk als je daaronder zit, doe je inderdaad iets niet helemaal goed. Ik heb dat stiekem ook als vuistregel, ik hoef geen max max max, maar als min min min eis heb ik wel 0,5 gram per watt staan.

              Comment


                #8
                Re: kosten kweektent

                neem leuke chiks mee naar huis die alles voor wiet doen, zul je zien dat je pa spontaan gaat kweken.

                Comment

                Bezig...
                X