Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te warm tijdens proefdraai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te warm tijdens proefdraai?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Heb gisteren even een proefdraai gedaan in mijn tent.

    Wat gegevens:
    Tent (90 x 90 x 160 cm) met een 250 watt HPS.
    Mijn afzuiger is een 500m3 torin sifan met 500m3 phresh koolstof filter.
    Klimaat Regelaar Fan controller 1000w + Termostaat brons (thermostaat schijnt niet echt goed te werken - zit een paar graden naast)
    Bij 55% begint hij trouwens al te brommen en stopt hij

    In de kamer is het s'avonds rond de 19~21 graden.
    Ik merkte toen ik de lamp inschakelde dat het er snel warm werd op de hoogte van de planten (rond de 29~30 graden), daarom had ik afzuiger maar op ~70% gezet in de hoop dat het koeler werd. Daarna heb ik de max-min thermo hygro meter ge-reset.

    Dit was de uitkomst:
    Temperatuur
    Min. 21.8
    Max. 27.8

    Luchtvochtigheid
    Min. 49%
    Max. 62%
    De afstand van de lamp tot de plantjes was gem. 30 cm.

    Nu is mijn vraag; een 500m3 zou dit toch makkelijk aan moeten kunnen?
    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

    #2
    Re: Te warm tijdens proefdraai?

    een 500 cubertje zou dat op ze sloffen moeten trekken,maar dan wel de uitblaas diameter 20 en de luchtinlaat 3 keer diameter 20 cm

    Comment


      #3
      Re: Te warm tijdens proefdraai?

      Uitblaas is gewoon in de kamer (raam staat altijd op - geen slang nodig dus).

      Passieve inlaat van tent gebruik ik (geen slang o.i.d. - diameter rond 180mm) dus zou hij makkelijk kunnen halen?
      Als ik hem op 85~100% trekt hij me hele tent vacuum, lol.

      ---------- Post added at 14:00 ---------- Previous post was at 13:35 ----------

      Heb denk ik al een probleem gevonden; de flens zit scheef op de inlaat van van slakkenhuisventilator (al is dit max. 1,5 cm). Ga deze vanmiddag uitfrezen.

      Maar dan nog... als mijn tent vacuum trekt, zou er toch genoeg vermogen moet zijn om te koelen?
      {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

      Comment


        #4
        Re: Te warm tijdens proefdraai?

        je temp lijkt me aan de redelijke kant.

        maar je zei dat je thermostaat een paar graden afwijkt. Word deze niet door een in of outflow van lucht beinvloed?
        zou ook kunnen. dan verwacht je waardes die niet gaan kloppen. mijn thermostaat (relait schakelaar met probes) zit tegenover
        gesteld van mijn verwarmings inlaat. dus de warme luchtstroom (inflow) raakt niet direct de thermostaat. tevens heb ik een
        verwarmingselement op een FAN gemonteerd (dus geen straal kachel, maar eentje die lucht warmt bij inflow) en omdat
        de thermostaat aan de andere kant zit, kan niet door geleiding warmte naar de thermostaat trekken. denk hierbij aan
        geleiding door hout, kunststof en metalen; met name staal, ijzer, aluminium en blik)

        geen idee hoe het er bij jouw uitziet, maar zou eens kijken wat er met die klimaat regelaar aan de hand is.

        topic zegt ook: "te warm tijdens proefdraai"

        en het eerste wat je tikt is dat je klimaat regelaar het niet goed zou doen???? zonder specifieke oorzaak
        of reden. mijn eerste ingeving althans.

        veel succes gewenst.

        Comment


          #5
          Re: Te warm tijdens proefdraai?

          90x90x160. Dat wijst op een Secret Jardin Darkstreet. Officieel zijn deze tenten gemaakt om een actieve inlaat te gebruiken. Zoals Tumble al zegt moet je inlaat wanneer je deze passief gebruikt 3x zo groot zijn dan je uitlaat. Dat heeft een Darkstreet niet.

          Je zegt het zelf al. De tent trekt enorm vacuum. Je ziet dus al dat je inlaat veel te klein is. Ander zou deze niet vacuum trekken. Hierdoor trekt de fan te weinig kloele lucht binnen waardor je temperatuur problemen krijgt. Een Darkroom heeft meer openingen waardoor je d.m.v. slangen je inlaten tot 4 keer je uitlaat kunt maken. Deze tenten trekken dan ook minder vacuum. Ik weet niet wie jou deze tent met een 500m3 afzuiger heeft verkocht maar hij had dit jou zeker kenbaar kunnen maken.

          Gr Q

          Comment


            #6
            Re: Te warm tijdens proefdraai?

            Ahh oke, bedankt voor de uitleg. Blijkt ook dat de temp/hygro meter in het licht stond. Nu staat hij op 22.6 (26.4 max), dat is toch wel redelijk?
            Wel raar dat mijn thermostaat van de fan controller op 20*C staat en niks doet... dan moet ik hem op 19 zetten.

            Zal ik er anders een grotere passieve inlaat in knippen?

            Ga even 3 pc-fans + fan controller bestellen en in elkaar knutselen voor op me lamp
            Last edited by diploide; 4 May 2012, 18:05.
            {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

            Comment


              #7
              Re: Te warm tijdens proefdraai?

              Nee zonde van de tent. Koop een kleine fan voor de inlaat of zet je zijflap open. En je thermometer in het licht. Je leest dat ze vaak in de schaduw of onder een afdakje moet staan. Waarom ze dat zeggen vind ik vreemd. Je planten staan ook volop in het licht en niet in de schaduw of onder een afdakje. Je meet de temperatuur rond de toppen. Dus trek je conclusie maar.

              Gr Q

              Comment


                #8
                Re: Te warm tijdens proefdraai?

                Hmmz, oke dacht dat je altijd in de schaduw moest meten?

                De temperatuur wordt (buiten) toch ook altijd in de schaduw gemeten, anders loopt het kwik snel op schaduw+15Zal een fan in de inlaat zetten
                {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                Comment


                  #9
                  Re: Te warm tijdens proefdraai?

                  op de evenaar is ook wel eens een hitte golf denk dat hitte niet zo`n probleem is zolang het niet te droog word

                  Comment


                    #10
                    Re: Te warm tijdens proefdraai?

                    Haha inderdaad dat klopt, maar heb momenteel zaailingen staan, waarbij de de bladeren hangen bij 2... Ook paarse stammetjes bij deze 2...
                    Andere hebben nergens last van.

                    grond is licht vochtig (geen voeding)
                    vochtigheid 70%
                    temp min 20.4 max 26.2
                    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                    Comment

                    Bezig...
                    X