Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

me 1ste wietplantjes:) bubblegum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    me 1ste wietplantjes:) bubblegum

    Korting op 420shop
    11 dagen geleden begonnen met 2 zaadjes te ontkiemen in een schaaltje met vochtig keukenpapier, afgedekt met aluminiumfolie met gaatjes erin, 5 dagen later kwamen ze uit.
    Meteen in 12l potten gedaan met volgens wel normale aarde erin.ik begin er net mee dus er zal vast een hoop veel beter kunnen.
    Ik heb geen idee hoeveel water ze nodig hebben nu,probeer de aarde niet te nat te droog te houden geef ze nu ongeveer een 3de van een liter per plant en zoveel mogelijk licht.
    Ik gebruik niet echt de juiste lampen denk ik; 2 spaar lampen van 10 watt en iets verder daarboven 3 halogeenspotjes en plafonventilator. Ik heb ook voeding Root !t first feed,ben benieuwd of dat helpt.
    Zou je dat moeten mengen met het water of puur paar druppels? Foto`s volgen nog
    Last edited by ceBep; 6 May 2012, 17:31. Reden: woordenbrij gefatsoeneerd

    #2
    Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

    Als je een topic opent, probeer te denken aan hoofdletters en interpunctie.
    Zonder dit is het een woordenbrij wat nagenoeg onleesbaar is; bij voorbaat dank.
    Tevens verplaatst naar de juiste sectie.

    Comment


      #3
      Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

      spaarlampen hebben geen enkel nut om voor een wietplant, die andere lamp weet ik niet.
      voeding moet je altijd (tenzij anders vermeld) mengen met je water dat je geeft. voeding is vaak heel erg geconsentreerd en daarom als je het mengt komt het in de juiste verhouding en over het gehele wortelstelsel.
      kan je met jou omstandigheden je plantje niet gewoon buiten zetten? ik heb ook 2 bubblegums voor buiten

      succes

      Comment


        #4
        Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

        spaarlampen hebben geen enkel nut om voor een wietplant,
        Dat is onjuist. Met spaarlampen is wel degelijk te kweken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

          wel? ik had begrepen dat dit verkeerde lichtspectrum had?

          Comment


            #6
            Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

            Kijk maar is bij micro kweeken met tl of pl of t5 of t8. Recutaat zal niet echt top zijn, maar goed genoeg voor een. Proefdraai
            One "small" step for a man....one giant tree for mankind

            Comment


              #7
              Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

              dag7.jpgdag 7.jpgdag11.jpgdag 11.jpgdag_11.jpg

              Comment


                #8
                Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

                ik ga ze morgen in de tuin zetten naast de brandnetels.
                de natuur is op dit moment een betere kweker dan mij.
                volgen tentje goede en goede lampen kopen wil je een beetje plant creeren.
                hoe doen jou plantjes in de tuin joepje?.
                dit is wel de juiste tijd van het jaar om ze buiten tezetten denk ik
                wat zou naast hps en natriumlampen nog meer een goede optie zijn voor in huis?.

                Comment


                  #9
                  Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

                  zou nog even wachten, ze geven vorst in de komende dagen!!!!!
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

                      hey jah toch maar een weekje wachten met buiten zetten.
                      ik dacht dat het wel warmer zou worden al,niet dus.
                      goed dat je het zegt!.mijn probleem is wel de lampen,en ventilatie.
                      zo plant heeft toch wel de juiste aandacht nodig wil het wat worden.

                      Comment


                        #12
                        Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

                        even een kleine update.
                        ik heb de 2 plantjes in de tuin gepland zonnetje staat er lekker op nu.
                        eentje groeit wel aardig,die ander bijna niet.
                        nu ze buiten staan groeien ze wel wat harder.
                        en nu ze buiten staan zie ik bij het ene plantje onderste blaadje stukje weggevreten lijkt het
                        en bij die ander die amper groeit een gat in blaadje of dat nu insecten zijn,of een groeistoornis geen idee2012-05-20-024.jpg2012-05-20-025.jpg
                        Attached Files
                        Last edited by smokingweed85; 20 May 2012, 14:23.

                        Comment


                          #13
                          wat zou hier aan de hand zijn? ik snap het even niet meer..

                          ze staan nu bijna een week in de tuin,en tot mijn verbazing groeit die grotere plant in een soort sbocht
                          en zag ik een beetje wit soort slijm op sommige blaadjes,als of er een spin heeft op gezeten?.
                          die kleinere gaat dood denk ik blaadjes verschrompelen,misch watertekort? ik geef ze wel elke dag een beetje.
                          als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn hoor ik het graag.daan2012-05-24-028.jpg2012-05-23-027.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

                            mischien een set 125 watt cfl lampen kopen

                            groeilamp en bloeilamp 60euro voor de set en deftige lampen zijn het


                            Comment


                              #15
                              Re: me 1ste wietplantjes bubblegum

                              die ga ik zeker een keer aanschaffen lijken mij ook prima lampen.
                              maar nu ze in de tuin staan krijgen ze veel zonlicht.
                              het lijkt of de plantjes watertekort hebben of juist teveel water.
                              ik geef ze ongv een halve liter per plant per dag,misch toch een beetje teveel van het goede?.
                              al zijn de blaadjes niet geel toch verschrompelt die kleine best wel.

                              Comment

                              Bezig...
                              X