Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik wel een automatische bewatering systeem maken alleen welke!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik wel een automatische bewatering systeem maken alleen welke!!!

    Korting op 420shop
    Wel voor mijn dames een automatische bewatering systeem maken alleen welke type werkt goed en waar moet ik op leten?
    Zelf dacht ik aan Topspin 12 delig inclusief verdeelventiel system of een Blumatset 3mtr 12-delig!
    Twee verschillende systemen, kan iemand mijn de voor en nadelen van vertelen!
    kan iemand mij anders vertellen wat ik nodig heb voor een bewatering systeem?


    knettah
    Last edited by evert2008; 8 May 2012, 12:15.

    #2
    Re: Ik wel een automatische bewatering systeem maken alleen welke!!!

    Ik heb een blumat systeem. Werkt super, als je na wat dagen eindelijk de goede afstelling hebt.

    Voordelen:
    - Geen stroom, werkt op zwaartekracht.
    - Geeft pas voeding als de aarde droog wordt (andere systemen geven elke plant even veel)
    - Zeer eenvoudig en goedkoop

    Nadelen:
    - Afstellen is een klote werk en duurt even voordat je dat goed hebt.

    Ik heb geen ervaring met andere systemen, dus een vergelijk kan ik niet geven. Maar dit is voor kleinschalige kweken in mijn ogen de beste oplossing.

    Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      #3
      Re: Ik wel een automatische bewatering systeem maken alleen welke!!!

      Thnx voor reactie,

      Denk dat het een blumat system wordt, komt het water wel in de hele pot tijdens watergeven of alleen rond de blumat?
      Zoek een oplossing voor vakantie en eigenlijk altijd, lekker makkelijk
      Heb jij dan wel een Circulatiepomp in je vat zitten?

      Gr evert

      ---------- Post added at 23:30 ---------- Previous post was at 23:23 ----------

      hey,

      Nog vraagje heb jij een PE filter er tussen zitten, ofgaat het bij jou rechtstreeks vanuit het vat!
      Waarom valt het afstellen zo tegen, waar moet je op letten!

      Gr evert

      Comment


        #4
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

        Comment


          #5
          Re: Ik wel een automatische bewatering systeem maken alleen welke!!!

          Het blumat system ziet er goed uit,
          alleen mijn keuze is toch op een Gardena 1407-20 Volautomatische bloembakbesproeiing set geworden, omdat deze met een computer is af de stellen. Verder sproeit deze set beven de aarde. Smaken verschillen, heb
          Zelf plaats ik een PE filter er tussen om vuil de filteren uit het water ivm verstopping!
          Wel een circulatie pomp en een air pomp gehaald!
          Bedankt voor je tips, PH zal ik goed in de gaten houden. Zelf gebruik ik canna terra voeding ben benieuwd.

          Comment


            #6
            Re: Ik wel een automatische bewatering systeem maken alleen welke!!!

            Ieder zijn eigen keuze. Ik ben benieud naar de ervaring ermee. Maar ik ben bang dat het filter ook de voeding tegen houd. Vandaar dat ik het niet toepas.
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment

            Bezig...
            X