Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekjes al in bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stekjes al in bloei

Korting op 420shop
    Ik heb een paar stekken genomen van mijn planten in de kast. Deze zijn de opvolgers van de dames in de kast.
    Ze staan nu voor het raam om voor te groeien en krijgen dus gewoon daglicht. Nu heb ik net gezien dat ze echter al bloei beginnen te vertonen.
    Is dit normaal?
    Hoe kan ik dit tegengaan indien dit niet normaal is?

Groetjes
    Eerste guerillakweek Royal dane

Re: Stekjes al in bloei

Bloei betekent dat ze te weinig lichturen krijgen, dus meer licht geven.

Comment

misschien voorbloei anders?

Verstuurd via Tapatalk
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Als voorbloei gelijk is aan witte lange haren die uit de oksels komen kan dit wel zijn. Ik vindt het vreemd. Ze staan voor een groot raam dat op het zuiden staat gericht. Dus normaal zouden ze wel voldoende licht krijgen. Of kan dit ook te maken hebben met de bewolking?
        Want het zonnetje breekt niet iedere dag even fel door :s

Comment

te weinig licht in de zin van te weinig lichtUREN Woin, da's het punt in dit geval. De intensiteit doet wat minder ter zake (al zal Monty daar volkomen terecht een discussiepunt van kunnen maken).

Dit is dus geen voorbloei maar stressbloei en ontstaat dus als gevolg van een tekort aan aantal uren licht per dag. Je zal zien dat de plant straks weer overschakelt naar groei, en daarna normaal gaat bloeien. Alleen kosten deze processen nogal wat energie, en zal je gaan uitvinden dat stekjes die je later zet beter doorgroeien en aanmerkelijk beter ontwikkeld zijn terwijl ze dus later in de tijd zijn gezet.

Je kan het vermijden door bij te lichten, oftewel naast een poosje daglicht ook een tijd ze onder bv TL of spaarlampen te zetten om zo tot een totaal van minstens 16uur per etmaal licht te komen.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Thanx moreweed

dan gaan we een oplossing zoeken, zodat de dames wel aan hun uren komen

Comment

Glas filtert bepaalde kleuren uit het lichtspectrum, ook niet bepaald goed. Je kan ze beter onder een TL zetten of buiten...
              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

Comment

daarom heb ik altijd dat paarsige licht hier !
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                X