Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overcapaciteit afzuiging ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overcapaciteit afzuiging ?

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

ik zal in de nabije toekomst een een kweerruimte hebben van 1x1x2m & 600W

ik lees dat een overcapaciteit voor je ruimte wel aan te raden is,
    dit voor het geluid en eventueel voor de temp te kunnen regelen als de omgevingstemp van de andere kamer hoger zijn tijdens de zomer etc,

maar ik twijfel tussen

&

tnx voor het antwoord

gr

D.
    Last edited by Dylero; 13 May 2012, 23:52.
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Re: Overcapaciteit afzuiging ?

Denk dat dat veel ste veel is, dacht 250m3 zat was, maar wacht het ff af wat de rest zecht.

Wel is aan te raden om in en uit te blazen om de druk te handhaven.

Grtz.

Comment

2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Teveel kan geen kwaad als je een goede afzuig regelaar heb zodat het niet constant stormt in je hok

Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
        Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

Comment

EPIC FAIL VAN MEZELF

ik heb het antwoord al ooit van monty gekregen en was vergeten dat ik dit ooit al gevraagd had.

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
          Hoi,

Je plantjes verbruiken tijdens de fotosynthesen CO2 . Deze moet aangevuld worden om de fotosynthese op gang te houden. Hiervan is de eerste vuistregel afgeleid. Deze gaat dus puur over de minimale luchtverversing die je nodig hebt om geen tekort aan co2 in je ruimte te krijgen wat een negatieve invloed op de groei zou hebben. Kweekt men bijvoorbeeld onder led of TL dan heb je weinig last van te veel warmte in je ruimte en volstaat deze afzuiging doorgaans. Vuistregel: lengte x breedte x hoogte x 20
          Je lucht in de ruimte word dan om de 3 minuten in zijn geheel ververst (20 x per uur).

Een tweede reden om af te zuigen is het afvoeren van de warmte uit je ruimte. Kweekt men onder HPS of onder HPI (deze brengen veel warmte met zich mee) Dan volstaat de minimale afzuiging die je voor je co2 nodig hebt bij lange na niet om je temperatuur beneden de 28 graden te houden. De vuistregel voor HPS is:
          Neem de helft van het wattage van de HPS lamp en tel daar 20 % van het wattage bij op.

Bijvoorbeeld:
          Voor 600 wat HPS: 600 / 2 = 300 +120 = 420 m3/h

Voor 400 wat HPS: 400 / 2 = 200 +80 = 280 m3/h

Een derde reden om af te zuigen is je LV controleren. Afhankelijk van de weersomstandigheden , waar je je lucht vandaan haalt, in welke ruimte je tent of hok staat enz moeten we vooral in de bloei op dagen dat we een hoge LV buiten hebben flink afzuigen om alles een beetje in toom te houden.

Het is dus afhankelijk van met welke lampen je kweekt waar je ruimte is (zolders zijn in de zomer erg warm dan is voor 600 wat HPS 500M3/h misschien nog te min. In een koele kelder kom je met 360 m3/h gemakkelijk onder je maximale temperatuur.

Hopelijk snap je de uitleg een beetje en kun je een goede keuze maken. Ja kan bij de aankoop van de afzuiger ook vragen of je het een week kan uittesten en als het onvoldoende blijkt te zijn voor je temt dat je dat dan kan inruilen tegen een grotere.

Succes

dus tnx again monty, denk dat ik dan ga gaan voor de zou geen kwaad kunnen als ik het goed begrepen heb?

Comment

Overcapaciteit kan je dimmen, 'ondercapaciteit' niet.
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

420m2 voor die ruimte zat meer dan 600W hang er toch nooit in.

Comment

ik heb ook 500m3 voor 250watt (voorlopig - wil binnenkort 400watt proberen) gaat best lekker en goed stil
                {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fast2005 View Post
                  420m2 voor die ruimte zat meer dan 600W hang er toch nooit in.
                  maar zou het genoeg zijn als het pokke warm wordt in die kamer ?

Comment

als buiten 30 graden en meer word hebben allemaal een probeer omdat ook de verse lucht al warm is.
                    geloof niet dat een nog groter afzuiging daar veel aan kan doen.

Comment

Airco gebruiken

Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
                      Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

Comment

's Nachts wordt het buiten niet zo snel 30 graden of meer. ('s Zomers draai je 's nachts natuurlijk)
                        Die ene keer dat zoiets gebeurt hang je de lampen een keer 10cm hoger en zet je de circulatiefan op standje II, en de inblaas/afzuig wat harder.

Het antwoord op de vraag was door Monty al gegeven, denk ik.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik heb een ds120 tent gekocht met g-tools 420m3 en een 400 watt lamp.
                          maar ik krijg het niet kouder dan 28graden moet de tent open zeten al wil het 26 graden worden.
                          zit het hele forum af te zoeken hoe ik me tent kouder krijg maar iedereen lijkt te zeggen dat het zo zou moeten werken maar dat doet het bij niet ik heb 2 gaten in de tent en aanvoer 1 afvoer maar volgens mij is dat alleen al het probleem volgens mij moet ik minimaal 2 aan voerhebben ???

Maar wat ik wil zeggen let goed op wat je koopt !

Comment

DS is een kweektent waar je een actieve inlaat moet gebruiken. Of je moet de roosters aan de zijkant open zetten.

420 G -tools met fancontroller werkt perfect. Draaide zelf ooit met een DR90 II 600W compleet met dezelfde afzuiger. In de bloei kon ik de fan op 70% zetten met de lamp aan. In de Groei op 100%. (planten zijn dan nog klein en nemen minder warmte op)

Comment

ok ja heb 1 rooster zal dan gaan proberen dankjewel

Comment

Bezig...
                              X