Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ruderlaris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ruderlaris

    Korting op 420shop
    hoi,

    ik heb een vraag. Cannabis Ruderlaris wordt eigenlijk alleeen maar gebruikt in het kruisen met cannabis indica of sativa. pure ruderlarisnplanten hebben een heel laag thc gehalte waar de gemiddelde gebruiker dus niks aan heeft. ik gebruik cannabis echter voor pijnbestrijding. nu heeft ruderlaris wel een hoog cbd gehalte wat een pijnstillende werking heeft. zou het niet handig zijn om wiet olie te make van pure ruderlaris planten? pure pijnbestrijding zonder high of stoned worden. als dit zo werkt, valt er uberhaupt ergens pure ruderlaris zaad te krijgen?

    greetz Franko

    #2
    Re: ruderlaris

    Dat zou best kunnen. Alleen het woord wiet-olie/hasj-olie heeft op dit forum een beladen klank en mag volgens mij niet worden gebruikt. Sommige woorden zijn op dit forum nu eenmaal niet gewenst of toegestaan. Zo heb ik ooit het woord "vertimec" gebruikt. Dat kwam me gelijk op een waarschuwing te staan.

    In de partij-organen van confessionele partijen mag het woord "godverdomme" immers ook niet worden gebruikt. Elke mono-cultuur heeft zijn eigen -gebrek aan- argumenten en stelt daartoe een censuur in.

    Vrijheid van meningsuiting is een grondrecht, maar niet een ieder is van oordeel dat dit recht gerespecteerd moet worden in gevallen waarin deze mening niet congrueert met de eigen mening. Het kost geen moeite om sinds de jaren 30 van de vorige eeuw daartoe vele voorbeelden aan te dragen. Niets nieuws onder de zon dus.

    Bij mij berust dus de stellige indruk dat nuanceren niet in de vocabulaire bij alle mods voorkomt: echter naar mijn oordeel geeft nuanceren- verfijnen en onderscheid aanbrengen dus- helderheid binnen een discussie. Immers, zaken van diverse kanten bekijken en aanhoren, dus ook die van de kant van de tegenstander, behoeft niet per se begrip in te houden voor alle aspecten en motieven.

    Tot mijn spijt moet ik constateren dat ingenomen standpunten door de mods op monotone wijze worden herhaald en gebaseerd schijnen te zijn op een onaantastbaar oordeel. En een onaantastbaar oordeel tendeert naar principes en die vangen nu eenmaal aan op het punt waarop het gezond verstand eindigt.
    Last edited by Xtreme; 14 May 2012, 14:14.

    Comment


      #3
      Re: ruderlaris

      Je haalt me de woorden uit de mond!
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: ruderlaris

        Het is Cannabis sativa var. ruderalis. Niet Ruderlaris dus.

        De opbrengst van ruderalis is minimaal.

        Hongarije staat er vol mee.
        Attached Files
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          niet
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: ruderlaris

            LR2, "the point of no return" is voor mij bereikt. Ongeveer 2 jaar heb ik op dit forum van gedachten gewisseld, ervaringsregels gedeeld en adviezen gegeven. Soms ook gediscussieerd, heftig af en toe, want ik ben zowel verbaal als physiek een straatvechter. Maar aan alles komt een eind. Nochtans, ik kijk met veel plezier terug op de tijd dat ik op dit forum heb geparticipeerd: ik heb er "op afstand" veel vrienden gevonden en persoonlijke contacten door gekregen. Maar naar aanleiding van een pm van een mod ben ik tot het besluit gekomen dat mijn tijd gekomen is om afstand te nemen van dit forum. Ik zal mijn considerata daartoe in een nog te openen topic toelichten.

            Comment


              #7
              Re: ruderlaris

              We hebben het recht om onze mening te spuien - maar niemand heeft de plicht om jouw mening verder te verspreiden. Die plicht heeft JD ook niet: Het is volledig aan hun wat ze wel en niet op hun site willen hebben. Wij hebben wel weer het recht om het forum te verlaten als het ons niet bevalt.
              (Overigens is het mij ook duister waar het beleid precies op gebaseerd is. Volgens mij is het voornamelijk gebaseerd op wishful thinking: Hopen dat de overheid hetzelfde idee heeft als JD over wat wel en niet door de beugel kan.)

              On topic: Voor zover ik weet kan je een hoog CBD-gehalte krijgen door ruderalis te kruisen met sativa. Je moet dan nog wel selecteren, en daar heb je een gas-chromatograaf voor nodig. Je kan dus makkelijker zaadjes van CBD-crew bestellen: Dan is zowel het kruisen als het selecteren voor je gedaan.
              Last edited by Blani; 14 May 2012, 16:13.

              Comment


                #8
                Re: ruderlaris

                Comment


                  #9
                  Re: ruderlaris

                  Volgens mij Vale, heb ik in een gematigde reactie op geen enkele manier mijn gal gespuwd. Het enige wat ik aandroeg was, dat ik de topic opener er op wees dat het vervaardigen van olie geen voorwerp van een communicatief proces mocht zijn. Ik heb op geen enkele wijze aangevoerd dat ik het daarmee niet eens ben. Ik leg me immers neer bij jullie besluitvorming en stel dit ook niet ter discussie, toch? Ik heb niet meer of minder onder de aandacht gebracht dat ik de vrijheid van meningsuiting een hogere prioriteit geef boven het participeren in dit forum in zijn huidige vorm. Dat is slechts een mening waar ik de consequenties van aanvaard. Ik heb geen "hard feelings", maar heb slechts een beslissing genomen. Ik respecteer jouw manier van reageren en hoop dat je mijn besluit ook begrijpt.
                  Last edited by Xtreme; 15 May 2012, 07:29.

                  Comment


                    #10
                    Re: ruderlaris


                    Zal ik ff toelichten wat ik bedoel met off-topic?
                    Besluiten het forum wel of niet te verlaten of de regels die hier gehanteerd worden ter discussie te stellen?





                    Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                    LR2, "the point of no return" is voor mij bereikt. Ongeveer 2 jaar heb ik op dit forum van gedachten gewisseld, ervaringsregels gedeeld en adviezen gegeven. Soms ook gediscussieerd, heftig af en toe, want ik ben zowel verbaal als physiek een straatvechter. Maar aan alles komt een eind. Nochtans, ik kijk met veel plezier terug op de tijd dat ik op dit forum heb geparticipeerd: ik heb er "op afstand" veel vrienden gevonden en persoonlijke contacten door gekregen. Maar naar aanleiding van een pm van een mod ben ik tot het besluit gekomen dat mijn tijd gekomen is om afstand te nemen van dit forum. Ik zal mijn considerata daartoe in een nog te openen topic toelichten.

                    Het topic gaat over ruderalis.....andere randzaken gaat de TS niet aan.

                    Comment


                      #11
                      Re: ruderlaris

                      Vale, ik gaf de topic-opener slechts aan, bij mijn eerste reactie dus, dat de woorden "weed olie" op dit forum verboden waren. Het verbieden van woorden te gebruiken, die anderen niet aanstaan, staat een ieder vrij. Ik vind dat onzinnig, maar dat is slechts mijn mening. Stel je nu eens voor dat spinaziekwekers een forum openen en daarbij het woord spruitjes verbieden: ik kan me nauwelijks indenken dat zoiets het niveau van zo'n forum in positieve beinvloedt. Maar, ik beeindig de discussie. Ik heb het met jou gehad. Je mag het laatste woord hebben hoor!

                      Comment


                        #12
                        Re: ruderlaris

                        En daarvoor dank ik je, ik heb graag het laatste woord voor wat deze discussie aangaat.

                        To the point, nogmaals:
                        Maar je account willen opzeggen omdat een zienswijze niet strookt en je bepaalde dingen niet begrijpt, zoals moderatoren of regels, heeft nog steeds niks met ruderalis te maken: off-topic!

                        Comment


                          #13
                          Re: ruderlaris

                          dan houden we het toch op tinctuur?

                          ---------- Post added 15th May 2012 at 00:03 ---------- Previous post was 14th May 2012 at 23:56 ----------

                          damens en heren ik dacht dat het roken van cannabis rustgevend bedoeld was.....

                          anyway zou iedereen die wil discusieren over de eventuele censuur op JD dat ergens anders kunnen doen?
                          het zou bijzonder fijn zijn als ik gewoon antwoorden of meningen nav mijn vraag zou krijgen.

                          gr. Frank

                          Comment


                            #14
                            Re: ruderlaris

                            Ja en als je je topic had gelezen wist je dat dat de bedoeling was en is geworden!
                            Dus je laatste opmerking is nodeloos btw..

                            Comment


                              #15
                              Re: ruderlaris

                              thanks voornde tip!

                              Comment

                              Bezig...
                              X