Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnersplan - opbouwende kritiek gezocht!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnersplan - opbouwende kritiek gezocht!

    Korting op 420shop
    Hallo mede kwekers!
    Ik ben een totale beginner. Dit jaar ben ik begonnen met het kweken van vijf plantjes, simpelweg in mijn achtertuintje.
    Ik ben eens rond gaan kijken op de site www.dutchheadshop.com Op deze website zijn naast zaden ook verschillende kweekbenodigdheden te vinden.
    Ik kwam op het idee om misschien voor volgend jaar een 'groei-doos' in elkaar te zetten: een houten doos, met daarin twee 'Turbo Neon TL 36watt Groei 6500K' lampen, bevestigd in een hiervoor bestemde armatuur. De doos zelf zal binnenin helemaal afgewerkt worden met zilverkleurig isolatiemateriaal.

    Het idee achter dit plan is om te zorgen voor een voorspoedig verloop van de eerste paar groeiweken van mijn plantje. Als de planten eenmaal gaan bloeien gaan ze lekker de tuin in. Ik veronderstel dat mijn 'groei-doos' op deze manier geen ventilator/koolstoffilter nodig heeft? - Zo ja, verbeter mij aub!

    De totale kosten schat ik op ongeveer 100 euro. Met deze 'groei-doos' hoop ik ook eventuele stekjes groot te kunnen brengen, tot aan de bloeifase.

    Ik ben een complete beginner en dit is tot nu toe slechts een wilde fantasie. Graag op- of aanmerkingen wat betreft dit plan. Ik ben erg benieuwd of ik dit plan zou moeten uitvoeren of niet! Reacties worden zeer op prijs gesteld

    #2
    Re: Beginnersplan - opbouwende kritiek gezocht!

    Een koolstoffilter is alleen maar luxe, maar een ventilator is volgends mij wel noodzakkelijk hoor, eentje die de verse lucht naar binnen plaatst ( rechts onderin) en de andere die de hete lucht naar buiten blaast ( links bovenin)
    Kijk hier even ,dat zal je vast wel aardig opweg helpen
    Micro Kweken
    Succes

    Comment


      #3
      Re: Beginnersplan - opbouwende kritiek gezocht!

      Hallo! Op www.desjop.nl is volgens mij een aanbieding waarbij je het tneon armatuur inclusief lampen voor de groei krijgt. 55 EUR als ik me niet vergis.
      Een koolstoffilter is daarbij alleen noodzakelijk voor de bloei. Een simpele ventilator volstaat daarom voor de bloei, mits de temperatuur stabiel blijft.

      Succes met je kweek!
      {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

      Comment


        #4
        Re: Beginnersplan - opbouwende kritiek gezocht!

        Oorspronkelijk geplaatst door b0riis View Post
        Een koolstoffilter is alleen maar luxe..
        Ja, als je er geen probleem mee hebt dat het hele huis naar coffeeshop ruikt, dan is het idd een luxe.
        Ook tijdens de groei kunnen planten flink ruiken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Beginnersplan - opbouwende kritiek gezocht!

          Hangt ervan af waar je je kastje hebt staan

          Comment

          Bezig...
          X