Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

    Korting op 420shop
    Goedendag allen, ik heb de afgelopen dagen veel gelezen ( hoofdzakelijk die kweekverslagen zien er interesant uit )

    Vorig jaar ben ik begonnen met een buiten kweek 3 planten om dat wat ik gelezen heb in theorie te brengen.
    nu sinds 1 mei zijn ze bezig met de wietpas waar ik geen interesse heb om voor te registreren nu zat ik te denken om een ( voor eigen gebruik )
    max 3 - 5 planten binnen te gaan kweken maar moet toch beetje binnen budget blijven. nu is mijn maximale budget c.a 300euro 350 euro MAXXX!!! voor een starters kit hoop ik eigelijk dat het genoeg is.
    en heb veelal websites bezocht waar ze complete kweektenten verkopen ( ben niet zo'n grote klusser om iets zelf in elkaar te zetten )
    dus leek me zoiets wel geschikt voor mij nu lopen veelal de prijzen van 500 - 2000 euro met gemak maar aangezien ik toch nog veel moet leren over eigen binnenkweek lijkt t me niet verstandig om meteen alles uit de kast te halen
    nu heb ik op internet wat ze noemen een Hobby kweekset gevonden http://www.growpalace.com/nl/kweekte...-kweekset.html

    #2
    Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

    Het zou voldoende kunnen zijn in het begin, maar je kunt bijv; of een keukenkastje of en oude kledingkast verbouwen.(o ja sorry niet zo handig)
    Je moet er ook aan denken dat je potten, grond en voeding nodig hebt.
    En verder wat dacht je van en PH-meter en EC-meter?
    Je kunt misschien beter nog wat kweekverslagen lezen enz. daa steek je een hoop van op

    Comment


      #3
      Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

      effe rondgeneust en een PH / EC meter is ongeveer 100 euro bij elkaar

      http://www.growpalace.com/de/growsho...wa-ad-204.html
      http://www.growpalace.com/de/growsho...wa-ad-100.html

      tenzij iemand een ander idee heeft hoor ik dat graag, t zal zeker makelijk zijn maar is dit echt noodzaak?


      en ik vraag me af of de sevret jardin tneon ( 2x55watt ) genoeg is, nogmaals ik heb 1x buitenkweek gedaan en wil nu richting binnenkweek gaan

      behalve potten, grond, voeding wat ik hier in de buurt prima kan halen, is er nog iets wat ik nodig heb kwa setup? wat eigelijk onmisbaar is voor de ervarene kweker?
      en ja ben ook gister effe daar geweest om wat info te halen, daar heb ik een lijst ontvangen met een totaale kosten prijs van 650 euro wat me toch net iets te duur is, zit wel alles inbegrepen, zowel voeding topbooster, enzymen etc etc

      Comment


        #4
        Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

        Zekers geen ph en ec meter nodig! Je richten je de verkeerde kant op!!! Organisch zal je betere resultaten behalen gezien het niet zo complex is.
        Ik zou zeker nog 2x55watt erbij hangen. Zo heb je het gehele oppervlak goed belicht.
        Koop gewoon een grote plastic bak die in je tentje past. Goede startersset erbij and you ready to go.
        Heb je gelijk alles voeding, zaden, bacterien enzo.
        Op deze manier hoef je dan alleen kraanwater te geven met een temp. van 20/21 graden. Af en toe bijvoeden met de voeding uit de startersset en dan komt het allemaal vast wel goed.
        Bekijk mijn verslag ff, want ik heb ook een klein 60x60 erbij staan met tneon.

        Greetz Kitefreak

        Ps: Slechtere meters zijn er niet!
        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
        Blow it and you'll know it!!

        Comment


          #5
          Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

          Als je nog geen tent hebt, zou ik eens gaan kijken in desjop in eindhoven,
          heb me ook pas een Secret jardin DS 60 ii^compleet met lamp en afzuiging gehaald
          met grond en potten en zelf voedingsstoffen alles samen voor een 400tje

          http://www.desjop.nl/index.php?item=...=14726&lang=NL

          Comment


            #6
            Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

            Waarom niet zo'n kant en klare kweekset met een 250watt HPS?
            Prijzen liggen toch ongeveer gelijk.
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment


              #7
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

                okee na veel verslagen te hebben gelezen en de chat functie op het forum ben ik al behoorlijk wijzer geworden en heb via http://www.growshop-outlet.nl een set bij elkaar gezet wat mij bevalt kwa setup en prijs valt opzich ook nog wel mee ( tja aanschaf prijs is maar 1 maal )
                nu hoop ik eigelijk of ik alles heb gepakt wat nodig is ( of ik meschien nog iets mis / beter kan veranderen )

                de setup bestaat uit:

                Secret Jardin DS90ll 90 x 90 x 160CM
                TCL 55w *** - Kies uw lamp Yellow Blooming
                TCL 55w *** - Kies uw lamp Daylight Growing
                Tneon 2x55w armatuur
                Ruck RK125L 330M3
                Fan Line fan controller <- nu weet ik niet 100% zeker of deze geschikt is voor mijn afzuiger ( zie hierboven )
                Grasslin Analoog
                Min-Max-Hygro Meter


                p.s. een easy roller set ( ophanging lampen ) kan ik niet vinden op de website, maar denk dat de lokale bouwmarkt wel iets ervoor heeft
                Last edited by Jakes; 19 May 2012, 12:03.

                Comment


                  #9
                  Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

                  leuk setje maar zou toch voor 250 of 400 watt hps gaan

                  Comment


                    #10
                    Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

                    Ik heb hier een DS90 160cm hoog met 400w HPS. Werkt prachtig. Alleen afzuigen met 500kub en binnen ook nog fan op lamp mikken voor hitte, 250w is misschien wat gemakkelijker onder controle te houden. Ik heb zomers bij een buiten temp van 20-25 graden wel moeite om temperatuur laag te houden. Nu in de lente zit ik op een mooie 27,6C. Mijn tentje staat aan 3 kanten ingebouwd wat ook warmte vasthoud. Ik zou zeggen HPS in dat hok. Succes!

                    Comment


                      #11
                      Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

                      als je 3 tot 5 planten wil kweken betwijfel ik of 1 armatuur van 2 x 55 watt voldoende zal zijn , zou op zen minst dit al veranderen naar 2 x 75 watt

                      Comment


                        #12
                        Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

                        Idd pak wel HPS anders zijn je werk bijna voor nix,

                        Comment


                          #13
                          Re: Hobby Kweekset, Compleet ( denk ik ) ?

                          Een HPS levert het meest aantal lumen per watt. Dat is een aangetoont feit.
                          Waarom zou je dan min of meer evenveel stroom verstoken terwijl 't rendement in de wetenschap veel lager is? Waarom?
                          Ik zie daarom het nut niet zo van TL/T-neon kweekjes.
                          Het enige maar dan ook echt enige voordeel is dat de laatst genoemde 2 minder warmte genereren.
                          Daarnaast duren TL/T-neon kweekjes aanzienlijk langer dan met HPS.
                          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                          Comment

                          Bezig...
                          X