Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

    Korting op 420shop
    hoi,

    nieuwe ronde, nieuwe problemen...

    heb 1 psycodelicia van sweet seeds, 1 skunk #1 van sensi seeds .
    Alles leek zeer goed te gaan, beter als de vorige rondes, tot nu....
    de plantjes hebben nu bijna hun 4de week achter de rug, staan in atami bio grow mix en
    hebben nog geen extra voeding gekregen, enkel plagron roots.
    Nu krijgt de skunk op sommige bladeren rare bruine (dorre) plekken.
    Na wat opzoekwerk dacht ik mss aan een calciumgebrek?
    zou ik gewoon moeten beginnen voeden? Ben hier heel voorzichtig in deze keer nml. ik de vorige
    keren altijd heb overvoed.
    De skun heeft ook een eigenaardige zijtak. Die steekt in hoogte ver boven de stam uit.
    Al maak ik me hierin nu niet zo druk...

    iemand een idee over de plekken?

    alvast bedankt.

    grtjes next.
    Attached Files
    Last edited by next4; 24 May 2012, 18:22.

    #2
    Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

    kalcuim te kort...? beetje extra kalk oplossen in water en meegeven met de eerste water beurt.

    Comment


      #3
      Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

      ja daar dacht ik ook aan. zou het geneog zijn nu te beginnen voeden of zou je echt enkel extra kalk toedienen?
      of voeden + xtra kalk?

      Comment


        #4
        Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

        heb even opgezocht wat er in men voeding zit (plagron terra grow) en volgens mij zit er geen kalcium in?
        dus zal ik extra kalk moeten toedienen? of ben ik hierin verkeerd?
        Ingredients: N (total nitrogen) 2.6% 1.8% which NO3 and NH4 which 0.75% P2O5 (phosphorus pentoxide) 1.1%, K2O (potassium oxide) 3.3%, Mg (magnesium) 0, 56% Fe (iron) 0.19%, Mn (manganese) 0.0087%, Mo (molybdenum) 0.00037%, Zn (zinc) 0.0048%, Cu (copper) 0.0011% B (Boron) 0.00037%.

        Comment


          #5
          Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken?? Dringend hulp gevraagd! calciumgebrek?

          de bruine vlekken worden met de dag erger, heb er nieuwe foto's van gemaakt.
          heb nog niets bijgegeven. ben nu wel groen-kalk van dcm gaan halen maar is het zeker een calciumgebrek?
          wil nml niets verkeerd meegeven.
          hier de nieuwe foto's
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

            hoi, ik wil starten met een 1ste kweekje, maar ben wat ongerust. Ik hoor toch vele verhalen die slecht aflopen...
            Is dit je 2de kweek ofzo? Ben je tevreden van je oogst tot nu toe of is het vaak puur geluk...

            Comment


              #7
              Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

              is de derde keer. elke maal wel wat afgehald en elke keer beter en beter. met de problemen die je tegenkomt leer je telkens bij voor de volgende ronde.
              ik zou zoiezo niet twijfelen om er terug mee te beginnen. is een super leuke hobby!

              niemand die me wat advies kan geven?

              moet ik die groen-kalk nu toedienen?
              en in welke maten?

              Comment


                #8
                Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

                paar korrels kalk oplossen in water en dat meegeven aan de plant.

                anders een paar korrels bovenop de grond en inwateren. dit werkt iets trager.

                Comment


                  #9
                  Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

                  Yep, Calcium, een eetlepel korrels in een flesje water (+voeding), tijdje schudden, en dat geven, over twee dagen nog een keer.
                  Niet overdrijven, anders krijg je weer andere problemen

                  Het is ook hoog tijd dat je gaat voeden, ze zien er hongerig uit, stikstof en magnesium is ook wel zo'n beetje opgebruikt uit je grondje.

                  nb. Ohja, die uitschieter heeft gewonnen, in de strijd om licht, dat is alles.
                  Het is een beetje krap, dus moeten ze strijden om boven de andere te komen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??Dringend hulp gevraagd! calciumgebrek?

                    Dit is inderdaad het klassieke beeld van een Ca gebrek. Minder mooi voor jouw maar ik vind de foto's van je en het verloop erg mooi en duidelijk. Een schoolvoorbeeld.





                    P.S.

                    Zou ik deze twee foto's mogen plaatsen als Ca tekort voorbeeld in dit topic
                    Last edited by monty; 25 May 2012, 07:35.

                    Comment


                      #11
                      Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??Dringend hulp gevraagd! calciumgebrek?

                      ja doe maar, dan is men probleem toch nog ergens goed voor!
                      heb twee dagen geleden wat van die korrels bij men voeding gedaan maar tot nu toe verergerd alleen nog maar. nog bijgeven of nog afwachten?
                      ben dus ook begonnen met men voeding, zit nu op een ec van 0.9 en ph 6.5.
                      is dit ok?

                      Comment


                        #12
                        Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

                        Yep, de pH zou iets lager kunnen, maar tussen de 6 en 6.5 is prima.
                        Het duurt meestal wel een paar dagen voor je het effect zou kunnen zien, maar we zijn weer even verder, dus hoe staan ze er nu bij ?
                        Zijn er nog nieuwe bladeren bij gekomen met dit probleem, of breidt het niet uit ?

                        Nog een fotootje van datzelfde blad ? (omdat het zo mooi te zien is )
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

                          het calciumprobleem heeft zich nog een paar dagen verder gezet maar is volgens mij nu onder controle.
                          Alleen zit ik nu met een stikstofprobleem denk ik . Of zien jullie dit anders?
                          Heb ze allebei al wat extra stikstof meegegeven (bionova n-27) bij men voeding. heb er 0.5ml op 1l water bijgedaan.
                          hoop dat dit ook in orde komt....
                          hier foto's van hoe ze er nu bijstaan.
                          heb de klok intussen ook op 12/12 gezet (of was dit geen goed idee?)
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

                            Goed idee 12/12 anders worden ze een beetje groot ze groeien nu nog 2 weken door.
                            suc6

                            Comment


                              #15
                              Re: rare zijtak skunk #1 + bruine (dorre) vlekken??

                              het gaat weer helemaal achteruit met men schatjes. de onderste bladeren vergelen, verdorren, vallen af.
                              aangezien de kleur vd plant dacht ik mss aan voedsel tekort, ook men ec meter (rechtstreeks in grond) geeft een ec van 0.2 aan.
                              te weinig zou ik denken?
                              Maar ik merk precies lichtere (verbrande?) bladpuntjes op. Dus dan mss toch overvoed??
                              In men voedingsvat van 10L zit nu:
                              -plagron roots 7ml
                              -plagron enzymes 7ml
                              -plagron terra bloom 20ml
                              -bionova n-27 1ml (voor wat extra stikstof, al denk ik dat die 1ml het niet gaat maken)
                              Dit alles is goed voor een ec van 1.30. afgezuurd naar ph 5.9.
                              Gevoed door een blumat systeem. dagelijks geef ik een klein beetje spa blauw als extra'tje.
                              Ook merk ik dat onder de drupper, de wortels boven de grond komen. Dit dankzij de roots?

                              Nu zit ik een beetje met een dillema; Moet ik nu bijvoeden? of juist enkel afgezuurd water geven?

                              grtjesDSC_4418.jpgDSC_4432.jpgDSC_4430.jpgDSC_4429.jpgDSC_4428.jpgDSC_4427.jpgDSC_4426.jpgDSC_4425.jpgDSC_4424.jpgDSC_4423.jpgDSC_4422.jpgDSC_4421.jpgDSC_4420.jpgDSC_4419.jpgDSC_4433.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X