Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven: om de 3/4 dagen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Water geven: om de 3/4 dagen.

Korting op 420shop
    "Binnenkort" zal ik niet meer op m'n (studenten)kot zitten en ik zal dan ook niet meer zoveel achter m'n plantje kunnen kijken. Om tijd te sparen door niet voortdurend heen en weer te gaan om water te geven had ik gedacht om de plant dan iedere keer te overwateren zodat ik pas 4 dagen later terug water moet komen geven. Ik weet dat het wss de plant zal stressen en een effect zal hebben op de oogst.
    Nu mijn vraag is zal dit een heel groot negatief effect hebben vb 50% verlies van oogst of kan dit op zich niet zoveel kwaad. Het gaat om 1 plantje (autoflower, green o matic). Zouden jullie dat bv ook doen als je in een soort gelijkaardige situatie zit of kan ik evengoed als het ware de plant "wegsmijten".
    Tot slot, het is mijn eerste kweek, zwaar amateuristisch waar ik niet te veel geld in kan en wil steken. Beter materiaal is pas voor wanneer ik werk, dus een automatische watergever is niet direct een optie.

Re: Water geven: om de 3/4 dagen.

Hallo,

ik moet me nog voorstellen, waarvoor mijn excuses, maar ik zag deze vraag, en heb misschien een oplossing voor je.

Wat je misschien kan proberen, is een emmer met water hoger dan je planten zetten, en in die emmer laat je wat wollen draden (om te breien) weken, en dan als ze goed nat zijn, laat je de draden aan de ene kant in de emmer onder water, en het andere uiteinde in je pot.

een of ander principe van communicerende vaten geeft je plant nu geleidelijk water (wel dag en nacht), hoeveelheid te regelen met aantal draden.

tis maar een idee, maar zelf al wel toegepast.
    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

Say Cheese !!

Comment

of je neemt gewoon en groot genoege pot dan kan je plantje heus wel 4 dagen of langer zonder water
      afhankelijk hoe warm dat het wordt achter je raam natuurlijk
      maar elke dag water geven moet je normaal niet?

Comment

Hoi,

Anders is dit misschien een optie: http://www.youtube.com/watch?v=Jc1mU...9&feature=plcp

Wij willen dit zelf ook gaan toepassen, niet voor cannabisplanten, maar voor bijvoorbeeld keukenkruiden.
        Het lijkt een beetje op de manier die gifkikker noemt, alleen worden er hier repen groffe, vochtabsorberende stof gebruikt om het "wicking" effect te optimaliseren.
        De waterfles zorgt voor een gelijkblijvend waterniveau in de pvc buis, dat werkt hetzelfde als zo'n drinkwaterbakje voor kippen.
        De planten in de andere (bodemloze) flessen trekken zelf via de repen stof (die met hun uiteinde in het water hangen) water naar behoefte omhoog naar de wortels.
        Je kunt volgens mij vrij simpel het ontwerp naar behoefte aanpassen, door bijvoorbeeld een grotere fles of een grotere diameter buis te nemen. Misschien zou je zelfs meerdere waterflessen tegelijk op het systeem kunnen zetten. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar dat zou best eens kunnen werken.

Er is ook van diezelfde ontwerper een groter systeem te vinden op youtube, maar dan heb je een vlotterkraan nodig en heb je weer meer onkosten: http://www.youtube.com/watch?v=ehorzpxRgp4

Groetjes,
        Irman

Comment

indien je op coco's kweekt, goed inwateren en de planten kunnen met gemak een week voort zonder omkijken mits geen te klein potje, vanaf 6 liter potje kan het al een week of meer verder dan. Op een aarde potje zal het ook nog wel net lukken. Hangt er idd wat vanaf of je plant niet te groot is navenant zen potje waar ie instaat.

Comment

Bedankt voor de suggesties

Comment

Omdat dit al een erg oud topic is en er inmiddels toch wat vooruitgangen geboekt zijn in Larry zijn rain gutter grow system leek het mij wel handig hier een linkje van toe te voegen.
              Grow Bag Garden Systems Has What You Need To Get Started Today! The Largest Selection Of Root Pouch Grow Bags, Pond Liners, Net Cups, Kerick Float Valves And...

Omdat dit systeem voor een paar planten wat overdreven is misschien is het volgende ontwerp wicking bucket / barrel van Bobrob uit Australie wellicht beter geschikt.
              I have been impressed with what I have read & seen online in regards to air pruning systems so have decided to look into it further.. I've spoken to a few pe...

Heeft iemand hier zoiets al geprobeerd? Zelf dacht ik dat de planten zo misschien te nat zouden staan maar zag laatst foto's op facebook van iemand uit California en die was er zeer tevreden over.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Bezig...
              X