Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF problemen temperatuur/lv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AF problemen temperatuur/lv

    Korting op 420shop
    Begin zo stillekes aan een beetje grijze haren te krijgen van men meid, en wel om deze redenen..
    overdag hou ik haar donker 12 uur omdat het dan de laatste dagen toch warm genoeg is en 's avonds gaat de lamp 12 uur aan ..
    temperatuur is rond en bij de 34 graden wat volgens mij echt wel te warm is en de luchtvochtigheid is rond de 30 ...
    Heb al natee handdoeken erbij liggen en een bakje met water voor de lv omhoog te krijgen 00
    de clip ventilator staat op zijn hoogste toeren en nog een grote ventilator staat buiten het tentje te draaien op volle toeren ...
    de luikjes staan allemaal open voor frisse lucht
    en ben zowat het einde nabij van wat te doen ..
    Heb al veel gelzen over temperatuur maar kom toch tot de conclusie dat elk probleem zo nu en dan toch weer een aparte aanpak nodig heeft..
    Ik hoop dat jullie me hierbij een beetje kunnen helpen en op weg kunnen zetten voor een mooi meid te krijgen ...Het is een autoflower en een binnenkweekje maar denk dat dit wel al duidelijk was na het lezen hiervan

    Groetjes Sensa
    What comes around , goes around

    #2
    Re: Helup Helupt

    hoi, 34 graden is geen ramp. het is niet gewenst natuurlijk. zijn ze nog klein? want zodra ze wat groter zijn zullen ze in staat zijn om ook zelf de temperatuur te regelen.

    Comment


      #3
      Re: AF problemen temperatuur/lv

      Je tentje is gaan ventileren, iik gebruik voor mijn tenje (120x60x160cm) 2 badkamer (buis) ventilatoren. 10cm diameter voor de inlaat, en 12,5cm voor de uitlaat.

      De bedoeling is dus dat je de lucht ververst in je tent, nu blaas je het enkel rond. Je kun op de inlaat ook een buis aansluiten welke verse lucht van buiten aan zuigt.

      28C is de max, planten zijn niet in staat om hun tempratuur te regelen (op een zeldzame uitzodering na)

      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: AF problemen temperatuur/lv

        Ja het zijn nog kleintje , hebben net hun koppie laten zien ..
        En Poggertjesporem bedankt voor de tip , ik ga er iemand na laten zien voor me dat in orde te laten maken ^^
        dankje voor de tip allebei
        What comes around , goes around

        Comment


          #5
          Re: AF problemen temperatuur/lv

          34 graden is echt way to much. Voor eventjes kan het wel, maar continu uit den boze.
          26 graden is de ideale temperatuur volgens Monty, en ik geloof 'm graag
          Al ligt bij 28 graden toch echt wel de grens.

          Denk eraan, het allerbelangrijkste is dat je de gebruikte zuurstof naar buiten afvoert. Daar moet je echt vanaf.
          Dus niet in de kamer(?) zelf uitblazen, want zo blijft de warme lucht in je kamer rondhangen.
          Ook aanvoer van verse zuurstof is belangrijk.

          Wat voor lamp en afzuiger gebruik je eigenlijk?
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: AF problemen temperatuur/lv

              Weedoholic,
              mijn afzuigsysteem is een met fancontroller
              ELT / Philips ITS VSA (Travo) 250 watt
              Vermits het maar voor 1 tot 2 plantjes zijn vond ik dit wel genoeg ....



              What comes around , goes around

              Comment


                #8
                Re: AF problemen temperatuur/lv

                Prachtig, eindelijk iemand die eens een afzuiger met overcapaciteit in huis haalt. Goed hoor
                Of je nou 1 of 10 planten onder de lamp zet, het is de wattage die de minimale capaciteit van een afzuiger bepaald.
                Dus qua spullen zit je wel snor.
                Denk eraan dat je een afzuiger tot maximaal 30% mag dimmen. 1/3 is dus het minimale toerental wat zo'n afzuiger constant mag draaien. Anders ------> stuk.

                Ik zou het probleem dus zoeken in de aanvoer en afvoer van zuurstof in/uit de tent.
                Misschien dat je tentje in een kamer op het zuiden staat. In zulke kamers in het standaard snikheet.
                1 clipfan heb je, staat die in je tent? Zo niet, erin met dat ding.
                Luchtcirculatie van verse binnenkomende zuurstof is minstens zo belangrijk om de temperatuur te drukken.
                Hierover heb ik onlangs een mooi stukje gepost, de plaatjes missen alleen > http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...een-sticky-van

                Succes
                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                Comment


                  #9
                  Re: AF problemen temperatuur/lv

                  met die 420m3 aan afzuiging trek je de warme lucht van buitenaf gewoon naar binnen in je hokje...
                  de aanvoer zal dan ook rond de 300m3 moeten liggen wil je 'n beetje 'n normale luchtdoorstroming krijgen.
                  zonder fatsoenlijk koelere luchtaanvoer is het dweilen met de kraan open waarschijnlijk.
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: AF problemen temperatuur/lv

                    een luchtbevochtiger doet de temperatuur ook wat zakken dacht ik.

                    Comment


                      #11
                      Re: AF problemen temperatuur/lv

                      Hoi Hoi
                      mijn clipfan heb ik inderdaad in de tent hangen ... zo net tussen de lamp en het plantje ..
                      De kamer op zich in het noorden , maar het is de afgelopen dagen ook wel snikheet geweest eh , dus ik dacht , dat gat wel weer over ... en het zal zeker een rol spelen ..
                      Heb je topic gelezen Weedoholic en moet zeggen wreed interessant
                      Angel777 wat je zegt kan ik heel goed inkomen , denk dan ook dat men probleem daar ligt , als ik bv een darm naar buiten steek heb ik binnen de korste keren de politie op men dak, ( storende factor van men buurman , die belt de politie al als er een stukje onkruid groeit op men oprit ) zeeeeer irritante vent .......
                      dus men oplossingen zijn echt wel zeer beperkt ....
                      een luchtbevochtiger kan idd de temperatuur doen verlagen , maar in eerste instantie wou ik niet tot die aankoop overgaan , vermits dat achter een goed half jaartje men huisje is gebouwd en er nu veel eurootjes daarna toe gaan ...

                      groetjes sensa
                      What comes around , goes around

                      Comment


                        #12
                        Re: AF problemen temperatuur/lv

                        Ehehehehe wreed interessant
                        Die clipfan zou zo goed moeten staan. Maar ik zou 'm toch zo proberen te plaatsen zodat de binnenkomende lucht zoveel wordt verdeeld in je tent, luchtcirculatie. Dat zal ongetwijfeld schelen.

                        Wel klote ja zo'n NSB-er van een buurman, al moet ik je eerlijk zeggen dat ik mijn buren niet zomaar even vertrouw. Maar 2 weten af van mijn 'Operation Weed'.
                        Misschien is het een optie om die darm (slang?) zo veel als mogelijk bij je open raam te hangen. Dat je 'm vastplakt met ducttape ofzo.
                        Zo kom je wellicht van de meeste verbruikte zuurstof af, en dus minder warmte.
                        Want het is de lamp die de zuurstof binnenin je tent warm maakt, en die zuurstof moet weg.
                        Voel maar eens met je hand bij de uitlaat als de lamp een tijdje draait, je zal duidelijk warme lucht voelen blazen.
                        Als je dus gewoon in je kamer uitblaast blijft die warme lucht op die manier in je kamer hangen, met als gevolg hoge temperaturen.

                        Groetjes uit het warme Nederland
                        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                        Comment


                          #13
                          Re: AF problemen temperatuur/lv

                          Zet je tentje in een grotere kamer.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X