Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Oogsten???

Jullie wijze raad gevolgd en vandaag is het plantje omgegaan. Na 8 en een halve week bloei, 8 weken groei. Alles op 16/8 regime onder een 250W HPS. Plant is een autoflower: de automatic van Big Buddha Seeds.

De picca's:

vlak voor het omdoen, dorre blaadjes heb ik afgeknipt, de rest laat ik hangen voor betere rijping van de toppen....

P1000822.jpgP1000823.jpg

en vervolgens na het omdoen, ik heb haar in haar gehaal ondersteboven opgehangen om rustig te drogen, in de kweektent, verlichting uit natuurlijk en de fan lichtjes aan voor wat verluchting. Dit mag toch hoop ik? anders heb je haast geen verluchting in zo een afgesloten tent....

P1000825.jpgP1000827.jpg

voorlopig nog totaal geen gedacht van de opbrengst aangezien ik geen ervaring heb en het dus zo niet kan inschatten. Maar ik hou jullie op de hoogte van het droogproces en de uiteindelijke rookbare opbrengst, want daar gaat het tenslotte toch om

greetz General

Comment

hey general,

er zit nog veel blad aan dat mag er zekers nog wel af.
      zoveel mogelijk. zien er verders heeeeel lekker uit jum jum jum.

succes, en geniet ervan over 2 a 3 weekjes

Comment

mag je dan best geen blad overlaten? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zo de plant nog chlorofiel kan onttrekken en omzetten in suikers. maar het kan zijn dat dat enkel geldt voor de kleine blaadjes aan de toppen zelf?

nu, morgen gaan ze er toch af. Plantje droogt vrij vlot met dit weer, iets te snel misschien zelfs....mag je bijv met een waterverstuiver de ruimte wat bevochtigen? LV is nu 40%

Comment

neuh zou het niet doen. maakt kans op toprot of gewoon rotte meuk groter.

je hebt nu een mooi wietje, daar zou ik niet aan tornen. gewoon 40%lv is goed.
          Dat ze snel droogt is de tijd van het jaar. je kan haar misschien een koelere plaats bieden.
          (kelder, garage, enz, maar verder is er niet veel aan te doen dat ik weet.)

En inderdaad de kleine blaadjes kun je laten zitten (omdat je anders je toppen zowat mee knipt) en iets grotere
          kun je een cm of 0,5 laten zitten, maar zeker alle fan leaves verwijderen. dat voorkomt nare taferelen van het
          type hoeft niet maar gebeurd wel. en als ze eenmaal droog zijn verschrompelen ze helemaal in je wiet, dat is soms
          ook niet alles. dan krijg je zo'n bermbrand geur als je je happy stick rookt

geniet er van en op naar de volgende ronde

Comment

okay, thx voor de tips. Straks de hangende dame eens wat trimmen dan

Comment

hehehe geniet van de lucht

of rook er iets bij wat verzacht

trim ze

Comment

een beter (lees koeler) plekje gevonden om mijn plantje te drogen te hangen tis toch absoluut geen stinkertje, ruikt een beetje naar vers hooi. Alleen als je ze durft vastnemen dan stink je gegarandeerd een uur in de wind

iemand tips om die geur goed weg te krijgen? Wassen helpt niet volledig

Comment

alcohol krijgt de THC weg
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

ok, dat wordt dus pinten zuipen

Comment

Inderdaad. Ik heb altijd een kratje bier bij het knippen. Dan merk je vanzelf de plakkende vingers niet meer. Ze zeggen dat als je alcohol 96% gebruikt om je vingers schoon te maken, dat je ook geen plakkende vingers meer hebt. Alleen is dat wel zonde uiteraard!!
                      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Schoon kweekje, wou zelf oogsten ma zie nu dat het veel te vroeg is merci mannen

Comment

zal voor beiden zorgen dan!

nog iets: is het normaal dat mijn eens zo dikke fluffy knoppen na een paar dagen drogen al serieus gekrompen zijn? valt een beetje tegen toch wel

Comment

hoi,

een vraagje ivm drogen: ik heb mijn plant dus een week geleden volledig in zijn geheel te drogen gehangen, enkel de grote fan leaves eraf gedaan. Nu, 1 week later, zijn de kleine blaadjes in de toppen ook lichtbruin en droog geworden. Moeten deze er allemaal af? En wat met de niet echt blaadjes maar van die beetje uitstekende stukjes die ook niet mooi groen blijven maar ook grauw grijs- bruinachtig geworden zijn? Allemaal eraf?

of om de vraag anders te stellen: wat moet je allemaal verwijderen van de toppen? Heb er totaal geen ervaring mee...

thx in advance

Comment

bon, gisteren met het trimmen van de knoppen niet kunnen weerstaan om een paar kleine topjes vanonder al eens te testen . Ze waren nog niet te grinden, nog te vochtig dus heb maar ganse plukken ertussen gesmeten...

en WHOW! Wat een heerlijk wietje is dit zeg, niet te geloven dat ik jaren brol heb gekocht van de coffeeshop. Dit is echt niet te vergelijken. Out of the league toch wel.

Heerlijk zoet wietje, desondanks niet heel droog toch niet scherp at all. Wel een heavy stoner deze soort moet ik zeggen, lang geleden dat ik als ervaren roker me nog heb laten vangen, ging helemaal onderuit met deze . Moet van mijn eerste amnesia ervaring geleden zijn...en dat was dan een echte higher.

Nog even verder laten drogen en het kan enkel nog maar beter worden.

Echt ongelooflijk tevreden met deze eerste plant ooit. Gewicht nu na 1 week drogen is nog steeds 60 gr, toch een mooi resultaat voor 1 autoflower lijkt me?

Comment

man dit is een lekker wietje

na 2 weken nog niet voldoende droog maar ik kan er gewoon niet afblijven! Zo lekker zoet en krachtig zeg. Echte aanrader

Comment

Bezig...
                                X