Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten???

    Korting op 420shop
    Even wat nieuwe foto's....kunnen jullie me zeggen of deze al om mogen of dat ik nog een weekje moet wachten? Of nog langer? Het is een AF die nu al 6 weken in bloei staat en er dus stilaan zou mogen zijn... (automatic van dutch passion)


    P1000629.jpgP1000630.jpgP1000631.jpgP1000632.jpg

    #2
    Re: Oogsten???

    nog nog 2 weekjes
    One "small" step for a man....one giant tree for mankind

    Comment


      #3
      Re: Oogsten???

      thx

      wel een streep door de rekening van mijn planning want er staan een aantal planten klaar om op 12/12 te gaan. En mijn tent is maar 1m60 hoog... Damn!

      Comment


        #4
        Re: Oogsten???

        update met foto's: mijn mening zegt me nog enkele dagen -) .... veel amber, weinig bruin....

        P1000658.jpgP1000655.jpgP1000656.jpg

        wat denken jullie?

        Heb ze vandaag voor het laatst water gegeven, vanaf morgen gaat ze nog 2 dagen in het donker en dan oogsttijd!!!!

        Comment


          #5
          Re: Oogsten???

          Kan nog even lijkt me.

          Comment


            #6
            Re: Oogsten???

            nog even als in weken? ik dacht nog enkele dagen....nog niet compleet verduisteren dan?

            Comment


              #7
              Re: Oogsten???

              Ik weet niet of ik het goed zie maar het lijkt alsof je een beetje toprot op je plantjes hebt zitten.
              Last edited by Jerry12; 12 June 2012, 16:25.

              Comment


                #8
                Re: Oogsten???

                verduister ze gewoon of zet ze voor een raam of oogst ze als je het niet erg vind voor een high effectje
                toprot zie ik nu niet echt zitten?
                als je ze donker zet kleuren ze nog wel verder dus geen stress
                is het niet voor enkele dagen dan is het een week zou in dat geval wel extra aandacht aan ventilatie besteden of ev. al wat grote bladeren verwijderen maar niet teveel wandt dan gaat er niet veel meer verkleuren, nu ja is wat je zelf wilt, met een beetje geluk is je wietje al droger als je het een week donker zet

                Comment


                  #9
                  Re: Oogsten???

                  heb besloten om ze nog door te laten gaan tot einde deze week, dan in het weekend het licht uit voor enkele dagen en maandag oogst. Beetje high effect is altijd leuk trouwens.

                  toprot zou me sterk verbazen, de plant staat in de kweektent en ze krijgt enkel lang onder water....kan je dan toprot krijgen met een LV van 50 a 55%?

                  thx allemaal en ik hou jullie op de hoogte!

                  Comment


                    #10
                    Re: Oogsten???

                    beste is je lv zo laag mogelijk te houden, ook voor je plant harder te stressen = meer trichomes
                    en slimme zet!

                    Comment


                      #11
                      Re: Oogsten???

                      thx

                      ondertussen blijft mijn plantje maar doorbloeien...week 7 gaat beginnen, week 13 in totaal (zaadbank beweert voor deze autoflower slechts 10 weken !) maar we gaan door....gewoon een te mooie plant en knoppen om te vroeg te gaan oogsten.

                      Heb het lichtregime wel op 12/12 gezet, en ze krijgt om de 2 dagen nog maar water omdat ze er gewoon naar vraagt. Wou eerst niks meer geven maar ze blijft maar verbruiken....lijkt jullie die lichtvermindering naar 12/12 een goed idee? Tis en blijft een autoflower natuurlijk maar kwil ze toch een beetje stressen: de knoppen zijn dik genoeg, ze mag gaan rijpen stilaan...

                      dus het gaat allemaal iets langer duren dan gepland, maar daartegenover staat een prachtige plant met dito knoppen....geur blijft vrij lavendelfris eigenlijk, geen zware wietgeur gehad, zoals de zaadbank beloofde. Echte aanrader deze automatic van Big Buddha Seeds. Autoflower betekent geen tijdswinst tov een standaard plant maar de opbrengst valt in dit geval ook helemaal niet tegen....binnen zie ik niet direct extra voordelen voor een autoflower maar dit soortje komt volgend jaar gewoon buiten te staan: blijft laag (620 cm, echte struik ipv 1 grote hoofdtak en de geur is lavendelfris

                      nieuwe planning is dus laten staan tot begin volgende week, dan afbloeien en oogsten.

                      Comment


                        #12
                        Re: Oogsten???

                        blijft laag 620 cm, toch serieuze boom dacht ik zo 6 meter twintig.

                        Een autoflower zou ik lekker op 18/6 laten als je lichtstress wil geven kan je dat beter nog een week onder 20/4 of 24/0 zetten.

                        Comment


                          #13
                          Re: Oogsten???

                          typo natuurlijk

                          thx vor de tip, beter meer licht dus. Check

                          ---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:20 ----------

                          trouwens, Monthy jij als expert: vind jij dit een normaal verloop voor een autoflower? 6 weken groei en nu al 7e week bloei... terwijl de zaadbank claimt van zaadje tot oogst in 10 weken??? Geur en vooral structuur van de plant (gezet en bossig) vallen me wel zeer goed mee. En lekkere plakkerige vingers als je de toppen vastneemt

                          echt een aanrader, nu nog drogen en eindelijk roken natuurlijk

                          Comment


                            #14
                            Re: Oogsten???

                            Je zal wat vertraging in de groei opgelopen hebben. De fabrikant telt 8 bloeiweken en 2 groeiweken in ideale omstandigheden. In die 2 weken is de plant dan aan node 5 tot 8 en groot genoeg om in bloei te kunnen schieten. Groeit ze echter onder minder ideale omstandigheden op dan duurt het langer voordat ze deze 5 tot 8 nodes is gegroeid. Dan moet ze nog gewoon het aantal aangegeven bloeiweken.

                            Comment


                              #15
                              Re: Oogsten???

                              kan kloppen dit Monthy!

                              ben al half maart begonnen in de hoop op een mooie aprilmaand die er echter niet is gekomen. Plant heeft toen zelfs bijna nachtvorst gehad in haar groeifase.

                              Met gevolgen: 6 weken groei, wsl daardoor een korte maar bossige plant geworden misschien? Mijn nieuwe planten groeien immers meer in de hoogte....

                              8 weken bloei, maw ik moet nog 2 weken. Lijkt logischer als ik de knoppen bekijk.....wat gaat dat geven zeg, zijn nu al enorme dikke buds . Dan kan ik ze in principe zelfs nog ne booster als green sensations geven morgen?

                              Comment

                              Bezig...
                              X