Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Oogsten???

Nieuwe update, ik hou mijn bijna rijpe plant nu nauwlettend in de gaten

P1000683.jpgP1000684.jpgP1000685.jpgP1000686.jpgP1000687.jpgP1000689.jpgP1000690.jpg

Enkele foto's van mijn volledige plant, nu toch sterk aan het vergelen, niet enkel de grote hoofdbladeren maar ook de kleintjes aan en in de toppen zelf....

EN dan wat zoom foto's van de toppen zelf, bovenaan nieuwe witte haartjes, wsl nieuwe bloei dus die negeer ik. Als ik de trichomen bekijk op de knoppen zelf dan zie ik nu vooral veel milky uitzicht, ik verwacht dat binnen enkele dagen tot een week het amber gaat komen doorzetten.

Als ik 8 weken bloei aanhoud dan zou dit eind volgende week oogst betekenen.

Spijitg van het vochtige weerbuitenwaardoor mijn LV de laatste dagen naar 70% is gestegen in de kweektent door aanzuig van die vochtige buitenlucht...zou dit kwaad kunnen voor toprot? Ik zie zelf nog niet direct tekeken hiervan maar het zijn wel dikke fluffy toppen dus ben wel een beetje bang hiervoor.

Voeding? Vandaag nog een laatste keer green sensations gegeven, nu de laatste week enkel nog water als de plant erom vraagt. Voorlopig blijft ze water opnemen, ook al is ze fel aan het afsterven....

Lichtregime blijft voorlopig nog gewoon 16/8, laatste dagen voor de oogst gaat ze volledig in het donker zonder water.

aale tips en reacties meer dan welkom, het blijft tenslotte mijn allereerste plantje ooit -)

greetz General!

Comment

plant gaat nu snel achteruit: drinkt minder en na de hoofdbladeren (geel) worden nu ook de kleinere blaadjes in de buurt en in de toppen donkerder. Volgens mij geen toprot want ze schimmelen niet ofzo (en zitten nog stevig vast) maar ze worden dus bruin-blauwachtig....

morgen neem ik nog eens foto's voor de volgers hier....als er die nog zijn tenminste -)

Comment

Je hebt drie dagen geleden nog voeding gegeven, dus je moet eigenlijk nog wel minstens een weekje wachten met oogsten, anders ga je die voeding terug proeven.
        Toprot krijg je niet zo snel in fluffy toppen (fluffy=luchtig) maar met een LV van 60+ moet je ze goed in de gaten houden.
        Zeker nu al het topblad er zo slecht uit ziet is het soms moeilijk te zien of er achter een vergelend blaadje toprot zit.
        Zijn er al wat amber trichomen te zien ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik wou ze dit weekend donker gaan zetten en dan maandag of dinsdag oogsten, dan zijn er 8 dagen voorbij na de laatste voeding, zou dat volstaan? Probleem is dat ze niet veel meer om water vraagt en ik dus weinig kan flushen...of kan dit geen kwaad en mag ik ze nog eens goed drijfnat zetten?

Trichomen zijn haast allemaal milky, behalve van de nieuwe bloei die ze blijft maken bovenaan de toppen. Kan het in het donker zetten ook zorgen voor een omslag naar amber of moet ik daarmee wachten tot ik zowiezo eerst wat amber zie?

Comment

goed plan.

Comment

Ik zou wachten tot je in ieder geval wat amber ziet, want in het donker doen ze niet veel meer. (Mgoe, daarover zijn de meningen verdeeld )
              Zeiknat zou ik ze niet zetten, als ze weinig drinkt.
              Soms pakken ze na 1-2 dagen toch de draad weer op, en anders maar kleine beetjes water tot de knip.

Hoe langer je alleen water kunt geven, hoe beter je wiet gaat smaken !
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoe donkerder de trichomen hoe stoneder je wietje hoe lichter oe meer high
                God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Ik zou wachten tot je in ieder geval wat amber ziet, want in het donker doen ze niet veel meer. (Mgoe, daarover zijn de meningen verdeeld )
                  Zeiknat zou ik ze niet zetten, als ze weinig drinkt.
                  Soms pakken ze na 1-2 dagen toch de draad weer op, en anders maar kleine beetjes water tot de knip.

Hoe langer je alleen water kunt geven, hoe beter je wiet gaat smaken !

het zal idd een evenwicht zoeken zijn tussen hoelang ze te laten staan (amber percentage) versus water geven (zachtere smaak)

thx allemaal

later volgen de foto's!

Comment

nieuwe foto's genomen!

Ditmaal enkel van wat knoppen want de rest van de plant ziet er niet meer uit. Hoofdbladeren zijn helemaal verschrompeld en droog geworden....

ik denk dat het na dit weekend oogsten wordt, toch volgens mijn interpretatie van de foto's: hoofdzakelijk milky maar hier en daar begint wat amber tevoorschijn te komen....(bijv duidelijk op de voorlaatste foto)

Hopelijk zijn de foto's duidelijk en groot genoeg dat jullie dit kunnen bevestigen? Op mijn versies is het duidelijk te zien met de vergroting maar tijdens uploaden hier worden ze altijd wat verkleind

edit: dan doen we het maar zo, fullsize!

amber? http://2imgs.com/4eaed0fa29

milky? http://2imgs.com/f5156b4192

Morgen laatste keer water, maandag voor 2 dagen in het donker en dan woensdag oogsten

P1000747.jpgP1000748.jpgP1000749.jpgP1000750.jpgP1000751.jpg
                    Last edited by General; 21 June 2012, 22:42.

Comment

hmmm ziet er heerlijk uit General. Zal idd niet te lang meer wachten als ik het zo zie. Hoelang heb je nu gespoeld?

En laat nog even weten hoe ie smaakt he en gewicht, leuk om te weten

Greetz,
                      Keez
                      Some people think we should be the way we are
                      I think.. We are the way we should be

Comment

lekkere toppen zien er dat uit

Comment

Weer nieuwe picca's ik volg mijn plantje(s) nu op de voet!

P1000815.jpgP1000816.jpgP1000817.jpgP1000818.jpgP1000819.jpgP1000820.jpgP1000821.jpgP1000812.jpgP1000813.jpgP1000814.jpg
                          Last edited by General; 27 June 2012, 17:48.

Comment

Ik zou wel oogsten hoor. Naar mijn smaak is dat rijp. Langer wachten geeft niet meer maar minder (thc breekt af, oxideert)

Comment

Ik zou Nu ok gaan oosten dadelijk heb je een out wietje daar heb je niet veel aan en de het zal de smaak ook niet ten goede komen
                              God was never on your side..

Comment

Bezig...
                              X