Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

heb ik zo goed geknipt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    50%
    Deel met ons hoe je dat doet.

    Want volgens mij lukt dit alleen als je hem injecteerd met troep.

    Jou weed wil ik niet proeven.


    Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
    Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

    Comment


      #17
      Re: heb ik zo goed geknipt?

      naar mijn ervaring verlies je zo'n 80% (of meer) van het gewicht na volledig drogen

      Comment


        #18
        Re: heb ik zo goed geknipt?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kareltje23 View Post
        dan doe je iets fout monty je houdt sowieso 50% over
        GHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA HAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAH A hahaha, ghehe , HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA .

        Comment


          #19
          Re: heb ik zo goed geknipt?

          Dus als je het echt heel goed gedaan heb met bv. een buitenkweek en je haalt er 800gram vanaf, dan is dat droog ongeveer 80 gram? en dat zijn dus x bv. 5 joints per gram= 400 joints als ik het goed begrijp?

          Comment


            #20
            Re: heb ik zo goed geknipt?

            Dat hangt er vanaf hoe dik jij je joints legt. :p Als je na het knippen 800 gram over hebt, zal dat na drogen rond de 80 gram liggen ja. Maar het is echt moeilijk om daar zomaar een getal op te plakken. Soms zitten je toppen heel vol met water en valt te opbrengst tegen, andere momenten vallen ze minder af dan verwacht. Als je besluit om te watercuren moet je nog eens 25% van het gewicht eraf rekenen. Maar dan hou je wel extreme kwaliteit over. Ik zou gewoon oogsten en drogen. Op 2 weekjes zal het wel niet aankomen zeker?
            All I want is a little more than I'll ever get

            Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

            Comment


              #21
              Re: heb ik zo goed geknipt?

              Iets ruimer mag je het wel nemen. Er blijft altijd restvocht achter in de bud dat is ja niet gevriesdroogd he.

              Een plant bestaat uit water en droge stof. Als een plant gedroogd wordt in een oven of gevriesdroogd, blijft enkel de droge stof over, het water is verdampt. De droge stof bestaat uit celwanden, celonderdelen en bijvoorbeeld ook suikers. Een toename van droge stof betekent dat de plant veel suikers gemaakt heeft, veel zon dus. De ademhaling kan van de totaal gevormde hoeveelheid suikers afgetrokken worden. De hoeveelheid die overblijft geeft aan hoeveel suikers er gebruikt kunnen worden voor de aanmaak van doge stof (netto fotosynthese).

              Een hoge temperatuur betekent dat er in de plant meer energie vrijkomt. De plant kan sneller cellen maken ze groeit harder. De opbrengst droge stof is echter niet maximaal.
              Een lagere temperatuur geeft een lagere ademhaling. De plant maakt minder snel cellen, groeit langzamer. Er blijven echter meer suikers over om cellen te maken. De uiteindelijke opbrengst droge stof is hoger.


              Van 800 gram natte buitenwiet zal er een 15 tot 20 % over blijven. Al naar gelang strain, topstructuur van de plant gemiddelde temperatuur, weersomstandigheden, zonuren, lichtdruk, co2 aanbod, lv, medium teeldwijze, snelheid van drogen (opsluiten van bladgroen) enz.

              Ik denk dat Kareltje' Cannabis Plumbum heeft of zoiets maar grofweg mag je rekenen op 1/5 van het natte gewicht.

              Verder hangt het natuurlijk ook er vanaf wat je nat wel of niet meeweegt en hoe netjes het is geknipt. Droog weeg je de stam niet mee en weegt men schoon en los geknipte droge budjes waar enkel het middentakje van de bud bij meegewogen wordt.
              Last edited by monty; 10 June 2012, 17:46.

              Comment

              Bezig...
              X