Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prachtige info over toppen, doch extra vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Prachtige info over toppen, doch extra vraag

    Korting op 420shop
    Goeiedag,

    enige tijd geleden vond ik onderstaande uitstekende informatie over toppen ergens op jullie forum
    na zoeken kan ik het echter niet meer terugvinden, ik had nog een bijkomende vraag hierover
    misschien kan iemand me verder helpen
    ik vroeg me namelijk af tot waar de eerste internode komt, tot aan de lobblaadjes?
    zijn het dan de zijtakken van de lobblaadjes die worden verwijderd of de zijtakken net iets hoger en wordt met die lobblaadjes zelfs geen rekening gehouden?
    Ik dacht dat dit vermeld stond in de originele tekst maar vergat dat deeltje op te slaan.
    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, wil deze manier wel eens proberen..
    Mvg

    " Ik top als volgt:

    Ik laat de jonge zaailing groeien totdat ze 5 nodes heeft gemaakt dan top ik dat terug naar node 3. Vandaar uit nemen dan de 2 zijvertakkingen uit de oksel van die node de functie van hoofdtop over en deze groeien dan weer uit. Node 2 en node 3 zitten doorgaans heel erg kort op elkaar.
    De zijvertakkingen die vanuit de oksels van node 2 ontstaan groeien doorgaans met gelijke snelheid mee omhoog met de 2 nieuwe hoofdtoppen die vanuit de oksels van node drie komen. Ze nemen ook de functie van hoofdtop aan. Zodat heb je na een tijdje dus een zeer compacte stam met 4 hoofdtoppen. De inderste zijvertakking uit de oksel van node 1 neem ik geheel weg. Dit word doorgaans toch niks.

    Wanneer deze 4 weer 4 nieuwe nodes gemaakt hebben top ik deze nogmaals 2 nodes terug. met als gevolg dat je 8 toppen zult gaan krijgen. Een derde maal toppen kan zeker ook nog maar dit prefereer ik zelf niet.

    Als je bij de eerste top terugtopt tot node 2 dan gaat dat verder met twee hoofttoppen, top je dus terug naar node 3 dan nemen doorgaans zowel de vertakkingen van node 3 als die van node 2 de hoofdtopfunctie over is mijn ervaring.

    Veel later toppen heeft naar mijn mening niet echt veel zin. "
    Toppen.jpg

    #2
    Re: Prachtige info over toppen, doch extra vraag




    Hierbij valt te vermelden dat je start-pot-grote en de gesteldheid van je wortelstelsel een belangrijke rol heeft. Een zaailing die in een relatief grote pot start heeft veel plaats om zijworteltjes te maken en er ontstaat een uitgebalanceerde diepte- en breedtegroei van de wortelkluit waarbij de plant een optimaal contactoppervlakte kan aanmaken tussen worteltoppen en het medium. Hoe meer worteltoppen, hoe beter de cytokinineproductie, en hoe meer en beter de zijtakken gevormd worden na het toppen van de plant.
    Last edited by monty; 10 June 2012, 15:44.

    Comment


      #3
      Re: Prachtige info over toppen, doch extra vraag

      Monty man, heb je ooit overwogen een doctoraat te halen in de Biologie? Ik heb je top-methode al meermaals gequoteerd en nu heb ik zelfs de verklaring.
      All I want is a little more than I'll ever get

      Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

      Comment


        #4
        Re: Prachtige info over toppen, doch extra vraag

        Graag zien we een bronvermelding bij je berichten monty, zie topic:

        Comment


          #5
          Re: Prachtige info over toppen, doch extra vraag

          BRON: ---> Monty http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...491#post249491


          Verder neem ik in acht dat ik vrij ben om het te plaatsen en reken ik erop dat ik openlijk, het copieren en citeren van mijn teksten word aangesproken!! Er reis immers de verdenking dat er eigen geschreven teksten gekopieerd zijn zonder bronvermelding Ik zal het me voortaan dan wel eerst even vragen he.

          Je eigen mogelijkheden kennen maakt een mens bescheiden.
          Last edited by monty; 10 June 2012, 19:19.

          Comment


            #6
            Re: Prachtige info over toppen, doch extra vraag

            @ Verder neem ik in acht dat ik vrij ben om het te plaatsen en reken ik erop dat ik openlijk op word aangesproken op het copieren en citeren van mijn teksten.

            Moet je toch ff uitleggen, want de strekking van die zin vat ik echt niet.

            Comment


              #7
              Re: Prachtige info over toppen, doch extra vraag

              o Ik probeerde in eigen woordjes op te schrijven wat ik eens ooit ergens gelezen had.
              Last edited by monty; 10 June 2012, 19:20.

              Comment


                #8
                Re: Prachtige info over toppen, doch extra vraag

                Ok, prima.

                Ga ik ook ff mijn bericht aanpassen met een aanvulling:

                Ik meende dat ik in de thesis van Hans Goossens uit meende 2005 dezelfde teksten had gelezen, zie het met enkele uitbreidingen in zijn verwoordingen en/of weglatingen in jouw verwoording, maar zal het wel verkeerd gelezen hebben.....kan gebeuren.


                Via Google search, alleen op kernwoorden, vind ik:






                Afbeelding:



                Iedereen kan info halen van het net; is ook niks mis mee. Sharing is caring!
                Url 's van bronnen vergeten kan iedereen gebeuren, mij ook. Dit kan echter snel opgelost worden via een bezoekje aan Google.

                Maar aangezien er bepaalde voorwaarden aan citeren, quoten verbonden zijn aan gedeeltes van websites volgens het internet, is het in ieder zijn interesse om het in een vorm te hanteren. Al was het alleen maar om de schrijver te eren of om de verdere info die in de site staat openbaar te maken voor iedereen.
                De juridische aspecten kunnen we maar beter buiten beschouwing laten, want dit is voor menigeen niet interessant.


                Attached Files
                Last edited by ceBep; 10 June 2012, 22:17. Reden: link / tekst geplaatst ter illustratie

                Comment

                Bezig...
                X