Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat to do (verlichting)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wat to do (verlichting)

Korting op 420shop
    aangezien we een beperkte stroomvoorziening hebben mag het niet teveel stroom trekken
    de kast is 80x80x205 cm
    en er hangt nu een plafond tlbak in van 4x18W deze is 60x60 dus overal goed licht maar straks natuurlijk onderop minder licht als een hps
    dus na het een en ander doorgespit te hebben kwam ik een 100 en een 150W hps lamp tegen voor niet te gek veel geld
    dus nu begint de twijvel wat to do 150 w hps of doorgaan met de 4x18 TL ?
    er zit een behoorlijke afzuiging op en een actieve inlaat ook hangt er een aardige ventilator op welke de temperatuur dus wel kunnen reguleren

tips en adviezen zijn zeeeeer welkom !

grtz AudioSystemRolla
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Re: wat to do (verlichting)

Nou dat staat op zich, als de afzuiging aanzewig is.. HPS erin natuurlijk!!

Greetz Kitefreak
    Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
    Blow it and you'll know it!!

Comment

All I want is a little more than I'll ever get

Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

Comment

het hele huishouden is verdeeld over 2 16A eindgroepen en dat is helaas niet aan te passen
        vandaar dat ik kijk naar 100 - 150 W welke nu in de aanbieding is dus dat is ook mooi mee genomen

Comment

Minstens 250W, daarmee kun je zo'n beetje 60x60cm verlichten op 25cm van je plantjes.
          Voor 80x80 zou je eigenlijk 400W nodig hebben. (400W trekt ongeveer 2A)

Als je het helemaal vol hangt met TL, dan is dat eigenlijk gunstiger dan 1x 150W HPS ivm het oppervlak.
          Je zult sowieso moeten scroggen denk ik, want van 100-150w HPS en van TL is de dieptestraling erg weinig. (10-15cm)

*Heb je geen wasmachine-aansluiting dan ? Die heeft een eigen groep.
          Daar zou je evt. op kunnen draaien als je niet wast
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nou onze 'meterkast' word gevoed vanuit de meterkast in de winkel en ik denk dat daar 2 x 16a inzit maar alles kan ook zo maar op 1x16a zitten
            Zelfs als de wasmachine draaid kunnen we niet stofzuigen of koken ofzo
            Het is gewoon triest als je er over nadenkt
            Zou het niet helpen om aan de zijkanten er nog 4x 18 watt bij te hangen zodat er toch meer licht de onderste toppen bereikt ?
            Ga iig het alufolie asap vervangen door zwart wit folie

Comment

Ik kan het me moeilijk visualiseren, ik krijg nu beelden door van Anne Frank op zolder, triest inderdaad.
              Hoe meer licht hoe beter, dus elke TL helpt, maar heb je geen balkonnetje achter, of iets waar je plantjes buiten kunt zetten ?
              Als elke keer de stop eruit klapt als jij je lampjes aansteekt krijg je ook ruzie thuis.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hehe we hebben idd een dakterras schuin achter een snackbar
                Dus een hoop volk in het weekend
                Maar als 2 tl's extra ons een iets beter vooruitzicht bieden gaan we dat eens proberen
                Volgende run kunnen we altijd nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn
                Ben al in overleg met de eigenaar om het electriese aan te passen want dit is op de jaren 20 gebaseerd

Comment

Bezig...
                X