Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ja dat heb ik hier ook. De volgende keer ga ik Plagron Start Up gebruiken. Hierin zit Vita Race, Roots en de groei middel in van Plagron. Dus een 3 in 1 product. En deze hoef je niet op de planten te spuiten.
Dat is de plantenvoeding.
Bij mij heb ik een hoog kalk gehalte en als ik ze gewoon een keer benevel komt er niets op het blad te liggen en met vita race wel.
Maar hoef je je geen zorgen over te maken en veroorzaakt zeker geen brandvlekken op het blad,volgende keer gewoon weer doen.
Succes
Ik heb hier nog een vraagje over... Sinds deze ronde gebruik ik dit ook en zie ook enige witte aanslag op de bladeren... Maar niet zorgwekkend.. Wat ik niet snap is dat er op de site van plagron staat dat je het beste in het begin van de dag kan sproeien ivm voedingsopname in de loop van de dag bladiebla... Maar dan gaat de boel toch juist verbranden ?! Of hiermee niet... Of heb dit met buiten kweek te maken..
Ik neem de gok iig niet en sproei 1 min voor het licht uit gaat..
Ook staat er "sproei wekelijks tot de 3e week bloei" dat lijkt me ook niet echt een fijn idee.. Sproeien met de bloei...
Hoevaak gebruiken jullie dit ? Ik was van plan om tot de zichtbare bloei 2x per week te sproeien...
Zo'n spuitje heb ik.. deze kan je 10cm van je bakkes houden en dan voel je alleen hele fijne nevel.. Maar alsnog gebruik ik het denk maar niet met licht aan..
Buiten duurt het een paar uur voordat het echt heet wordt als je smorgens nevelt... Miss is die zooi al opgenomen tegen de tijd het echt begint te fikken..
Maar dan vraag ik me af.... Werkt het wel als je sproeit in het donker? Word er wel iets opgenomen door de bladeren of droogt het alleen op...
kan zeker geen kwaad dat spuiten had daar eerst ook mijn bedenkingen bij,
maar nadien toch eens gespoten en geen verbrand vlekken. wel sproeide ik als het licht juist aan ging
Heb dit ook eerder gehad met plagron vita race, proberen de onderkant van het blad te besproeien helpt ook. Zelf had ik niet meteen grote nadelen van de vlekken op het blad maar ben er uiteindelijk wel mee gestopt, zal waarschijnlijk toch de fotosynthese benadelen
Ben even een paar weken wezen testen met vita race... die witte vlekken krijg ik alleen als ik sproei wanneer de lamp uit gaat..
Als ik een half uur nadat de lamp aangaat sproei heb ik totaal geen last van witte plekken/aanslag.. de bladeren nemen ook juist dan de voeding op..
Ook is er totaal geen verbranding.. (mn 400W hangt op 35cm)
ik heb wel een hele fijne vernevelaar....
Comment