Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips gevraagd!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips gevraagd!

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Even een vraag. Ik beschik over een bijzonder klein kweek kastje van 40x30x80 met vier 23 wat spaarlamp. Ik ben medicinaal wiet gebruiker en de enige reden dat ik dit heb is omdat ik de mediwiet niet geschikt vind en de coffeeshop graag wil mijden.

    anyway, ik heb onlangs vier zaden in een pot van negen liter gedaan. het gaat hierbij om lowrider #1. ik was in de veronderstelling dat er wel 1 of meerder mannen tussen zou zitten en dat ik uiteindelijk 2 vrouwelijke planten over zou houden en een soort mini sea of green kweek zou doen. Die twee planten zouden dan beide 4,5 liter grond hebben per stuk (9/2).
    Tot mijn verbazing zijn alle vier de planten vrouwelijk (het waren geen gefeminiseerde zaden, dus echt toeval).

    Nu heb ik dus een zeer dicht bladeren dek waardoor het licht echt alleen maar boven op schijnt (zie foto)

    IMAG0562.jpg

    Nu was ik benieuwd of het nodig is om 1 of 2 planten weg te knippen of zal ik ze toch maar alle vier laten uitgroeien?

    ik hoor graag van jullie

    groet Frank

    #2
    Je kan ze beter los van elkaar zetten in kleine potjes zetten.
    Tegen de tijd dat het mannetje zichtbaar is zijn zitten de wortels te veel door elkaar levert veel stress op.
    Succes

    Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
    Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

    Comment


      #3
      Re: Tips gevraagd!

      Denk je dat dat nu nog kan dan?

      groet Frank

      Oorspronkelijk geplaatst door Gio5000 View Post
      Je kan ze beter los van elkaar zetten in kleine potjes zetten.
      Tegen de tijd dat het mannetje zichtbaar is zijn zitten de wortels te veel door elkaar levert veel stress op.
      Succes

      Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Tips gevraagd!

        Ik heb nog niet heel veel ervaring met kweken maar mijn 1e reactie is nog even laten staan en als t kan een iets grotere pot neerzetten en over een tijdje de hele kluit overzetten.
        Ik heb gelezen dat je kastje heel klein is, maar misschien dat een maatje groter net aan zou passen.

        En als je de mogelijkheid hebt een grotere pot gewoon buiten??

        Misschien zit ik er helemaal naast maar dat schiet mij t eerst te binnen.

        Ben wel benieuwd wat de meer ervaren mensen hierover zeggen.

        Comment


          #5
          Re: Tips gevraagd!

          Ik denk niet dat je ze nu nog uit elkaar kunt halen zonder alle wortels te beschadigen.
          Mannetjes altijd afknippen bij de stam als je er meer in 1 pot hebt. De wortels mogen blijven zitten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Tips gevraagd!

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Ik denk niet dat je ze nu nog uit elkaar kunt halen zonder alle wortels te beschadigen.
            Mannetjes altijd afknippen bij de stam als je er meer in 1 pot hebt. De wortels mogen blijven zitten.
            bedankt voor je reactie. zoals het er nu naar uitziet zijn ze alle vier vrouw.....

            misschien dat ik er toch 1 weg haal voor de ruimte.....

            greetz Franko

            Comment


              #7
              Re: Tips gevraagd!

              Ok ik ben bang dat ik een serieus probleem heb ontwikkeld. Ik heb al een plant weggeknipt, maar de rest groeit zo dicht op elkaar dat het wel een krop sla lijkt. Alle drie de planten hebben haren, maar het licht valt echt alleen op het bovenste gedeelte. Moet ik nog twee planten weg knippen om eentje goed te. Laten groeien ,of krijg ik juist op deze manier 3 grote toppen (sog)?

              Groet Frank

              Comment


                #8
                Re: Tips gevraagd!

                Ik zou ze gewoon door elkaar laten groeien hoor. Ze gaan elkaar wel een beetje verstikken ja, maar dat gaat je niet evenveel kosten als 2 planten omhakken. Je zal inderdaad 3 hoofdtoppen krijgen, dus gewoon lekker laten doordoen.

                Als het een autoflower is, ben je vrij snel klaar met je kweek. Volgende keer kan je dan je lessen trekken
                All I want is a little more than I'll ever get

                Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                Comment


                  #9
                  Re: Tips gevraagd!

                  Oorspronkelijk geplaatst door RocknRolla View Post
                  Ik zou ze gewoon door elkaar laten groeien hoor. Ze gaan elkaar wel een beetje verstikken ja, maar dat gaat je niet evenveel kosten als 2 planten omhakken. Je zal inderdaad 3 hoofdtoppen krijgen, dus gewoon lekker laten doordoen.

                  Als het een autoflower is, ben je vrij snel klaar met je kweek. Volgende keer kan je dan je lessen trekken
                  Bedankt voor je reactie.

                  Ik laat ze idd alle drie gewoon groeien. Wel heb ik onderaan een paar bladeren weg gehaald waar geen haren aan groeiden. Dat geeft iets meer ruimte. Ben benieuwd wat ik er uiteindelijk aan over hou. Volgende keer gewoon 1 plant per potje.

                  Greetz Franko

                  Comment


                    #10
                    Re: Tips gevraagd!

                    he frank lucky basterd, das een tegen en een meevaller ghhheehe. uit elkaar uigen die hop. LR1 is ne ruderalis dus ne autoflower. buig die 4 uitelkaar zodat ze allen wat licht krijgen.

                    google supercropping en LST

                    Comment


                      #11
                      Re: Tips gevraagd!

                      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                      he frank lucky basterd, das een tegen en een meevaller ghhheehe. uit elkaar uigen die hop. LR1 is ne ruderalis dus ne autoflower. buig die 4 uitelkaar zodat ze allen wat licht krijgen.

                      google supercropping en LST
                      Bedankt voor je reactie...tja de kans dat je 4 uit 4 vrouwen krijgt is inderdaad een toevalstreffer.

                      Heb je advies opgevolgd en ze enigzins uit elkaar gebogen. Dat scheelt idd weer. Heb ook een paar grote bladeren die geen haren of topjes hebben weg getrokken. Is dat slim om te doen?

                      Groet Frank

                      Comment


                        #12
                        Re: Tips gevraagd!

                        Haha, zelfs al was t niet slim is het al te laat toch?
                        Ow en ik weet trouwens niet of het slim is

                        Comment


                          #13
                          Re: Tips gevraagd!

                          Oorspronkelijk geplaatst door kinkydj View Post
                          Haha, zelfs al was t niet slim is het al te laat toch?
                          Ow en ik weet trouwens niet of het slim is
                          Heb jij weer gelijk in.

                          Toch altijd prettig om te weten of je iets goeds hebt gedaan of niet.

                          groet Frank

                          Comment


                            #14
                            Re: Tips gevraagd!

                            Dat is eigenlijk niet zo'n goed idee,aangezien je daardoor bladopp. verliest! Je kan dieven als je een volledig bladerdekje hebt (daarover kan je dingen vinden in het infoforum) maar verder blijf je er best van :p zeker in de bloei brengt het stress mee voor de plant. Ook al heb je 4/4 vrouwtjes, het is nog niet te laat voor wat stevige herma's!

                            Maak je nou maar geen zorgen over verstikking, met dat scrogje is dat het minste. laat ze maar lekker groeien, je bent goedbezig!
                            All I want is a little more than I'll ever get

                            Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                            Comment


                              #15
                              Re: Tips gevraagd!

                              Oorspronkelijk geplaatst door RocknRolla View Post
                              Dat is eigenlijk niet zo'n goed idee,aangezien je daardoor bladopp. verliest! Je kan dieven als je een volledig bladerdekje hebt (daarover kan je dingen vinden in het infoforum) maar verder blijf je er best van :p zeker in de bloei brengt het stress mee voor de plant. Ook al heb je 4/4 vrouwtjes, het is nog niet te laat voor wat stevige herma's!

                              Maak je nou maar geen zorgen over verstikking, met dat scrogje is dat het minste. laat ze maar lekker groeien, je bent goedbezig!
                              Bedankt voor je reactie. Goed om te horen.

                              Groet Franko

                              Comment

                              Bezig...
                              X