Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warmte probleem darkroom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Warmte probleem darkroom

    Korting op 420shop
    Beste,

    Dit weekend kweektentje aangeschaft, secret jardin 90x90x180 met philips son t pia 400watt, G tools buisventilator met fancontroller 425 vierkantemeter, en rhino carbon filter 425vierkantemeter. Ik krijg men temperatuur niet naar beneden!!!!!!!

    1/ Kan iemand het princpe van deze fancontroller uitleggen? ik meet men temp t.h.v. men blaren (laag)
    2/ moeten alle gaten van mijn tent dicht ? zijkanten dat je er kan afhalen dicht... zodat het vacuum wordt getrokken?? dan stijgt de temp. (nu zijn alle gaten dicht , juist de zijkanten zijn er allebei af.
    3/ Ik lees overal dat je de lamp 40cm van de planten mag hangen, maar mijn temperatuur stijgt dan naar 38graden onder de lamp!!! volgens mij veel te warm.

    Alvast bedankt voor jullie spoedige reactie

    Peace out

    ---------- Post added at 00:16 ---------- Previous post was at 00:08 ----------

    vergeten te vertellen: ik heb nu terug men hamerslagkap vanboven geplaatst, dan is de temp rond de blaadjes (laag tegen de grond 50tal cm) 30graden. Wat loopt hier verkeerd ? waarom krijg ik de temp niet rond de 26 graden? die ik heb ingesteld op men fancontroller ? hij staat ook op uit, zo zuigt hij niet meer als hij de gewenste temp bereikt.

    Groetjes

    #2
    Re: Warmte probleem darkroom

    1. je hebt goedkope fancontrollers die dus de ventilator op 100% laten draaien als de max temperatuur overscheden wordt, dan blijft ie draaien tot de temp zakt
    je hebt duurdere fancontrollers die de snelheid van de afzuiger (rotaties) kunnen beheersen zodat hij continue draait soms sneller/ soms slomer om de temp constant te houden

    2. secret jardin heeft van die gaten met soort van netje erop om insecten te filteren.. die laat je open staan, als je temp problemen hebt kan je ook een van de andere open doen, liefst eentje die laag zit natuurlijk want warmte stijgt
    3. 38 is te veel.. je moet ook iets van clip ventilator hebben die onderdoor blaast

    Comment


      #3
      Re: Warmte probleem darkroom

      Alvast bedankt rocococo voor u reactie

      Heb een clip ventilatortje van 15cm... mijn gaten van filtergaas voor insecten zijn allebei open en 1 rond gat ook.

      29,9graden gemeten in een hoek met de lamp helemaal vanboven in de tent , op hoogte van 50cm van de grond.

      38graden gemeten bij lamp dat een 60 tal cm verwijdert was van de blaren ( plantjes zijn zo'n 15cm) wordt het bij jullie dan niet warm als die lam zo laag tegen de blaren hangt ?

      groetjes

      Comment


        #4
        Re: Warmte probleem darkroom

        Je blaast en zuigt toch niet vanuit dezelfde kamer ?
        Er moet koelere lucht in, anders blijft het opwarmen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Warmte probleem darkroom

          neen 1 afvoer van men fan controller en die loopt naar buiten... heb cooltube gekocht, zal veel beter zijn, ik zal mijn lamp nu tenminste goed dicht kunnen plaatsen zonder temperatuur problemen.

          ---------- Post added at 18:48 ---------- Previous post was at 18:44 ----------

          Ik lees overal dat je de lamp 40cm van de planten mag hangen, maar mijn temperatuur stijgt dan naar 38graden onder de lamp!!! volgens mij veel te warm.
          vandaar de cooltube

          Comment


            #6
            Re: Warmte probleem darkroom

            Je kan een active inlaar maken met deze http://www.desjop.nl/index.php?item=...=16674&lang=NL
            Helpt ook veel als je verse koude lucht kan halen.

            Comment


              #7
              Re: Warmte probleem darkroom

              hello fella's

              nu is men temperatuur al binnen de perken, in de schaduw rond de 26-28 max.

              De 2gaten vanonder zijn open, luchtinlaat met gaas 1 open 1 gesloten en continu het raam op clip.

              De plantjes doen het allesinds goed! 5 heis stekjes van ongeveer 20cm en dan nog 4 auto's die ook mooi groeien

              we shall see...

              Comment

              Bezig...
              X