Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wortelschade verpotten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wortelschade verpotten

Korting op 420shop
    Hallo,

Heb me net aangesloten bij dit forum voor een vraagje en hopelijk ook nog wat meer ervaring

Ik ben enkele weken geleden met mijn eerste plantje te laten groeien en tot zover allemaal geen problemen.
    Nu heb ik van mijn kleine pot overgeschakeld naar een 8L pot. Toen in mijn plantje rustig aan het zetten was in de nieuwe pot viel er wat aarde los en vrees ik ervoor dat er enkele wortels gescheurt zijn.

Zal dit ernstige gevolgen hebben? Of als de plant blijft leven zal het zorgen voor meer stress?

Graag wat info voor deze newbie ^^

Re: Wortelschade verpotten

geen probleem je wortels herstellen zich vanzelf en het maakt je plantje alleen maar sterker
    God was never on your side..

Comment

Achzooo cheers danku

Comment

Verpotten brengt altijd stress mee, maar als je geen grote kluiten losscheurt, zal je plant er niet veel van afzien.
        All I want is a little more than I'll ever get

Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

Comment

Paar dagen geen water geven, dan is de hele kluit goed droog.
          Dan doe je je hand over de pot, je vingers om de stam, en hou je 'm op z'n kop.
          Tikje tegen de onderkant en/of zijkant en alles laat in 1x los en kun je zo in de nieuwe pot zetten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb het ook aan de hand gehad. Als er al wortelhaartjes op de wortel zijn komt dit wel goed.
            Het is bij 4 van men plantjes gebeurd, en ze zijn er allemaal doorgeraakt.
            Maar volgende keer best de aarde goed laten drogen dan gaat dat allemaal wat makkelijker. En niet te snel willen verpotten.
            Geef ze wat tijd of hun wortels in de pot te settelen.
            Succes nog
            Eerste guerillakweek Royal dane

Comment

Dank u voor de reactie's, het is nu een goede dag verder en mijn vrouwtje vertoont niet meteen tekenen van stress.
              Ze is nog altijd blijven groeien zodus ik zie niet meteen problemen.
              Ik heb inderdaad de methode toegepast zoals je zei van ondersteboven houden, maar ik denk dat het probleem was dat de aarde niet droog genoeg was.
              Hou ik rekening mee volgende keer, het is btw White Widow ;D

Comment

zelfde voor ghad ;p

Comment

Dit is een topic van een jaar geleden, Smokedope. Het betreffende plantje is allang geoogst, gedroogd en opgerookt.

Comment

Of vroegtijdig dood gegaan.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                    X