Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm overpotten en voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen ivm overpotten en voeding

    Korting op 420shop
    Ik ga dus eerst het zaadje laten ontkiemen met de vochtige tissues en dan planten in een 3,5L pot met universele potgrond. Moet ik dan ook al iets van voeding geven of alleen maar de wortelstimulator en water? Na x aantal dagen zal ik haar dan moeten overpotten naar een 7L pot, mag ik dan al direct de Terra Growmix potgrond gebruiken? Of nog later wanneer ik haar overpot naar een 17L pot?


    Misschien kan ik gewoon best kijken naar de kleur van de bladeren en zo kijken wat ik het best kan geven van voeding e.d.?


    De vita race voor bladvoeding ook op de plant spuiten voor betere bladgroei en vruchtvorming?

    #2
    Re: Vragen ivm overpotten en voeding

    In de eerste pot kun je best zaai/stekgrond doen. 1L potje is groot zat.
    Als die volgeworteld is, na een week of 3, kun je naar bijv. 3L-pot met grond van de growshop, evt gemixt met zand.
    Na weer een week of 2-3-4 kunnen ze naar de definitieve grote pot.
    Elke keer als je overgepot hebt, hoef je zeker een week of twee geen voeding te geven, bladvoeding voldoet.

    gebruiksaanwijzing Vita Race (Heel duur bietensap) :
    Voor gebruik goed schudden.
    Maximaal 5 ml Vita Race toevoegen per 1 liter water (1:200).
    Besproei de plant wekelijks tot en met de derde week van de bloeifase.
    Sproei de plant druipnat voor een optimaal resultaat.

    Mijn ervaring met bladvoeding, (ik gebruik een ander merk) :
    Goed schudden
    De helft van aanbevolen hoeveelheid per liter water.
    Gedurende de groei 2-3x per week met een fijne nevel lichtjes nat sproeien 2 minuten voor het licht uit gaat.
    Last edited by QnQ; 14 June 2012, 08:35.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vragen ivm overpotten en voeding

      Ik mag elke keer wortelstimulator gebruiken dan?
      In de bloei moet je er geen bladvoeding meer opspuiten?
      Die green sensation ziet er mij ook wel iets goed uit, iemand ervaringen hiermee?

      Thx alvast!

      Comment


        #4
        Re: Vragen ivm overpotten en voeding

        vragen,vragen,vragen.... lezen,lezen,lezen... alles is op het forum wel terug te vinden.. vooral als je met zoveel vragen zit zou het geen slechte investering zijn eens wat kweek verslagen te lezen..

        succes met de hobby..

        Theo

        Comment


          #5
          Re: Vragen ivm overpotten en voeding

          Heb ik al veel gedaan maar zou toch graag antwoord krijgen op mijn vraag.
          Toch bedankt voor de bump!

          Comment


            #6
            Re: Vragen ivm overpotten en voeding

            Ik heb gisteren zelf overpot van 3l naar 7l en ik zou dat ten zeerste afraden. Verpot naar groter maatje anders is het echt knoeien. Veel nieuwe grond smijt je er ook niet bij, dus pak ineens maatje 12liter of direct in je 17liters. Smijt daar voeding in naar gelang je van plan bent te groeien. Die growmix, daar zit groeivoeding in voor 6 weken. Als je van plan bent vroeger over te schakelen op de bloei, koop dan lightmix. Die kan je bijvoeden en daar is zelfs een schemaatje bij. Dan kan je ook al die andere dingen gebruiken die je opsomt. Ben je van plan binnen dit en een week over te schakelen op de bloei, smijt ze dan in de batmix van plagron. Belachelijk eenvoudig, gewoon 6 weken kijken hoe ze groeien. Pas dan hoef je zelf terug te voeden.
            All I want is a little more than I'll ever get

            Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

            Comment

            Bezig...
            X