Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste maal zelf kweek met alle hulp en tips welkom -_-

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste maal zelf kweek met alle hulp en tips welkom -_-

update : heb de outo flower wat lelijke bladen weg geknipt..
    ze waren bijna allemaal verchrompelt..
    voor de rest mooi weer een goeie pot e hehehe -_-
    en heb een hoekje vrij gemaakt dat ze zon hebben en snachts ook wind van de molen...

CIMG5094.jpgCIMG5095.jpgCIMG5096.jpgCIMG5102.jpgCIMG5103.jpgCIMG5104.jpgCIMG5106.jpgCIMG5107.jpgCIMG5108.jpgCIMG5109.jpgCIMG5110.jpgCIMG5111.jpg

Comment

hai rasta peace,

ziet er goed uit. vanaf een paar weken geleden zijn ze mooi bijgekomen he.

ik denk trouwens dat je autflower al bezig is met rijpen. je verwacht nog veel groei ofzo???
      dat haal ik uit je reacties en posts, maar ik denk dat deze al aan zijn eind fases is begonnen.
      de trichomen lijken ook al mee te kleuren naar amber, maar dat kan ook weerkaatsing zijn
      van iets anders via de trichomen. zien er wel al heel rijp uit.

de niet autoflower. Ga je je deze in de tuin zetten??? binnen..??? of nog in een cyclus met
      lamp???? want anders kan ze nog behoorlijk groot gaan worden. ik schat zonder in bloei
      te zetten dat je de 1.80 meter makkelijk gaat redden. (in 15 liter toch) hou hier rekening
      mee als je dat niet wil. dan is het even een paar keer toppen voor ze in bloei gaat.

ik wens je er veel succes mee, geniet ervan dit is daar de mooiste tijd van het jaar voor.

groetjes.

Comment

ja dus ik zal diet nietmeer moeten verpotten ?
        of wel ? en die outo flower ?
        dank je voor de duidelijke uitleg alvast..
        en ik heb nu pas een tent gekocht..
        ik wacht op de luchtpost mvg rasta

Comment

nee de autoflower niet meer verpotten, ze is al 7 a 8 weken oud als ik het goed reken
          met je uitleg. Is al een hele leeftijd, gaat nog 2 a 3 weekejs bloeien (is royal dwarf toch?)
          en dan is ze er echt wel. maar kan al eerder ligt aan je plantje he. ze is klaar als ze
          klaar is

de niet autoflower ik ga me uit mijn broek lachen man. ik las vorige week dat ze 47 cm
          in hoogte is. De tent is onderweg...... dat betekent dat je plant nu zo'n 60 cm (gok ik) zal zijn...
          Word een beest man... als je haar in bloei gaat zetten in de tent schiet ze ook nog door. dat word me
          een gruwelijke plant of een tent vol jungle hahaha ik ben benieuwd. meestal groei je namelijk je
          plantje volledig op in je tentje zodat deze zich ook kan aanpassen aan die omgevings factoren en je
          er zelf dus ook beter oog en invloed op kan uitoefenen. maar ben benieuwd. je kan haar nog ompotten
          zolang je haar niet in de 12/12 cyclus hebt gezet (of de plant in bloei staat).

de reden waarom mensen niet altijd meer overpotten begrijp je denk ik niet. het is als volgt:

men pot over om de plant meer aarde, dus voeding en dergelijke te gunnen. als er meer aarde is
          is er meer plek voor wortels en meer oppervlak om voeding op te nemen. als men een plant
          overpot gaat deze wortels vernieuwen en weer aanmaken. als de plant cellen bouwt
          in de wortels dan heeft ze deze energie niet voor de bovenzijde (blad en bloemen) dit kan met
          beperkte levensduur van de plant een vermindering opleveren van het product dat je wil.
          in dit geval bloemen. En met die 15 liter kom je een heel eind. als dit je eerste tent is... en eerste plantjes
          (binnen) dan zou ik niet meer overpotten. gewoon dit aanhouden als ze al zo groot is. want je moet goed bedenken
          hoe groot je wil dat ze word. als ze dik in bloei staat is het te laat om slagvaardig in te grijpen.
          nu kun je daar op aanpassen.

heel veel succes rasta, ik kijk voorlopig nog even mee

Comment

is indd royal dwarf.. en die niet outo is nu 68 cm pffff staat wel zeer proper en groen gtrzzz e

Comment

whoehahahahaha sorry man, maar die gaat groot worden.

tenminste 70 cm zullen we maar zeggen. weet je.... mijn vorige ronde waren
              ook regular seeds. dus geen feminised en geen autoflower. gewoon tough luck
              zullen we maar zeggen. ik heb daar 1 plantje van binnen gekweekt in een nieuw kot.
              Dit ter test en het stabiliseren van de automatieken in dit kot (ik ben techneut )

lengte van in bloei zetten +/- 18 cm, uiteindelijke lengte bij oogst +/- 50 cm
              (dit was dus in test fase, dus gedurende de hele kweek veel aanpassingen en geknutsel)

de ronde die ik nu bewandel zijn 2 autoflowers. ook ter test, maar nu om de automatische onderdelen
              het werk volledig automatisch te laten doen.

plant 1, in bloei geraakt met +/- 13 cm, is nu +/- 40 cm en groeit nog iets door (eindstreep op gok 50 cm) (ze is +/- 50 cm breed op het moment)
              plant 2, in bloei geraakt met +/- 18 cm, is nu +/- 62 cm en groeit nog iets door (eindstreep op gok 75 cm) (ze is +/- 65 cm breed op het moment)

Nu doe ik een openstaande berekening met jouw plant. (type en merk onbekend maar met de groei in deze weken...)

plant is nu 68 cm (is dus een fikse doorschieter), moet nog in bloei geraken en zal dan nog doorschieten.
              man ik denk dat ze de 1.50 m makkelijk gaat halen. dan is ze tenminste 1.20 m breed als dat zo is.

misschien dat je haar zonder tent al ergens donker kan zetten. binnen in een kast ofzo anders word het nog een
              heel werk me die plant. en gezien je trots over haar zal dit je hart hard gaan raken

hahaha maar laat het wel even weten op t forum, daar geniet ik van sorry misschien beetje leed vermaak
              maar ben ook benieuwd hoe je dit gaat oplossen of dat dit uberhaubt gaat gebeuren. ik voorspel allen dus
              kan er altijd dik naast zitten.

groetjes en succes weer.

Comment

mijn outo flower kleintje dus blijft nu al een weekhalf op 30cm hangen
                en als ik die grote niet outo flower in bloei zet welke uren?
                en mogen die samen in 1 tent ?
                ik zit beetje in een slechte setuatie.. ik heb nu een tent gekocht. heb ze vrijdag.
                want zet ze niet zo graag voor de vensten midden in een centrum lol
                en ik verhuis rond 1 augustus naar men huis..
                en men schoonouders willen natuurlijk helpen en die hulp zal ik ook goed kunnen gebruiken !
                maar.... ze weten niets van men smoren af begrijpje..
                als ze dat weten is er grote intploffing lol... dus het zal niet makkelijk worden !
                alvast bedankt voor de grote en duidelijke uitleg .. grtz rasta

Comment

o o o o o,

dat gaat lastig worden. 1 augustus??? dat is over een 3 weken whoehahahaha
                  ooo man je gaat van de ene uitdaging naar de andere. je KAN ze samen in 1 tent
                  zetten, maar de toppen moeten op 1 lijn zitten onder de lamp. dus de afstand van
                  de bovenste top (nieuwe uitgroei) van zowel niet auto, als auto moeten op 1 lijn
                  zitten. zelfde afstand van de lamp. dat word dan de autoflower (a 30cm) op een kruk
                  zetten ofzo

2e uitdagin 1 augustus. je autoflower zou het kunnen redden. zet even een foto neer.
                  kunnen we kijken hoever ze is. als ze al een week niet groeit is ze al een eind.
                  gok nog 1 a 2 weken. maar de rijping kan 1 of 2 weken zijn afhankelijk van de omstandigheden
                  weer en LV enz en de plant zelf. daarnaast moet ze minimaal 2 weken drogen, 3 weken is nog beter.
                  drogen tot je de stam kan knakken met dat je breekt. zonder moeite. al met al duurt
                  de autoflower nog tenminste 8 a 10 weken, bloei + afrijping en dan nog drogen
                  dat is wat het is en niet anders sorry man.

tip: regel een pension voor ze. maatje???

Rasta volgende keer (na de verhuizing, of als je eraan toe bent ) of gelijk posten met alle info,
                  of goed nadenken dat het 3 maanden duurt en die 3 maanden minimaal 3 keer
                  peer week verzorging en observatie kan bieden.

(en 3 x 3 = 9 maar dat is gewoon onzin )

groetjes en succes weer.

Comment

idd ze groeiien enorm zie update dankj voor de duidelijk uitleg alweer grts rasta

Comment

CIMG5135.jpgCIMG5136.jpgCIMG5137.jpg
                      kleine royal qeeun hoeft geen update want blijft hetzelfde enkel beetje dikker en blijft rond de 31cm.. de niet auto flower daarin tegen amai
                      92cm vamorgen gemeten en veel kleine blaadjes bij gekomen... grtz rastaaaa

Comment

ziet er goed uit hoor !
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Mooie plant Rasta. 11-Vingerig blad! Ze heeft het reuze naar d'r zin.
                          Zou tijdens de verhuizing even een dagje van te voren alles bij een maatje zetten, en de volgende dag als je over bent weer ophalen.
                          Of ga je d'rmee achter je rug lopen ? Gaan ze wel zien ben ik bang
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

idd lol maar heb vanavond mij tent dusja wat denk je tentj zetten ? peace rastaa

Comment

ja je wil d'r wel in bloei zetten toch.

maar als je 1 augustus verhuist en je kan die tijd nog uitzitten.
                              Tja dan waag je wel de gok dat ze uitgroeit tot een kleine reus.
                              niet makkelijk verhuizen maar ja zak eroverheen en tegen niemand
                              wat zeggen. je schoondouders: "het is een palm"

zoiets? maarre je kan er in de tent zetten, maar is zo ook al een juweeltje.
                              ze gaat nog bloeien dus je kan d'r in de bloei zetten, maar ja het verhuizen.

wees creatief of desastreus. keuzes ...

zucces

Comment

kan men tent onmogelijk zetten omdat ik geen enkele plaats heb in men apartement lol.
                                we hebben echt alles geprobeert...
                                dus ik denk ze nog een maandje zo te laten..
                                en als de verhuis er is..
                                alles in 1 dag verhuizen men plantj bij ne maat.
                                en dan tentje op zolder en die dan in bloei trekken..
                                zou ik die nog moeten verpotten ?
                                grtzzz en thnx rastaaa

Comment

Bezig...
                                X