Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag over lampen

    Korting op 420shop
    Hee,

    Ik heb een vraagje, ik heb laatst een 400w hps lamp gekocht maar me ouders vinden dat de ballast te heet word ivm brandgevaar, en de kosten( ongev 40 euro per maand) te hoog
    nu heb ik al heel veel informatie gevonden maar ik kom er toch niet helemaal uit.
    de vraag is: wat is het beste alternatief voor hps lampen, led lijkt me erg goed maar kost rond de 280 euro geloof ik maar iemand ervaring met TL of spaarlampen?

    alvast bedankt, groeten Robert

    #2
    Re: vraag over lampen

    Digitale ballast aanschaffen die worden lang niet zo warm.
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: vraag over lampen

      Je kan ook een kant en klaar tneon armatuur halen . Zijn er voor zover ik weet in 36w 55w en 75w , en 2 per armatuur . Zijn makkelijk aan elkaar te pluggen als je eventueel meerdere naast elkaar wil . Worden niet warm en gewoon met stekker / tijdschakelaar zo aan te sluiten

      Comment


        #4
        Re: vraag over lampen

        Ledje kopen ,wordt niet warm en geen ballast e.d nodig .
        Led's grow !

        Comment


          #5
          Re: vraag over lampen

          LEDs zijn duur, als je leert kweken zou ik 1 of 2 TL armatuurtjes kopen. Dan lampjes kopen voor de groei en lampjes voor de bloei en je gaat rookwaar genoeg hebben! Die TLs worden niet warm, zijn plug-andplay en de bulbjes vervangen kost zo goed als niets
          All I want is a little more than I'll ever get

          Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

          Comment


            #6
            Re: vraag over lampen

            Bedankt voor alle reacties,

            Ik zit even te kijken en tneon lijkt me wel mooi, je kan een armatuur daarvoor kopen voor rond de 50 euro, waar er dan 2 in passen , 2x 55 watt erin en klaar is kees? Of is tl "beter" die lampen kosten maar 7 euro ofso dat zie ik wel zitten, maar 2x 55 watt gaan zeker niet 4 planten onder of wel? Ik weet niet hoe groot die lampen zijn.

            Comment


              #7
              Re: vraag over lampen

              2 klikjes (google en het 2de resultaat) levert mij een lengte op van 60cm en een breedte van 25cm. Voor 4 plantjes zal het dus een beetje te smal zijn. Echter, voor 120 euro heb je er 2, die kan je mooi naast elkaar hangen.

              Dan moet je inderdaad 4 van die lampjes kopen (als ze er niet bijzitten) voor de groei en 4 voor de bloei. Die lampjes plug je er gewoon in de armatuur als any other lamp. Je steekt de stekker(s) in je schakelkastje en je bent vertrokken.

              SCROG'je eronder en BOOM.
              All I want is a little more than I'll ever get

              Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

              Comment


                #8
                Re: vraag over lampen

                DSC00739-l.jpgdankjewel! dan weet ik denk ik wat het gaat worden, nog een laatste vraagje, weet iemand een goeie site waar ik zo'n tijdschakelaar kan kopen of zoek ik gewoon zo'n ding als hier op het plaatje? d8 dat die alleen waren om een apparaat na een bepaalde tijd uit te zetten. zeg maar een soort wekker.

                Comment


                  #9
                  Re: vraag over lampen

                  Zoon tijdschakelklok vind je in iedere bouwmarkt.

                  Comment


                    #10
                    Re: vraag over lampen

                    mmm dan ga ik vanmiddag wel naar de gamma :p dankjewel man!

                    Comment


                      #11
                      Betaal je geen kostgeld ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: vraag over lampen

                        nou ik ben nu nog een beetje aan het expirimenteren, woon nog bij me ouders en heb bijna geen ruimte om te kweken. ik heb nu 5 Arjans Ultra Haze #1 zaadjes, die waren volgens de vriendelijke medewerker van de Greenhouse makkelijk te kweken. ik wil gewoon een leuk resultaatje behalen zonder eisen. ik heb er ook aan gedacht om autoflowers te nemen ivm met de weinig ruimte die ik ter beschikking heb maar ik ga eerst dit maar eens proberen. mischien is een kast bouwen ook nog wel een idee. ik ben een beetje overhoopt met alle mogelijkheden, het zijn er zoo veel. nu kan ik er alleen maar achter komen door het gewoon uit te proberen dus wat jij zegt, het kost de helft en het scheelt heel veel warmte. Sounds good to me

                        nogmaals bedankt!

                        Comment

                        Bezig...
                        X