Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met lampeninstallatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Problemen met lampeninstallatie

    Korting op 420shop
    Sindskort heb ik een probleem met mijn lampeninstallatie.

    Ik kwam de kweekruimte binnen en zag dat mijn lamp het niet meer deed. Best wel vreemd, want hij is nog geen maand oud. Het is een HPS 250 watt groeilamp. Zelf had ik ook nog 2 x HPS 150 watt bloeilampen liggen. Dus ik draaide die er maar in. In eerste instantie deden ze het, maar als ze eenmaal op volle sterkte waren gingen ze uit. Even later na een minuutje gingen ze weer aan. Dit duurde 2 minuten en daarna gingen ze weer uit en na een minuutje weer aan.

    Ik dacht dat het aan mijn VSA lag, dus liet ik hem testen, bleek 100% in orde te zijn. Ik een nieuwe kap gekocht met fitting, probleem bleef bestaan.

    Is er iemand die mij verder kan helpen?

    Greetz,


    Maurice

    #2
    Re: Problemen met lampeninstallatie

    stroomfluctuaties...verlies op het net?

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Problemen met lampeninstallatie

      Hoe kan ik die stroomfluctuaties of eventueel verlies op het stroomnet meten? Ik gebruik de groep waar de wasmachine op is aangesloten met een schakelaar er tussen die je met een touwtje uit of aan kunt zetten. Als de lamp aan staat, staat de wasmachine uit, dus daar kan het niet aan liggen. Verder heb ik alleen nog een ventilator draaien, wat eigenlijk niet uit hoeft te maken.

      Comment


        #4
        Re: Problemen met lampeninstallatie

        een vsa van een 250 watt en een 150 watt lamp ???
        dat geeft startproblemen ja denk dat als je er een 150 watt vsa voorzet dat je probleem opgelost is

        ook altijd even de voedingsspanning van je vsa meten
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

        Comment


          #5
          Re: Problemen met lampeninstallatie

          Ik gebruik een VSA van 400 watt. Bij die lamp van 250 watt ging het gewoon goed, pas na een maand was de lamp defect. En de 150 watt lampen die knallen na 1 min. weer uit. Is het dan niet zo dat een VSA van 400 watt een lamp van 150 watt of 250 watt kan hebben? Lijkt mij wel toch? Die 400 watt is toch het maximale wat hij kan verdragen?

          Comment


            #6
            Re: Problemen met lampeninstallatie

            een vsa van 400 watt is gemaakt voor een lamp van 400 watt als je er een minder wattage indraaid dan heb je kans dat ie hem wil starten en kan ie zijn vermogen niet kwijt dan denkt ie dat de lamp uit staat en start hem opnieuw en bij een hps duurt dat even en dat zie jij als 'uitknallen'
            het telkens opnieuw opstarten is ook niet heel erg goed voor je vsa
            wat voor vsa heb je erbij zitten een std of een electronische ?
            ik zou er gewoon een 400 watter voor halen en erindraaien je zal zien dat dat beter gaat !

            verlies op het net kan je meten als je onder de 210 volt komt kan sommige apparatuur niet goed functioneren
            fluctuaties zijn bijna niet te meten voor een leek maar hierin zoek ik het probleem niet
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment


              #7
              Re: Problemen met lampeninstallatie

              Thx voor de uitleg. Ik heb zojuist een 400 watt groei- en bloeilamp besteld. Zodra ik die binnen heb laat ik je weten of het probleem is verholpen.

              Comment

              Bezig...
              X