Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw (echte) opvolging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw (echte) opvolging

    Korting op 420shop
    Last edited by RbtMastah; 29 June 2012, 11:44. Reden: Heren... en Dames... :-)

    #2
    Re: Meeldauw (echte) opvolging

    Oke, en in het meeldauw topic kon je niets vinden ?
    En hier verder ook niks ?

    Melk is leuk als je 1 plantje hebt met 3 blaadjes, want dat moet je om de paar dagen blijven afnemen.
    Ik zou iets met zwavel zoeken, maar 't blijft moeilijk als je al toppen hebt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Meeldauw (echte) opvolging

      Zeker QnQ, ik had alles al gelezen. Het gaat er hem gewoon om dat ik al een product heb gebruikt, en dat ik niet al te happig ben om producten te blijven gebruiken. Laten we eerlijk zijn, niks van dat soort producten kan echt goed zijn voor plant (en reuk en smaak).

      Het hergebruiken van het product dat ik had gebruikt (niet handig dat ik de naam hier niet heb, sorry, zit niet thuis) zie ik al helemaal niet zitten, omwille van die 'minstens 10 dagen tussen behandelingen'.

      Ik zoek dus, wat betreft opvolging, naar het minste kwaad... Dus ofwel het alsnog gebruiken van een product, ofwel een stressmethode toepassen. En zo vraag ik de specifieke mening van mensen die hier veel meer ervaring mee hebben dan ikzelf, ondanks dat ik wel degelijk al het forum had afgeschuimd .

      Zou Silinal aanvaardbaar zijn een dag of 5 na het gebruiken van een ander product? En kan ik dit gewoon all around spuiten, dus ook op de toppen?

      Overigens, misschien ter info: De meeldauw zit nog tamelijk laag, zit wel in een paar topjes van zijscheuten, maar zeker NIET in de hoofdtoppen. Ik kan die handel er natuurlijk ook gewoon afsnijden, maar ik heb al gemerkt dat als ik bladeren wegneem, dat de meeldauw dan gewoon happy van het blad afvalt en zich lekker verspreid in het tentje...

      Thanks!

      Rbt

      Comment


        #4
        Re: Meeldauw (echte) opvolging

        Denk dat Silinal meer preventief werkt, en als je al echt meeldauw hebt, heb je meer aan Microsulfo.
        Maar dat mag ook niet op de toppen, het laat residu achter.
        Ik zou sowieso niks op de toppen spuiten, het is zaak te voorkomen dat het zover komt.

        Erg aangetast blad onderin kun je eventueel verwijderen, om de verspreiding af te remmen, zolang je genoeg blad overhoudt
        Ik heb 1x meeldauw gehad buiten, aan het eind van de kweek, wel goed af kunnen remmen met zwavel, maar het is nooit helemaal verdwenen.

        Binnen zou je zwavel ook kunnen verdampen met een hotbox. (helpt ook tegen beestjes)
        Dat stinkt als een dolle, je afzuiging moet minimaal, en je kunt niet zomaar naar buiten afblazen, omdat een koolstoffilter de zwavellucht niet filtert.
        Dan ruikt de hele straat naar oudejaarsavond en je moet het ook nog eens 3-4 keer doen.
        Even wachten tot de buren op vakantie zijn.

        Ik heb de hotbox, maar nog geen meeldauw gehad binnen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Meeldauw (echte) opvolging

          Thanks voor de insteek QnQ... Wat betreft het middel dat ik heb, dat is 'Compo Duaxo', goed voor appel en peer, wortelen, pastinaak, knolselder, bloemkool, peterselie, asperge, ...... Een hele reeks planten en bomen dus. Op de bijsluiter staat alvast niks van niet op de vruchten zelf spuiten, er staat wel een tabel dat je een bepaalde tijd in acht moet houden voor de oogst. Zo is appel, peer, wortel, bloemkool, broccoli, ... maar 2 weken, kolen 3 weken, maar schorseneer bijvoorbeeld wel 9 weken...

          Niet leuk dat in die tabel geen 'cannabis' is opgenomen .

          Anyways, ik heb het gevoel dat ik het min of meer wel onder controle heb, heb ook het gevoel dat de schimmel zich niet echt meer kan hechten aan de bladeren, het ligt er gewoon zo een beetje op (wat ook het probleem is van wegnemen, dan vliegt het overaal naartoe). Zo kan ik het blijkbaar ook gewoon wegspoelen met de bladeren te bespuiten, gewoon met water (en for good measure maak ik het wat alcalischer, rond 7.6, dat heeft meeldauw niet graag volgens hardnekkige geruchten).

          Is wel nog een week of 6 dat ik die handel onder controle zal moeten kunnen houden. Ik vermoed dat ik gewoon verder doe hoe ik bezig ben, spuiten met water om wat weg te spoelen, en nog eens een behandeling volgende week met mijn Compo Duaxo (een tussentijd van minstens 10 dagen in acht houdende). Hopelijk lukt het zo, want heel het zwavelgedoe zie ik zo niet zitten eigenlijk. Zolang mijn colas gevrijwaard blijven kan ik er ook wel mee leven...

          Nou ja, moest ik het toch niet meer onder controle kunnen houden, dan toch maar hotbox, of misschien gewoon wel eens serieus laten stressen (warm en lage rlv). Improviseren dus.

          De schuldige van het feit dat ik meeldauw heb binnen is de hoge vochtigheid. Nogal vochtig weer geweest de laatste tijd, en ik vermoed dat ik ook wel geholpen zou zijn met nog een grotere afzuiging. Dehumidifier staat dan maar op mijn verlanglijstje voor de volgende kweek denk ik dan.

          Anyways, moesten er toch nog gouden tips zijn van iemand, dan hoor ik het graag!

          Gr,

          Rbt

          Comment

          Bezig...
          X