Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag betreft binnenkweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag betreft binnenkweken

    Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

    Ik ben van plan om mijn eigen kweekje op te zetten ivm belachelijke prijs/kwaliteit verhoudingen, en als hobby.
    Ik wil eigenlijk 4 of 5 planten in grote 20 liter bakken zetten op 1 m2 met een 600 w erop. (in mijn schuurtje).

    Daarnaast uiteraard afzuiging, lucht invoer, voeding, ik hou het enigszins minimaal.
    Doel van dit alles is om een goede kwaliteit indica te groeien, puur voor eigen gebruik.

    aangezien ik in een huurwoning woon vroeg ik mij af hoe mijn kwekerij ongeveer beoordeeld zal worden, mocht ik gedoe krijgen met justitie.
    Ik zal dus nooit boven een aantal van 5 planten uitkomen, maar wel in een "semi-professionele" setting...???

    wie kan mij hier wat over vertellen?

    Greetz ANC

    #2
    Re: vraag betreft binnenkweken

    gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden, en lezen

    Comment


      #3
      Re: vraag betreft binnenkweken

      heb je het dan over de zoekfunctie van deze site of google ofzo..?

      Comment


        #4
        Re: vraag betreft binnenkweken

        Kijk eens hier.
        In principe kan alles wat niet gewoon in de buitenlucht staat als professioneel beoordeeld worden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: vraag betreft binnenkweken

          Ah kijk eens, dat is goede informatie. Maar ik zag dat dit ergens rond '95/'99 is opgesteld, is dit beleid nog steeds actueel?
          Tja dat zul je misschien ook niet weten. Ik ben iig een stuk wijzer. Bedankt!

          Comment


            #6
            Re: vraag betreft binnenkweken

            Al kweek je maar een plant onder een lamp, wordt je aangemerkt als professoneel kweker.

            Gr.

            Comment


              #7
              Re: vraag betreft binnenkweken

              ja ok maar niet zozeer bedrijfs matig, er word onderscheidt gemaakt adhv de productie hoeveelheid.. klopt dat een beetje?

              Comment


                #8
                Re: vraag betreft binnenkweken

                Ik heb er hier ook eens een topic over geopend, maar die kon je niet vinden denk ik ?
                Ik ga er vanuit dat je in Nederland woont, maar dat vermeld je niet bij je vraag.

                Waar je naar op zoek bent staat in rood.
                Voldoe je dus aan twee punten in de bijlage die onder hoog staan, word je professioneel/bedrijfsmatig aangemerkt.
                Niet om iemand te ontmoedigen, ik voldoe aan bijna alle punten onder hoog maar op deze manier kun je beoordeeld worden.

                Quote van site van het OM:

                3.2.1. Teelt van hennep ( of de cannabis plant)
                Deze aanwijzing gaat uit van twee situaties: er is sprake van ofwel beroeps- of bedrijfsmatige teelt, ofwel geen beroeps- of bedrijfsmatige teelt.
                Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit.
                Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.

                Prioriteit ligt bij de beroeps- of bedrijfsmatige teelt. Bij de vaststelling van hetgeen beroeps- of bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:
                De schaalgrootte van de teelt: de hoeveelheid planten;
                Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt in beginsel aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.
                Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand.

                De mate van professionaliteit, afgemeten aan het soort perceel waarop geteeld wordt, belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);
                Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

                Het doel van de teelt.
                Indien er sprake is van het telen van hennep om geldelijk gewin te verkrijgen, wordt, ongeacht de hoeveelheid planten, aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

                Bijlage 1



                Professionaliteit:
                Indicator:
                Laag Gemiddeld Hoog2-suppletie geen wel gestuurde installatie
                NB. Deze lijst met indicatoren is niet limitatief. Hetzelfde geldt voor de duiding van de aangetroffen installatie en productiemiddelen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: vraag betreft binnenkweken

                  Beste mensen, allemaal bedankt voor de reacties. Helaas ga ik het niet voor elkaar krijgen om te draaien...

                  Comment

                  Bezig...
                  X