Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graag wat advies...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

graag wat advies...

Korting op 420shop
    ll 004.jpgll 008.jpgll 009.jpgll 011.jpgll 012.jpgll 013.jpg

Hey allemaal,

Ik ben net m'n eerste kweek begonnen in 'n homebox met 400w lamp,
    ik heb 7 plantjes van dezelfde soort maar verschillen elk van grote, het ene plantje heeft brede blaadjes, de andere fijne en de rest er tussen in.
    Sommige blaadjes lijken misvormd (verdraaid) en sommige lichtjes gekruld.

De grond, en hier heb ik zitten prutsen denk ik, bestaat uit : potgrond, kalk, turf en wat vivimus.
    Heb er net 2 herpot met als extra : beenmeel en bloedmeel
    Ze krijgen kraantjeswater met wat wortelstimulant.

Temperatuur krijg ik niet constant, 's nachts +- 18 en overdag tussen 26 en 31 (is te veel)
    Luchtvochtigheid weet ik niet, ik las dat dit niet zo belangrijk was bij zaad.

Elk advies is welkom!
    Greetz

Re: graag wat advies...

lijkt wel wat overvoed ze staan ook aardig rijk voor zulke jonge planten
    LV juist zo hoog mogelijk in dit vroege stadium
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

week2 (2).jpgweek2 (3).jpgweek2 (4).jpgweek2 (5).jpgweek2.jpg

Hey, ze lijken goed te komen maar op foto 1 zie ik wat spikkels, betekent dit iets?
      Kan iemand me vertellen waarom 1 van de plantjes zo'n uitgezette blaadjes hebben (fotos 3 en 5)
      Moet de ventilator 24/24 draaien of mag het wat minder?
      @AudioSystemRolla, een lv.meter koop ik in de loop van de week nog maar heb een kom water in het tentje geplaatst, deze zal de lv toch wel wat opvoeren denk ik.

Zijn de plantjes in het algemeen op weg om wat te worden of niet?

GrtzZ...

Comment

Spikkels komen waarschijnlijk door de veel-te-zwaar-bemeste aarde, ze horen eigenlijk in zaai/stekgrond te staan in het begin.
        Nou kan de ene plant er beter tegen als de andere, zoals die met dat brede blad.
        Dat is een meer indica plant, die hebben een breder blad.
        Planten met meer sativa-genen krijgen wat langer en smaller blad.
        De zaden die je gebruikt is dus erg onstabiel, omdat er zo uiteenlopende soortjes uit komen.
        Maar zo krijg je in ieder geval ook wiet dat verschilt van smaak en structuur.
        Dat kan ook een voordeel zijn

nb. Die fan niet rechtstreeks op de plantjes(of de lamp) richten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De zaadjes zijn Nirvana White Whidow van bij Alien, het zijn m'n eerste zaadjes en het zou een gemakkelijke plant voor beginners zijn.
          Heeft het nog zin om te herpotten naar zaai/stekgrond of ken je eventueel een andere oplossing?

Comment

ik zou ze laten zitten. zo te zien redden ze het wel

zelf heb ik dit ook gehad maar al mijn plantjes zijn groot geworden....

Comment

hoe hoog hangt je lamp?

volgens mij mag je lamp wel wat naar beneden (of je plantje iets omhoog)
              de fan staat recht op je plantjes, dat vinden ze niet fijn.

heb je het forum al doorgelezen? er zijn ontzettend veel tips voor juiste belichting en ventilatie.
              kan je heel veel frustraties voorkomen

Comment

De lamp zou moeten juist hangen, 400watt op 40 centimeter.
                Over de plaatsing van de ventilator ben ik nog niet veel tegengekomen, maar 'k ga meteen 'ns neuzen...

Bedankt voor de tips.

Comment

bijna week 3 (2).jpgbijna week 3 (3).jpgbijna week 3 (4).jpgbijna week 3 (5).jpgbijna week 3 (6).jpgbijna week 3 (8).jpgbijna week 3.jpg

Hey,

Ik zit bijna in week 3 nu en de meeste zien er wel ok uit (foto 1)
                  Bij foto 2 zie je dat al z'n blaadjes een beetje naar beneden wijzen, het is het enige plantje dat dit doet.
                  Bij foto 3 en 4 (dezelfde plant) zie je het eenvingerige blad geel verkleuren, nu ben ik zeker dat dit niet
                  door te veel water komt.

Lv : tussen 60 en 70
                  min. temp. : 17,8
                  max. temp : 29,2
                  ph : altijd tussen 5,8 en 6,1 (nog maar net mee begonnen)

Als ik ze water geef loopt deze gelijk weg aan de onderkant, staan ze dan te droog?
                  In theorie kan ik ze na de derde week in bloei zetten, ik zou ze dan verpotten en even laten wennen vooraleer ik ze op 12/12 zet.
                  Kan dit al of zou ik ze nog laten groeien, ze lijken me nogal klein. (internode 5 met de 6de onderweg)

M'n tentje is 2m hoog, zou ik ze dan toppen?

GrtzZ...

Comment

homebox week 4 001.jpghomebox week 4 003.jpghomebox week 4 004.jpg
                    Week 4, in bloei zetten dan maar?

Comment

in bloei zetten is een optie maar persoonlijk zou ik nog even wachten

hoeveel internodes tel je al ?
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

7 a 8 internodes. Een weekje geleden verpot en ze zaten er op te wachten denk ik,
                        een groei van 7cm in 5 dagen zonder voeding.

Comment

ze zien er al mooi uit maar je hebt veel ruimte dus ik zou ze nkg wst laten groeien

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dan volg ik jullie advies op. M'n timer terug op 18/6,
                            nog net op tijd om m'n huidig ritme niet te verstoren.

Thx...

Comment

Ik heb een probleem met m'n vsa. Eerst had ik de stekker uit getrokken om een cooltube te instaleren,
                              daarna terug ingestoken en de timer juist gezet maar toen ik 's morgens ging kijken werkte de lamp niet.
                              Ik heb de stekker een paar keer met en zonder timer geprobeerd maar zonder succes.
                              Ongeveer een uurtje later steek ik de stekker met timer in het stopcontact en de lamp werkte...

Gisteren had ik m'n timer op 12/12 gezet maar op aanraden van een paar mensen om nog even op 18/6 te laten
                              had ik de timer terug aangepast en had vanmorgen hetzelfde probleem.

De vsa maakte ook telkens een licht knetterend geluid.

De timer werkt aangezien de lamp zonder ook niet werkte.
                              Een slecht contact lijkt me straf omdat de lamp telkens na een uurtje wel terug werkte.

Iemand een idee?

Comment

Bezig...
                              X