Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paarse vlekjes op de stengels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Paarse vlekjes op de stengels

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik heb eerst gezocht, maar kon eigenlijk niets vinden. Ik zit inmiddels in de (einde) tweede week (na planten) van mijn Autoflower Lowryder #2 onder 5x 23 watt spaarlampen. Het substraat is cocos, en ik voeg 5mL/L Terra grow toe aan het water, ongeveer anderhalve liter iedere 5 dagen (telkens als de bovenkant van het substraat droog is.

De plant doet het opzich goed, en groeit op het moment 2 cm per dag, en lijkt veel zijtakjes te genereren. Het blad is mooi en de plant ruikt gezond. Echter, op de stengels zijn vreemde paarse plekjes te zien, deze zijn klein (minder dan een millimeter) en lopen vanaf de helft van de stengel door tot aan het blad. Deze lopen niet door op het blad (wat mooi donkergroen is), maar in het centrale punt zit wel een donkerder plek. Ik maak me geen enorme zorgen, maar ik dacht eerst te vragen voordat ik ga prutsen.

Ik kan later een foto nemen, maar ik heb mijn camera niet hier.

Cheers,

Hatman

Re: Paarse vlekjes op de stengels

heb je met je vingers aan de bladeren gezeten, of staat er een fan op te blazen ?
    Ik zeg maar wat he, tis niet te beoordelen zonder goeie foto's.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Paarse vlekjes op de stengels

Ah ja, dat snap ik. Ik zal mijn camera eens opsnorren, mijn telefoon kan niet voldoende focussen om een goede foto te maken. Er staat overigens wel een ventilator op, voor de afzuiging in het kastje. Verder ben ik er wel af en toe aangeweest (om te controleren of er binnen in niets fout was), maar de vlekjes zijn daar niet het resultaat van. Dat laatste omdat het op alle stengeltjes is (behalve de hele jonge) en de vlekjes te klein en te specifiek gelocaliseerd zijn om hiervan het resultaat te zijn.

Hopelijk tot snel met een foto!
      Last edited by ceBep; 13 July 2012, 22:16. Reden: quote

Comment

Bezig...
      X