Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
help me plantje hangt er heel slap bij 2de week groei !!!!!! ben een beginner!
Re: help me plantje hangt er heel slap bij 2de week groei !!!!!! ben een beginner!
hai, Als de plant gaat hangen heeft zij het niet naar haar zin, mogelijke oorzaken: teveel water of te weinig- ph waarde water niet in orde( tussen 5,5 en 7 verwacht ik geen problemen) als je je water afzuurt met fosforzuur of zoiets, wees dan secuur!! kweken is in de basis heel simpel maar je moet wel opletten, succes
Re: help me plantje hangt er heel slap bij 2de week groei !!!!!! ben een beginner!
je zit op een volle aardebak, 90x90 is 0,8 m2 als je deze nou 30cm hoog houdt heb je 240 liter aarde.
als je deze inwatert met 30 liter water mer rizotonic of wortelstimulator en 2 dagen later nog een klein beetje rond de plug
gooit (bekertje)
dan hoef je er anderhalve week niks meer aan te doen.
die ph meter moet gelijk weg doen en alleen nog maar naar je ec kijken, ph min ook weg gooien aub.
de grond die je nu hebt is volgens mij echt zeik nat dus als je die voor de helft vervangt met nieuwe zit je wel goed.
ga naar de intratuin of ander tuincentrum en koop een tensiometer.
dit is een meter die je in de grond steekt die aangeeft hoe nat het is.
hou dit tussen de 4 en de 6 en het komt helemaal goed.
hou je temperatuur ook wel even in de gaten
Misschien zijn ze nog te redden, met een zakje erover, maar ik denk dat de aarde een te groot probleem is nu.
Het gaat moeilijk worden met zoveel voeding en water, daar kom je niet makkelijk vanaf.
Ik zou ze een enkele reis kliko geven, die aarde eruit, en nieuwe halen.
Je grond goed inwateren* dan hoef je de eerste week geen water meer te geven.
Maak je voor elke plant een kuil in de allmix, gooi daar 2L zaai/stekgrond in, en zet je daar het stekblokje in.
Zet doorzichtige bakjes (of plastic zakjes ofzo) over de stekken, zodat ze in een hoge LV staan.
2x per dag licht nat sproeien, lamp op 1 meter hoog de eerste week, daarna elke dag stukje zakken tot 60-70cm.
Als je aan nog een stukje vijverfolie kunt komen (Bij de restjes bij de doe-het-zelf), kun je de binnenkant van de bak ook meteen netjes afwerken.
* Goed inwateren = Water (pH 6) aan de aarde toevoegen en goed mixen.
Als je de aarde hard fijnknijpt in je hand, en er sijpelen een paar druppels tussen je vingers, dan heeft het de goeie vochtigheid.
Comment