Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm met kweeklamp ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje ivm met kweeklamp ...

    Korting op 420shop
    Hoi hoikes
    Ik ben inmiddels in week 6 met men plantje ....
    Maar had zit toch nog met een heel groot vraagteken boven men hoofd ..
    Als men kweeklamp aan is ,kan ik onmogelijk men tentje dicht houden...
    Als ik deze toch dicht hou dan stijgt de temperatuur ineens de hoogte in , en met men tentje open krijg ik de gewenste temperatuur doch zit er een clip ventilator in men tentje
    Voor zover ik weet ziet men plantje er best goed uit ...
    Maar had toch graag geweten of er gevolgen zijn met het tentje open , zodat ik daar rekening mee kan houden bij men volgende kweek ...

    Groetjes Sensa
    What comes around , goes around

    #2
    Re: Vraagje ivm met kweeklamp ...

    hangt af van hoe warm, en hoe hoog de LV is , voor de rest kan hetgeen kwaad.

    Anders kan je altijd gat maken onderin voor passief ventilatie. Eventueel 50cm slang erop zodat licht ook niet binnen kan komen tijdens licht uit, daarbij kan je dit bovenin aan de andere kant hetzelfde doen. En daarbij kan je ook clipfans erbij zetten om het toch te laten trekken.

    Of voor meer centen naar de growshop.
    Last edited by LesTaTTiM; 18 July 2012, 20:47. Reden: Gruwlijk talfAUT

    Comment


      #3
      Re: Vraagje ivm met kweeklamp ...

      Heb je d'r wel een knappe afzuiger in hangen dan ?
      Die warmte moet je afvoeren he..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Last edited by Sensawhite; 18 July 2012, 23:14. Reden: ietsie pietsie vergeten
        What comes around , goes around

        Comment


          #5
          Re: Vraagje ivm met kweeklamp ...

          hmm raar, hoeveel watt heb je hangen?
          en wat?
          en misschien fotoos?

          Comment


            #6
            Re: Vraagje ivm met kweeklamp ...

            als de geur geen hinder is gewoon open laten

            Comment


              #7
              Re: Vraagje ivm met kweeklamp ...

              het tentje wat je hebt is ook erg moeilijk onder controle te houden hoor.
              door de kleine inhoud en grote warmtebron zal dat toch wel een strijd worden.
              anders een actieve inlaat maken van ongeveer 150m3 per uur.
              maar met een 0,4m3 inhoud in je tent en een 400 watter er in wordt het vanzelf warm

              Comment


                #8
                Re: Vraagje ivm met kweeklamp ...

                Ik zie nergens staan dat er 400W in hangt, dat kan ook inderdaad niet in zo'n klein tentje.
                Met 250W zal het al moeilijk zat zijn.
                Wat voor lamp hangt erin ?
                Als het met deur-dicht warm wordt, en met deur-open niet, dan is duidelijk dat je inlaat-lucht te weinig is.

                Als je passief inblaast zou het oppervlak van je inlaat zeker 3x zo groot moeten zijn als het oppervlak van je uitlaat.

                Bijvoorbeeld uitlaat=125mm slang. (r is dan dus 62.5)2 = 12271mm

                Een passieve inlaat zou dan een minimale oppervlakte van 36815mm moeten hebben.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Vraagje ivm met kweeklamp ...

                  Heej Sensa, schreef je niet al eens eerder hierover hehehe

                  Blijft een lastig punt met vervelende buren
                  Nou weet ik ook niet meer wat voor lamp je had, maar idd wat QNQ zegt. Een 400watter is een No-way! in een 60x60 tent.
                  Om de temperatuur te drukken kan je het best verse lucht van buiten aanvoeren, simpelweg omdat de lucht buiten een stuk koeler is dan binnen. Uitgaande als je lamp s'nachts draait.
                  Zo komt er koelere lucht direct in je tent, en dat maakt het grote verschil. Zo heb ik dat getest & ervaren.
                  In mijn geval (600watt @ 750m3 afzuiger): Als ik geen lucht van buiten aanzuig dan wordt het 5-6 graden warmer in mijn tent!!

                  Dus probeer eventueel verse lucht aan te zuigen vanuit een andere kamer waar het raam open staat bijvoorbeeld. Zo merken de buren ook niks.
                  Verder kan je gerust de rits een stukje open laten hoor. Zie het maar als een extra inlaat, alleen eentje zonder klitteband.

                  Succes juffie
                  Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                  Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraagje ivm met kweeklamp ...

                    Hallo
                    Bij mijn weten , heb ik nog geen vraagje over de lamp alleen gevraagd , enkel dat men lamp kapot was en een nieuwtje mocht gaan halen ... het staat allemaal in in men eerste kweekverslag ..
                    Zo ben ik gisteren dan maar weer voor een nieuwe lamp gegaan , heb de 400 watt vervangen door de 250 watt van philips , lijkt me ook voldoende voor 1 tot 2 plantjes ...
                    De 400 watt heb ik toen gekozen bij de set up van mijn kweektentje ...
                    Met de 250 watt krijg ik de temperatuur net onder controle maar laat het tentj dan wel open staan op een kiertje ( wat op zich al een hele verbetering is )
                    Bij deze bedankt voor de raad QnQ en Weed-O-Holic , deze nuttige informatie word jullie in dank afgenomen ....
                    En jaaaaaa Weed -O-Holic die ellendige buren zijn er nog lol

                    groetjes
                    What comes around , goes around

                    Comment

                    Bezig...
                    X