Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwarring rondom Trichomes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verwarring rondom Trichomes

    Korting op 420shop
    Wie kan mij even helpen.

    Er staat een super artikeltje op dit forum over oogsten naar aanleiding van de kleur van de trichomes. samengevat wordt er het volgende gezegd:

    Trichomes helder: niet oogsten je bent te vroeg
    Trichomes milky: oogsten als je energiek wietje wilt hebben wat je vooral in je hoofd voelt
    Trichomes amber: oogsten als je body stoned wilt zijn.
    Hierna begint het afbraak proces en ben je te laat

    Nu verloopt de groei van de plant toch ook in die volgorde?

    De reden dat ik dat vraag is omdat ik een artikel tegen kwam op 420magazine waar min of meer het tegenovergesteld wordt gezegd:

    The coloration of the gland heads can vary with different strains and maturity, but most start with clear or slightly amber heads that gradually become cloudy or opaque when THC levels have peaked and are beginning to degrade. (de rest van het artikel vind je hierIMAG0626.jpg

    ik kan helaas niet zeggen hoe lang de plant al staat omdat ik met m'n domme hoofd de begin datum niet genoteerd heb.

    hoor graag jullie reacties.

    #2
    Re: Verwarring rondom Trichomes

    zou hem even een beetje water geven om te spoelen en van het weekend of volgende week er af halen.
    volgens mij is ze wel zo ver

    Comment


      #3
      Re: Verwarring rondom Trichomes

      Zo zie je maar dat een kritisch iemand op een forum best handig is.
      Iedereen roept "dankjewel" en "goed gedaan", maar niemand die daar eens een vraag over stelt.

      De Nederlandse versie, zoals hier een post over is, is de juiste.
      Ik zie het liefst zoveel mogelijk amber, desnoods met hier en daar een donkere/zwarte.
      Ik ben de afgelopen 15 jaar nog nooit een strain tegengekomen die een andere volgorde van verkleuren had.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Verwarring rondom Trichomes

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Zo zie je maar dat een kritisch iemand op een forum best handig is.
        Iedereen roept "dankjewel" en "goed gedaan", maar niemand die daar eens een vraag over stelt.

        De Nederlandse versie, zoals hier een post over is, is de juiste.
        Ik zie het liefst zoveel mogelijk amber, desnoods met hier en daar een donkere/zwarte.
        Ik ben de afgelopen 15 jaar nog nooit een strain tegengekomen die een andere volgorde van verkleuren had.
        Bedankt voor je reactie. super dat je me even de goede kant op wijst.
        Ben graag kritisch, zeker als belangrijke informatie tegenstrijdig lijkt. ik had al zo'n vermoeden dat doorzichting naar milky en tenslotte amber de logische volgorde was. wat ik niet wist is dat de laatste overgang wel 3 weken kan duren.

        het is me helder, nogmaals bedankt.

        Comment

        Bezig...
        X