Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paniek! Beestjes!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paniek! Beestjes!?

    Korting op 420shop
    Hoi, vandaag ontdekte ik volgende beestjes die wel zeer talrijk aanwezig zijn op mijn plant:

    P1000859.jpgP1000860.jpgP1000863.jpg

    mijn plant zou nog een tweetal weken moeten bloeien voordat ze oogstrijp is.

    Wat kan ik doen? Wat voor beestjes zijn dit? En vooral: kan dit kwaad?

    thx in advance

    een ongeruste General

    nog even een foto in vol formaat zodat je de beestjes in detail kan zien, volgens mij bladluizen...?

    Last edited by ceBep; 19 July 2012, 16:45. Reden: dubbel post

    #2
    Re: Paniek! Beestjes!?

    Zekers, een hele kudde nog wel...(paniek is een slechte raadgever )

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Paniek! Beestjes!?

        Bladluis is zeker, maar spint.. het lijken spinnetjes te zijn, want ik zie niet de specifieke spintvorm op de foto.
        Maar ik kan het mis hebben, dus pin me er niet op vast...
        Onder close-ups van je eigen foto ter verduidelijking:

        19-7-2012 18-08-57.jpg19-7-2012 18-09-33.jpg

        Comment


          #5
          Re: Paniek! Beestjes!?

          spint is toch veel gevaarlijker niet? hopen op bladluis, moet nog wel op te lossen zijn

          Comment


            #6
            Re: Paniek! Beestjes!?

            Spint is zeer lastig kwijt te raken zoniet onmogelijk, bladluis is in vergelijking a piece of cake.
            Beide soorten brengen je plant om zeep op den duur als je ze gaan laat, dus zou wel een goed middel ervoor gebruiken omdat je ook op vakantie gaat.
            Twee weken voor de oogst geen zware chemische troep gebruiken, want je wilt het nog roken...... sommige middelen hebben een herhaling na bijvoorbeeld een week, dus je hebt enigszins wel een probleempje zo te zien, maar moet te overkomen zijn

            Comment


              #7
              Re: Paniek! Beestjes!?

              thx!

              die Spruzit zou volledig bio zijn en dus geen kwaad kunnen voor het roken van mijn toppen...?

              Comment


                #8
                Re: Paniek! Beestjes!?

                Spruzit is op basis van pyrethrum, planten extracten dus.
                Voordeel is: breekt snel af, is natuurlijk.
                Wat de werking op je toppen en/of het roken ervan is, weet ik niet uit ervaring.
                Zou je ff naslagwerk op moeten doen of wachten op reacties van anderen....(voorzie persoonlijk eigenlijk geen problemen.
                )

                Comment


                  #9
                  Re: Paniek! Beestjes!?

                  voila, vanmorgen gesprayed met uienextract, daarnet met spruzit. afwachten nu, hopelijk zit ik dicht genoeg bij mijn oogst zodat ze geen tijd meer hebben om teveel schade aan te richten....zolang ze maar uit mijn toppen blijven teminste!

                  Comment


                    #10
                    Re: Paniek! Beestjes!?

                    als General iets doet dan doet ie het grondig!

                    bananenschillen op de aarde gelegd zodat ze dat gaan prefereren, nu eens lieveheersbeestjes gaan zoeken in de natuur en ze loslaten in mijn kweektent.

                    dit, in combinatie met uienspray en sprunit zal die klootzakjes zich wel doen bedenken om nog eens in Herr General zijn tent te kruipen little bastards


                    ga trouwens vanaf nu bij elke kweek een lading lieveheersbeestjes uitzetten in de tent. Doen verder geen kwaad en kunnen eigenlijk nergens heen (tenzij door de ventilator of de filter )
                    Last edited by General; 20 July 2012, 17:09.

                    Comment


                      #11
                      Re: Paniek! Beestjes!?

                      voila, lieveheersbeestjes uitgezet. Al moet ik zeggen dat het maar een dode boel is na het behandelen gisteren, weet niet of ze direct iets gaan vinden maar stel bijv dat er eitjes gaan uitkomen de komende dagen dan zullen ze niet lang leven

                      voila, nu op vakantie vertrekken, hopen dat ze niet gaan uitdrogen mijn lieve plantjes (zullen toch wel 5 dagen zonder water kunnen zeker?) en dat de beestjes wegblijven.

                      Zal toch spannend zijn om mijn tentje te openen bij terugkomst -)
                      Last edited by General; 21 July 2012, 12:03.

                      Comment


                        #12
                        Re: Paniek! Beestjes!?

                        Mooi en grondig behandeld, nu idd maar hopen dat ze wegblijven!
                        Maar 5 dagen zonder water? is dat niet een beetje erg lang?

                        Comment


                          #13
                          Re: Paniek! Beestjes!?

                          ik dompel ze morgen vlak voor mijn vertrek nog eens volledig onder in water en dat zal moeten volstaan. Geen andere oplossing helaas.

                          Comment


                            #14
                            Re: Paniek! Beestjes!?

                            Met koud water kan je ze er ook van af spuiten.
                            Hoop dat je ui middeltje werkt

                            Fijne vakantie en geniet er van
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: Paniek! Beestjes!?

                              dreft en water in spray...helpt altijd en mijn gewone planten in de tuin blijven leven....

                              Comment

                              Bezig...
                              X