Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast Autoflowering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekkast Autoflowering

Korting op 420shop
    Beste leden,

ik ben een net beginnende kweker samen met mijn kameraad zouden we drie a 4 plantjes in een kweekkast willen plaatsen.
    Heb al eens in een tent gekweekt, kweek is fout afgelope, en dit keer wil k het goed aan pakken.

Hierbij heb k al enkele spullen aangekocht:
    - Zaadjes ( Fast Bud ; Quick Fruit ; Low diesel ; speed devil ; low devil ; white express )
    - Kast ( 80 x 80 ): * Luchdicht
    * 2 Fans ( 1 van onder voor luchtinvoer + 1 vanboven luchtuitvoer )
    * bedekt met alluminium folie + isolatie

keb hier bij een paar vraagjes:

1. Welke lampen kan k best gebruiken voor Autoflowering ( 3 a 4 plantjes ) & niet al te duur...

2. Hebben deze planten voedingsmiddelen nodig zo ja, de welke kan k best gebruiken?

3. Als iemand een schematjes zou hebben van alles voor autoflowering waar k verder mee kan, mag me altijd sturen.

Ben nieuwsgierig achter het resultaat.

Danku alvast voor de reacties,

MVG

Jovana

Re: Kweekkast Autoflowering

lezen, lezen, lezen, lezen.

geloof me maar al die informatie wat jij vraagt staat hier 100.000 keer op dit forum
    is t soms teveel moeite om te lezen?

Comment

Waarom is er een forum? Om vragen te stellen? k heb 2 vragen gesteld, als lid van deze site is het toch niet zo moeilijk om te antwoorden?

Comment

omdat je geen moeite doet om de info te verzamelen, en dat terwijl die info al 4 jaar reeds op dit forum staat

Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

doe eens wat meer moeite graag

Comment

1. Son t pia.

2. Biologische bloeivoeding.

3. Autoflowering altijd slecht plan binnen, Gewone plant geeft je meer opbrengst en scheelt je 6 uur
          licht per dag.

Roken, lezen, meer roken en nog veel meer lezen..

Comment

@ Jakes: heb het forum al paar keer afgegaan, maar er staat niet veel vermeld over Autoflowering in Kastkweek. U vermelde paginas had ik al tegengekomen, maar is nog altijd geen specifiek antwoord. Er word zoveel verschillende dingen gezegd op internet en dan nog eens rondom in mijn omgeving. Kzou graag startklaar willen beginnen aan mijn plantjes.

K zou graag Spaarlampen of TL lampen willen gebruiken en weet gewoon niet hoeveel lampen en welke lampen ik moet gebruiken voor 3 a 4 plantjes te zetten...
            & van voeding weetk niet veel bij autoflowering sommigen gebruiken gewoon water.

@ fl13r3flu1t3r : een kennis doet dat in een kweekkast en heeft echt wel een goeie kweek. jammer genoeg ben k niet close genoeg om de informatie van hem te verstrekkend us wou k het hier is proberen.

Comment

Ik heb ook n kweekkast en geef je paar tips met de mogenlijkheid tot n veel betere kweek dan die kennis van je, wat je er verder mee doet moet je natuurlijk lekker zelf weten.

De shop is en blijft t makkelijkst..

Comment

Zeker voor een beginnende kweker is het wijs om slechts een soort te zaaien. Dan blijven je planten ongeveer even hoog. TL en spaarlampen moeten maar enkele centimeters boven de toppen hangen. Dat is lastig als er bijvoorbeeld 20 cm hoogteverschil in de planten zit. Verder zou ik in ieder geval een koolstoffilter aanschaffen, tenzij je er genoegen in schept om te worden betrapt.

Comment

Okee, als mede beginner heb ik een paar dingen te zeggen:

Spaarlampjes werken voor mij goed, ik gebruik 4 x 6500K (of 6400K, cool blue geloof ik) + 1x 2400K, allemaal tussen de 20 en 25 watt. Mijn plantje groeit als kool (heel, heel snel groeiende kool), dus ik denk dat het wel goed zit. Ik vermoed dat ik met minder lampen toe zou kunnen, maar zoals hier heel vaak gezegd word: Begin eerst met een standaard setup, en verander dan een voor een dingen om te zien wat het effect is.

Verder, ik zou ook autoflowers afraden voor binnen. Ik weet dat ik er zelf 1 heb staan, maar het probleem is dat de plant niet te beheersen valt (zonder drastische maatregelen). Het gevolg is dus dat, als je pech hebt, je plant veel groter wordt dan verwacht en dan kun je daar niets aan doen. Bij een normale plant kun je het licht regime aanpassen. Natuurlijk vereist dit enige planning, het is dus een afweging tussen:
                  - Geen omkijken naar je plant, maar ook geen controle
                  - Enige planning vereist, maar meer controle.

Als je natuurlijk een grote ruimte hebt (ik heb zelf een micro kweekje) dan maakt dit minder uit.

Koolstof filters kun je zelf maken, maar zijn ook goedkoop te vinden bij growshops. Als je op het microkweek subforum kijkt dan vind je aanwijzingen om zelf zo'n filter te bouwen.

Als laatste, voeding. Ik heb uren (en uren en uren) rondgelezen, en ben tot de conclusie gekomen dat iedereen zo zijn eigen idee heeft over voeding. De conclusie die ik daaruit trek is dat het niet zo heel veel uitmaakt, natuurlijk zullen bepaalde voedingen met bepaalde planten veel meer opbrengst geven dan andere combinaties. Echter, voor de eerste keer is dit misschien niet in vrage. Wel zou ik een speciale voeding voor cannabis aanschaffen, simpelweg omdat dit bedacht is met als uitgangspunt dat het product van de plant gerookt kan worden.

Comment

DUs voor 3 a 4 plantjes kan k best 4 spaarlampen gebruiken van 25watt?
                    & ik kan voor een eerste keer zonder voeding proberen?

In ieder geval met jou reactie ben k al een pak meer. Danku hiervoor !

greetz

Comment

Nee, ik heb voor 1 plant 4 spaarlampen gebruikt. Voor 3 tot 4... tsja, dat weet ik niet. Maart zoek eens een kweekverslag op van iemand met spaarlampen, en gebruik dat gewoon.

Wat betreft voeding, dat ligt natuurlijk ook aan het substraat. Met potgrond... misschien zonder, maar gebruik gewoon een beetje. Een simpele voeding kost geen bergen en je hebt een stukje zekerheid.

En aan het eind... niemand kan een pasklaar antwoord geven, probeer gewoon en je vind vanzelf oplossingen.

Comment

ok bedankt !

Comment

Bezig...
                        X