Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Nee, ik ben niet bang voor ons Hollandse klimaat. Zodra er toppen inkomen gaat ze bij veel regen onder een afdak en verder zien we wel. Er zullen zeker minder zonuren zijn in oktober waardoor het langzamer zal gaan dan hartje zomer. Maar ik heb er vertrouwen in dat het gewoon goed gaat komen zolang het niet vriest.
hoi, even een kleine foto update. Planten staan nu 2 weken op 12/12, eerste tekenen van bloei zijn er (bij de ene al wat eerder dan de andere...)
Kweektent 1: 160cm hoge tent, 250 W HPS, 2 Arjan's Strawberry haze planten van 120 cm hoog, buiten grootgebracht, 2 weken geleden in de tent gehaald voor 12/12 regime. Gezien de hoogte van de planten vs tent heb ik ze beginnen te scroggen. Hoofdtoppen zijn eruit verwijderd.
ik hoop dat de ergste groei na 2 weken op 12/12 eruit is want mijn lamp hangt nu al tegen het plafond
2e kweektent: 140 cm hoge tent, 250 W HPS, 3 * Arjan Strawberry Haze en 2 * AMS. Volledig in tent grootgebracht en na 5 weken groei op 12/12 gezet. Daarom dat deze planten wat lager blijven, tent is tenslotte ook maar 140 cm hoog. Hier ook al bloei.
Er staan ook 2 AF bij, Pandora's die al lekker bloeien....
In beide tentjes heb ik lieveheersbeestjes en hun larven uitgezet aangezien ik last heb van bladluizen. Buiten hielden die zich nog wat onder controle, binnen slaan ze helemaal los
Daarom: nooit kweek ik nog voor buiten om de planten daarna binnen te halen. Al dat ongedierte begint weelderig te tieren in de beschermde warme binnenomgeving....
zo, dat was het weer, nu even mijn buiten-topic aanvullen en dan zijn jullie weer helemaal mee!
bij de langbloeiende haze is dit een ander verhaal.
de groei ging er bij mij pas na 5 weken 12/12 uit.
ben wel mee aan het kijken wat ze gaan doen ben benieuwd
mijn blaadjes van de planten in de ene tent zijn veel lichtergroen van kleur dan de planten in de andere tent, dit zijn de planten die buiten zijn voorgegroeid.
het lijkt me vreemd dat het op een tekort zou duiden aangezien zij nog in het meest verse medium staan....N-tekort?
wel merk ik dat het licht van de HPS lamp veel meer oranje-geel van kleur is en de andere lamp meer wit licht geeft.....misschien best de lamp met geel licht vervangen door ook zo eentje met wit licht? Die lijkt me ook minder warmte te produceren.
Of kan dit kwaad voor herma's als je zo van lamp wisselt?
Comment