Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei na start 12/12

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groei na start 12/12

Korting op 420shop
    Hoi,

kan iemand me zeggen hoeveel een sativa (arjan's strawberry haze) nog groeit eens je ze op 12/12 hebt gezet. Of is dit afhankelijk van de potgrootte?

Ze zijn nu immers 120 cm hoog en mijn tent is maar 160 cm. Trek dus daar de lamp en afstand ertussen nog vanaf en je ziet dat ik stilaan in plaatsgebrek kom.

Zijn er nog andere manieren om de groei te beperken? Kan je zo een plant nog scroggen? of ben ik genoodzaakt ze nog te gaan toppen? Andere mogelijkheden?

Zelfde vraag met een AMS van 120 cm, een indica dus. gedragen deze zich anders?

ze staan allemaal in 20 liter potten, onder een 240 W HPS.

thx in advance,

greetz General

Re: Groei na start 12/12

Hai,

Een sativa wordt ongeveer 1.5m en 2 m hoog. De indica's worden tussen de meter en 1.20m, maar heeft een comleet andere structuur.

Aannemende dat ze allebei op 12/12 staan, dan krijg je lange scheuten van de sativa en wordt die te hoog. Toppen is de optie.

De inidca moet nu toch wel aardig in de bloei staan (foto?).

Silas
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

hoi,

nee, de indica (AMS) staat nog steeds gewoon buiten, sorry voor het misverstand. Ze heeft al heel het jaar buiten gestaan en is nu 120 cm hoog, in een 20 liter pot. Bloei zal buiten wel in augustus starten zeker? Ga deze buiten laten staan wegens geen plaats meer in de tent en deze indica zou normaal op 10 weken afgebloeid moeten zijn, haalbaar dus buiten.

de beide sativa's hebben ook tot gisteren buiten gestaan, maar door hun lange bloeitijd wil ik ze binnen afbloeien.

heb voorlopig een scrog netje gehangen om ze wat verticaal te laten groeien. Eens een weekje afwachten wat een effect de 12/12 op hen heeft en dan eventueel ook nog toppen.

zal morgen eens wat foto's nemen want momenteel zien ze er maar tipsy uit na al die stress van het scroggen

Comment

die haze van arjan groeit nog vijf weken door nadat ze op 12 uur gaan, daar heb ik me ook wel eens in vergist.
        bij mij waren ze toen rond de 2,20 geworden.
        denk dat je best een probleempje hebt in je tentje zeg maar.
        flink snoeien en de zijtakken omhoog laten komen denk ik

Comment

oei, dat belooft! hopelijk krijg ik het met verticale groei wat in orde, anders wordt het idd snoeien. Maar ga je dan niet net serieus minder opbrengst krijgen als de hoofdtop eruit moet?

Was ie lekker?

morgen foto's zullen jullie ook een beter beeld geven om me verder te helpen...

thx nu al

Comment

toch maar al even foto's gemaakt..... niet op de 2 kleine autoflowers letten die er voorlopig ook bijstaan, het gaat hem wel degelijk om de lichtgroene sativa planten.

P1000942.jpgP1000943.jpgP1000944.jpgP1000945.jpg

gelet op de afstand tussen lamp (die op het hoogst mogelijke reeds hangt), denken jullie dat dit voldoende ruimte gaat zijn. Ze staan sinds gisteren op 12/12, en vandaag heb ik ze wat verticaal geduwd met een scrognetje....

Comment

ik heb toen ze mn lampen voorbij gingen afgekapt op een meter onder de lamp.
              toen zat er nog geen topvorming in.
              daar na heeft het echt helemaal vol gestaan omdat alle zijtakken ineens flink door gingen.
              heb er ook een paar naar beneden gebonden maar op den duur de helft van de planten in die bak er uit gehaald omdat het te vol werd.
              voor de rest echt lekker spul hoor

Comment

Ik ben benieuwd wat je van de strawberry af krijgt. Ik heb er nu ook een staan en die is 190 cm. Ik heb hem getopt en nu groeit ze vooral erg breed. Lengte nog maar een paar cm bij gekomen na het toppen.
                Bij mij staat ze wel buiten in 27 liter pot.

Comment

ik heb mijne buiten ook al een tijdje terug getopt en idd, het zijn nu echte brede kerstbomen geworden. Wil dit zeggen dat ze nu op 12/12 ook niet echt meer in de hoogte gaan groeien? Zou handig zijn!

Comment

de bovenkant knakken groeit hij niet meer en kan in bloei en groei periode gewoon knakken dus vastpaskken en draaien niet te ver want dan heb je de top/tak in je handen.
                    Je zal zien dat hij er een verdikking inmaakt en bloeit rustig verder succes ermee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

volgende keer gelijk in je tent beginnen en gelijk op 12/12 haal je er mooie flesjes af
                    #lovelifesmokeoneaday

Comment

ik weet het -) palnning is in mijn eerste kweekjaar een beetje een soep geworden omdat ik teveel vertrouwde op de voorgeschreven duur van autoflowers, die ik eerder dit jaar in de tent had staan. Ondertussen weet ik dat fabrikanten daar sterk in overdrijven en je een aantal weken meer mag rekenen.

voorlopig is het scroggen, als dat niet meer volstaat dan wordt het knakken, wat ik eigenlijk al ongewild een paar keer heb gedaan tijdens het scroggen

in mijn andere tent heb ik ook arjan's hazes staan en die heb ik na 5 weken al op 12/12 gezet, veel beter plan.

Zo zie je maar, al doende leert men

Comment

Ik heb geen haast om de strawberry of de andere lange bloei/groeiers af te laten bloeien, dus laat de natuur gewoon bepalen wanneer ze in bloei gaan. Had redelijk op tijd wat auto's klaar, dus m'n mannetje kan ff vooruit en hoeft voorlopig niet naar de shop. Met de haze opbrengsten de winter en lente door en tegen die tijd wel weer auto's klaar. Dus als het goed is geen shops meer Ben ik erg erg blij mee als ik volgend jaar mijn vakantie ga plannen whaaa. Die kan net iets luxer en verder

Comment

heb je dan geen schrik voor die lange sativa bloeiers dat ze het niet gaan redden in ons klimaat? Is de reden dat ik ze naar binnen heb gehaald. Zijn dan tegen eind oktober klaar, tel daar buiten nog maar enkele weken bij, wat vrij laat is in dit klimaat

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

oeps, moet natuurlijk 250 W zijn

mijn tentje is dan ook maar 60 * 60 cm en 160 cm hoog, lijkt me een 250 W HPS meer dan voldoende, meer kan, maar dan wordt de warmte echt wel een probleem. De reden waarom ik ben overgeschakeld van een 400 W HPS naar lager.

Comment

Bezig...
                              X