Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei na start 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Groei na start 12/12

    Die met dat witte licht zal een HPI zijn dan, en geen HPS waarschijnlijk ?
    HPI = voor de groei.
    HPS = voor de bloei.
    Worden die blaadjes niet gewoon geel door 'n tekort aan licht ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      Re: Groei na start 12/12

      oei, daar zeg je iets. Direct veranderen dus! Vreemd, bij dezelfde shop gekocht, toch 2 andere lampen.....


      edit: denk dat je gelijk hebt: tis nl deze lamp....



      en toch is mijn bloei begonnen, wsl zou de opbrengst minder geweest zijn als ik met deze lamp had voortgedaan?

      thx!
      Last edited by General; 15 August 2012, 10:26.

      Comment


        #33
        Re: Groei na start 12/12

        Neehoor, je kunt er ook onder afbloeien. Plantjes zullen een wat andere opbouw hebben, meer gedrongen, en wellicht zal er iets minder afkomen.
        HPS is meer natuurgetrouw, omdat het rode spectrum wat beter vertegenwoordigd is.
        Je kunt nog gewoon switchen, no problem.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Re: Groei na start 12/12

          moet me een lamp gaan bijhalen dan vrees ik....heb er nog 2 van 400W liggen maar dacht dat die niet op een 250W voorschakelapparaat mochten.....?

          vandaar dat mijn zijtakjes het minder doen? Tzijn vooral planten met een ferme hoofdtop...kan ook aan de soort liggen maar tis tenslotte toch een sativa...

          Comment


            #35
            Re: Groei na start 12/12

            Ja kan zeker lang duren.....en zoals 010 al zegt....in zijn 5e week pas begon hij wat te zien.....en dan kan je eigenlijk
            pas gaan tellen....1e week bloei 2e week bloei enz enz....tis verstandig om al ruim optijd de planten op 12/12
            te zetten want ze groeien echt nog wel een stukje door:-p Verschilt wel per soort maar je wilt geen ruimte tekort
            in je tentje:-p
            Ik zet mijn planten voordat ze op 12/12 gaan 30 uur donker maar dat is mijn manier....ieder zijn ding....
            Lamp gaat dan 12 uur savond uit en eigenlijk zou hij dan 06 uur weer aangaan maar ik zet hem dan de
            volgende dag pas weer aan....dus 24 uur later plus die 6 uur nacht is 30 totaal.
            Ps: ik had het zelfde probleem met lamp....had een philips HPI master maar is meer voor groei...nu een
            superplant hps bloei en een nabloei lamp gekocht en hangt er net in....meer oranje licht heb ik nu!
            Deze foto is gemaakt nog met de oude lamp....en zoals je ziet is bij mij de bloei ook evengoed begonnen
            maar heb ik ook maar gedaan wat gwn het beste is:-p
            DSC_0087klein.jpgGroetjes en ga zo dhur!! Thur.
            Last edited by Thurgood Jenkins; 15 August 2012, 16:00. Reden: dubbel
            "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

            Comment


              #36

              Comment


                #37
                Re: Groei na start 12/12

                Ja de temperatuur kan in zo'n tent aardig oplopen. Haalde vandaag 37 graden. Ik hou nu vooral het drinken wat meer in de gaten. Verder moeten ze het volgens mij wel kunnen hebben.
                Toen het de vorige keer dit jaar (ja is lang geleden) ook vrij warm was, liepen de temperaturen ook behoorlijk op en dat hebben ze ook gewoon overleefd. En toen waren ze nog een stuk jonger en kleiner, dus zwakker.

                Comment


                  #38
                  Re: Groei na start 12/12

                  ok, lampjes verwisseld maar guess what? De lamp met het witte licht bleek de MH lamp te zijn, niet degene met het gele licht

                  of het toeval is weet ik niet maar in de ene tent zijn de plantjes al vlot in bloei, in de andere beginnen ze net pas. Beiden zijn samen op 12/12 gegaan....lamp effect of niet?

                  Comment


                    #39
                    Re: Groei na start 12/12

                    zou kunnen, wel wat laag in de waarschijnlijkheidscurve

                    nog even hierover :

                    Oorspronkelijk geplaatst door General View Post
                    Daarom: nooit kweek ik nog voor buiten om de planten daarna binnen te halen. Al dat ongedierte begint weelderig te tieren in de beschermde warme binnenomgeving....
                    Ik doe dat juist graag (nu ff niet helaas want binnen kweken is geen optie hier, maar toch), en wel hierom :

                    - Ja je haalt er een hoop troep mee naar binnen als je niet uitkijkt. En dus kijk ik uit. Goed zelfs: evt (voor) behandelen, preventief natuurlijke vijanden eropaf, ruimte veel meer checken dan normaal in het begin, rigoreus schoonmaakbeleid, you name it.
                    - buiten op laten komen betekend ruimtewinst, wat selectie mogelijk maakt als je die winst omzet in meer planten voorkweken.
                    - buiten voorgroeien kost niks ivt (groei)lampen, klimaatbeheersing etc
                    - tijdig begonnen geeft het de mogelijkheid zaadplanten "volwassen" te laten worden > rustige ontwikkeling, beetje fimmen, buigen, 'n topje eruit, wat stamhygiene, en dan het bloeihok in om zoiets als 16 dikke cola's per compleet wortelstelsel eraf te oogsten...

                    ik ben er wel fan van, want het is echt een uitdaging : Als het je lukt het ongedierte&gespuis onder controle te houden wacht je haast zeker een oogst om van te watertanden
                    Last edited by moreweed; 16 August 2012, 17:17.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #40
                      Re: Groei na start 12/12

                      Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                      zou kunnen, wel wat laag in de waarschijnlijkheidscurve

                      nog even hierover :



                      Ik doe dat juist graag (nu ff niet helaas want binnen kweken is geen optie hier, maar toch), en wel hierom :

                      - Ja je haalt er een hoop troep mee naar binnen als je niet uitkijkt. En dus kijk ik uit. Goed zelfs: evt (voor) behandelen, preventief natuurlijke vijanden eropaf, ruimte veel meer checken dan normaal in het begin, rigoreus schoonmaakbeleid, you name it.
                      - buiten op laten komen betekend ruimtewinst, wat selectie mogelijk maakt als je die winst omzet in meer planten voorkweken.
                      - buiten voorgroeien kost niks ivt (groei)lampen, klimaatbeheersing etc
                      - tijdig begonnen geeft het de mogelijkheid zaadplanten "volwassen" te laten worden > rustige ontwikkeling, beetje fimmen, buigen, 'n topje eruit, wat stamhygiene, en dan het bloeihok in om zoiets als 16 dikke cola's per compleet wortelstelsel eraf te oogsten...

                      ik ben er wel fan van, want het is echt een uitdaging : Als het je lukt het ongedierte&gespuis onder controle te houden wacht je haast zeker een oogst om van te watertanden

                      dat was ook mijn uitgangspunt. Ondertussen kon ik al een AF kweek in de tent doen en tegen dat die om konden, waren de planten buiten mooi groot geworden. Alleen heb ik me laten vangen aan het ongedierte. Dat lijkt idd de regel: je moet er extra veel aandacht aan schenken. Gelukkig waren het bij slechts bladluizen: wat lieveheersbeestjes uitgezet en probleem was snel van de baan. Maar je kan ook erger naar binnen halen natuurlijk (spint), iets wat je met een pure tent kweek (uit zaad, niet stekjes) zelden zal voor hebben lijkt me....

                      nu, veel bijgeleerd natuurlijk: volgend jaar gaan de AF buiten staan, de reguliere planten in de tent.

                      greetz

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kinkydj View Post
                      Ja de temperatuur kan in zo'n tent aardig oplopen. Haalde vandaag 37 graden. Ik hou nu vooral het drinken wat meer in de gaten. Verder moeten ze het volgens mij wel kunnen hebben.
                      Toen het de vorige keer dit jaar (ja is lang geleden) ook vrij warm was, liepen de temperaturen ook behoorlijk op en dat hebben ze ook gewoon overleefd. En toen waren ze nog een stuk jonger en kleiner, dus zwakker.

                      idd, ze kunnen het nog wel hebben, mag geen weken aanhouden natuurlijk maar dat zal wel niet, na het weekend zou de ergste hitte voorbij moeten zijn. Alleen moet je dus je regels van water geven een beetje aanpassen, in deze warme dagen is de regel plots: goed veel water geven, beter te nat dan te droog.

                      Comment


                        #41
                        Re: Groei na start 12/12

                        Hoi,

                        sinds vandaag heb ik plots gele verkleurende bladeren bovenaan in mijn plant.....heb ze vorige week nochtans nog voeding gegeven....kan de hittegolf (40+) er voor iets tussen zitten of is er iets anders? Het is ook vrij plaatselijk en zit niet overal...

                        hulp!!!

                        P1010001.jpgP1010002.jpgP1010003.jpg

                        ooh ja, plant is een AMS van greenhouse, staat nu 3 maanden buiten.

                        Comment


                          #42
                          Re: Groei na start 12/12

                          iets zegt me dat dit overvoeding is.....iemand?

                          Comment


                            #43
                            Re: Groei na start 12/12

                            het lijkt me idd lichte overvoeding ik zou gewoon even geen voeding mee geven als het dan niet uitbreid weet je genoeg
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                            Comment


                              #44
                              Re: Groei na start 12/12

                              okay thx. Ik verwacht elk moment bloei eigenlijk....

                              Comment

                              Bezig...
                              X