Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies over lamp en tent gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies over lamp en tent gevraagd

    Korting op 420shop
    Hey allemaal!

    Ik wil 5 plantjes kweken in een tent met een lamp. Maar als deze apparatuur niet professioneel is, is dit toch gewoon legaal? Bijvoorbeeld een praxis UV lamp. Dat is mij verteld.

    En als ik een lamp neem is het gewoon goed met 200 watt? En gaat dit voornamelijk om de licht of de warmte met gebruik?

    #2
    Re: Advies over lamp en tent gevraagd

    het soort lamp maakt het niet minder illegaal of je nou hps, t- neon of een spaarlamp boven hangt.
    maar met 5 plantjes in een tentje hoef je je niet druk te maken hoor.
    je hebt geen opsporingsproriteit en als jij zorgt dat je geen overlast veroorzaakt kan je heel je leven lekker hobbyen.
    stel dat ze binnen komen dan vragen ze je om die spullen op te ruimen of ze nemen je lamp en je afzuiger mee.
    een boete is niet waarschijnlijk

    Comment


      #3
      Re: Advies over lamp en tent gevraagd

      Bedankt! Planten groeien is inderdaad leuk, ik kan het nog niet een hobby noemen per se maar ik vind het wel telkens interessanter.

      Comment


        #4
        Re: Advies over lamp en tent gevraagd

        Ehm..je kunt ook op straat gezet worden als je huurt of je wordt een tijdje afgesloten van elektra.
        Da's best wel iets om rekening mee te houden.

        Binnen kweken onder een lamp met voeding en wat er nog bij komt kijken kan zeker als professioneel gezien worden, als je zo'n pennenlikker treft die de wet exact naleeft.
        Dan ben je nog meer zuur. Met 5 planten heb je toch een goeie (HPS) lamp nodig, UV heb je niks aan, en dan kun je ook wel 9 plantjes zetten. Die 5-plantjes-is-gedoogd-regel is al een tijdje niet meer van toepassing in Nederland.
        Er staan hier op het forum wel wat topics over de laatste wijzigingen.

        Zou het niet te makkelijk afdoen.
        Het kan aflopen met een sisser, maar je kunt ook goed de pineut zijn.

        Als het je alleen om plantjes gaat kun je ook cactussen en pepers zetten, maar lees voor de zekerheid je huurcontract even goed na, indien je huurt.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Advies over lamp en tent gevraagd

          met een huurhuis zou je inderdaad nog wel eens last kunnen hebben ja.
          maar dat geldt voor ieder onderkomen waarbij iets getekend is waar ander gebruik dan alleen woonruimte
          in beschreven staat.
          mijn fout

          Comment


            #6
            Re: Advies over lamp en tent gevraagd

            zorg er in ieder geval voor dat je geen overlast veroorzaakt

            Comment

            Bezig...
            X