Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een complexe autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een complexe autoflower

Korting op 420shop
    Hoi,

Ik heb een week of 3 geleden mijn 2e autoflower geplant, een AK47. (nina)
    Mijn 1e doet het redelijk goed. Veel trial and error maar ik dacht wel dat ik mijn 2e aankon.

Nina was een kampioen. Heel snel gekiemd en had een mooi bladerdekje. Na het minipotje mocht zo van mij over naar de grote pot.
    Zij bleek heel snel te zijn waardoor ze is beginnen stresbloeien. (allicht door samen met mijn grote vrij vroeg onder de lakens te kruipen).
    Nu geen nood, een beetje meer licht en ze komt er wel door.
    Toen ze wat gewend was besloot ik om haar eens goed van onder bij te wateren: de pot eens lekker van onder te laten slorpen.

Vervolgens werden de blaadjes redelijk wat bruin en schoot ze niet echt meer op.
    De week nadien dacht ik dat het misschien tijd was voor haar eens goed te spoelen om zo mogelijks opgestapelde zouten weg te spoelen.

Fout gedacht vrees ik.

pb1.jpgbp2.jpg

Ik gebruik geen lampen en minimale voeding. Ik probeer het zo portemonnee vriendelijk en natuurlijk mogelijk te houden.
    Ik kweek niet echt voor opbrengst, eerder voor een aangename verrassing achteraf.

De potgrond heeft zich al eens goed bewezen dus daar zal het volgens mij niet aan liggen. Potgrond is na 3 weken ook niet uitgeput door zo een ukkepuk.

Ik gok op overbewatering. Nu vraag ik mij af:
    Plant ik die over en hou ik die droger? De pot staat echt kleddernat.
    of is het mogelijk dat die zelf droog komt zonder dat mijn peuterplant sterft?
    of is het iets anders?

Alvast bedankt voor het lezen

ps: ik heb al enorm veel op informatie gelezen maar kan dit geval nergens onder schikken, toch niet in deze situatie (stressbloei, verse potgrond, voldoende licht, etc...)

Re: Een complexe autoflower

ziet er idd uit als over bewatering
    ze staan ook liever te droog als te nat
    het risico met het nu zo laten is dat de potgrond indroogd en ook geen water meer gaat opnemen
    ik denk dat ik hem zou overpotten in drogere aarde en even weinig tot geen water geven
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

inderdaad, je plant zit nog niet door heel de pot heen geworteld.
      je kan je plantje er met twee handen uit pakken en even in een klein potje doen.
      haal dan de grond uit de andere pot en laat deze drogen op een stuk plastic in de zon tot ze een klein beetje vochtig is.
      of eventueel je grond mengen met een cocobrick dan zit je ook wel goed.
      de komende weken in ieder geval geen water geven tot je pot een stuk lichter weegt

Comment

Bedankt voor de reactie
        Dat was zo ook mijn idee.
        Ik hoop nu wel dat het stammetje heel blijft.
        Waar het overgaat in de grond is het flinterdun. Heeft daar iemand een verklaring/oplossing voor?
        Cheeryo

Comment

Nina zit nu in een kleinere pot met licht vochtige verse potgrond (in de zon met een klein briesje)
          Ik geloof dat ik dan beter het de bewatering kan controleren tov een grote pot.
          Als ze doorgeworteld is mag ze terug naar de grote
          De grond van de grote pot was meer modder als grond tbh

Ik post wel de het resultaat wanneer ze er terug boven gekomen is.

Bestaat er reeds een topic over de premature bloei? (of iemand die wat info heeft over de verdere invloed op de vegetatieve fase en bloeifase?)

Comment

staat je plantje de hele dag gewoon binnen aan de raam of .....
            waarschijnlijk krijgt je plantje veel te weinig licht doordat je die achter het glas hebt staan
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

In de voormiddag (van 6-12 staat die voor een raam waar die de zon ziet opkomen)
              Vanaf de middag staat die buiten in het licht (tot +- 19:00)
              Dan wordt die binnen achter een zonnig raam gezet tot ongeveer 21:00.
              Na 21 uur vangt ie ook nog een 2 tot 3 tal uren straatverlichting. (wanneer ze in bloei staat wordt dit uiteraard niet meer gedaan).

Het is veel verhuizen als je zonder kunstmatige lichtbronnen werkt maar mijn 1e plant heeft wel bewezen dat het mogelijk is.
              Plant blijft vrij klein maar staat tamelijk dik in de topjes.

Af en toe verschuif ik de bovenste aarde zodat ze wat beter droogt.
              Nog geen merkbaar resultaat mbt de overbewatering jammergenoeg.

Comment

bij autoflower maakt het niet uit hoeveel lichturen die krijgt. dus als die bloeit kun je ook die straatverlichting wel gebruiken maar echt veel verschil zal t nie maken

Comment

Ik dacht dat ook maar meende ergens te lezen dat dat een plant in bloei ook genoeg uren duisternis nodig heeft
                  Onder de straatverlichting is niet zo duister

Comment

Bezig...
                  X