Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een het volgende probleem onderin worden me blaadjes geel en hoger op gelegen krijgen sommige witte vlekjes.
    De plant was een paar dagen geleden nog mooi donker groen maar dit is steeds lichter geworden.
    kan het eraan liggen dat de plant eerst buiten heeft gestaan en nu binnen onder een lamp de lamp hangt er ong 40-50 cm van af en is een 400w hps lamp.

    weet iemand wat het probleem is of problemen.

    alvast bedankt,

    Nils
    P.S. de zwarte strepen of foto komt door de lamp.

    IMG-20120806-00016.jpgIMG-20120806-00017.jpgIMG-20120806-00018.jpgIMG-20120806-00019.jpgIMG-20120806-00020.jpgIMG-20120806-00021.jpg

    #2
    Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

    Ik vermoed spint: kijk maar eens ( met een loep) aan de onderkant van de bladeren. Mocht dat zo zijn dan ben je aangewezen op roofmijt of een verdelgingsmiddel dat begint met een V. De volledige naam van dit middel mag op dit forum niet vermeld worden.

    Comment


      #3
      Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

      wat zou ik moeten zien onder de blaadjes meer witte puntjes?

      Comment


        #4
        Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

        Kleine insecten van ongeveer een halve millimeter: maar je kunt ook de zoekfunctie gebruiken om zelf het antwoord op je vraag te vinden.

        Comment


          #5
          Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

          ik heb niks zien zitten maar dat kan ook zijn omdat het vergroot glas misschien te klein is. heeft iemand misschien een andere mening over de witte puntjes?

          Comment


            #6
            Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

            Van deze foto's : Spint.
            Goed kijken, ze zitten vaak tegen de nerven van het blad.

            Misschien nog wat meer foto's maken, zonder hps licht ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

              hoi

              iedereen bedankt voor de reacties.
              ik heb nog een keer gekeken en dit keer foto's gemaakt zonder hps lamp.
              ik zag dit keer ook bij een blad dat het stukje waar het blad begint rood begon te worden?
              heb hier ook even en foto van gemaakt.

              Gr . Nils
              p.s. nog steeds niks gezien onderblad. zal wel blind zijn haha.
              IMG-20120807-00023.jpgIMG-20120807-00024.jpgIMG-20120807-00025.jpgIMG-20120807-00026.jpgIMG-20120807-00027.jpgIMG-20120807-00028.jpg

              Comment


                #8
                Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

                was net plant wat water aan het geven toen ik een wit pluisje zag zitten lijkt beetje op opgerolde spinnewebben heb hier geen foto van omdat je heel slecht kon zien

                Comment


                  #9
                  Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

                  Spint krijg je nauwelijks onder controle, tenzij je de rouwvarenmug/vlieg inzet of een bestrijdingsmiddel gebruikt met als eerste letter V.

                  Comment


                    #10
                    Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

                    was na grow shop geweest en hun zeiden dat het trips was. heb hier bestrijding gehaald en ga zo als het ligt uitgaat het maar eens opspuiten nog tips of ander advies voor verder. misschien wat extra aandacht of waar ik goed op moet letten?

                    Comment


                      #11
                      Re: blaadjes onderin worden geel en sommige wat hoger witte vlekjes

                      de rode verkleuring van steeltjes wijst op een naderend stikstof tekortje. zolang dit niet uitbreidt niks om je zorgen over te maken.

                      Comment

                      Bezig...
                      X