Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste weken na het ontkiemen van het zaadje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste weken na het ontkiemen van het zaadje

    Korting op 420shop
    Goedemorgen iedereen,

    Ik was al een tijdje actief aan het lezen op dit forum en dacht even mijn vraag de wereld in te sturen:

    Ik heb hier enkele zaadjes bij mij waarvan ik er een deel sinds gisteren ben aan het proberen te ontkiemen.

    Boven mijn verwachtingen uit, is zo'n 30-40% na 24 uur al ontkiemd en gaan ze morgen vast en zeker al aan 3mm-5mm lengte zitten.
    Tijd voor een klein bloempotje dan denk ik.

    Nu heb ik nog geen installatie aangebracht voor deze toekomstige plantjes dus vroeg ik mij af hoe deze zaailingen de eerste weken verzorgd moeten worden.
    Ik had al begrepen dat ze de 1ste 2-tal weken in een klein potje onder een TL-lampje mogen vertoeven?

    Wat is de ideale set-up om deze zaailingen de eerste weken te verwelkomen om planeet Stoned?
    Ik neem aan potgrond gaan kopen met weinig voedingsstoffen en kleine bloempotjes met gaatjes vanonder?

    PS: Pittig detail, ik heb deze zaadjes gekregen via via dus ik heb geen flauw idee om welke soort het gaat
    Best wel spannend op zich.

    #2
    Re: 1ste weken na het ontkiemen van het zaadje

    Mogguh Disco,

    Je geeft zelf al het juiste antwoord. De jonge zaailingen inderdaad in kleine voorgroeipotjes zetten onder niet al te veel licht (TL, spaarlamp). Het beste maak je gebruik van een voedingsarme grond (lightmix of zaai- en stekgrond). Na 2 of 3 weken kan je ze overpotten en langzaam beginnen met het geven van voeding.

    BD

    Comment


      #3
      Re: 1ste weken na het ontkiemen van het zaadje

      Je ideale set up zal afhangen van hoeveel budget je er wil in steken he, kijk eens wat meer rond op het micro gedeelte van het forum...
      die potgrond mag best voeding inzitten btw, pak potgrond voor tomaten ofzo is goed.. ( misschien mixen met 1/3 perliet dat vocht bijhoud)

      en als je geen feminised seeds hebt opletten voor mannetjes he :p spannend, succes

      Comment


        #4
        Re: 1ste weken na het ontkiemen van het zaadje

        Bedankt voor de snelle reacties

        Dus gewoon de hele dag door onder licht zetten? Of 12/12 al?

        Ja ze zijn zowizo niet feminised, ze zouden rechtstreeks van een mannetjesplant komen. Dus idd opletten hehe

        Comment


          #5
          Re: 1ste weken na het ontkiemen van het zaadje

          Het voorgroeien van de plantjes doe ik altijd onder 20 uur licht, 4 uur donker. Na 2 of 3 weken zet ik ze op 12/12. Na 2 weken op 12/12 zou je het geslacht moeten kunnen bepalen.

          Comment


            #6
            Re: 1ste weken na het ontkiemen van het zaadje

            of als ge geen kosten wilt doen, zet ze achter het raam, niet direct in de zon maar wel in daglicht. Heb dit met mijn skunk gedaan, water gegeven, 1 week vakantie en die staat nu int kot. Gaat binnekort de bloei in. Why not.Kost u niks en wie weet zijn het mannekes...dus

            Comment


              #7
              dan krijg je amper toppen voor het raam is eigenlijk tijdverspilling

              Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

              Comment

              Bezig...
              X