Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

    Korting op 420shop
    Hey allemaal, ik zit met een paar vraagjes.
    Ik wil mijn 1e kweek beginnen maar ik wil natuurlijk wel de hoogst mogelijke opbrengst+kwaliteit.
    (Ik rook nogal wat weg)
    Zodat ik geen/minder geld kwijt ben aan de dure shoppa's.

    Zou het mogelijk zijn om een scrog meteen op 12/12 te zetten en vervolgens de planten te toppen en bijna op t einde te klieven?

    Want ik heb verscheidene verslagen gezien waar een van deze dingen in gedaan werd, maar ik ben nog geen verslag tegen gekomen waarin al deze 4 methodes toegepast werden.

    Heeft de plant niet een veel grotere kans op stressen met al deze methodes?

    En zou ik meer uit het kweekje kunnen halen als ik 4 a 5 planten op 80cm x 50cm scrog. Of zou het beter zijn om een stuk of 10 planten in die scrog zet?


    Mvg,

    Geo the dude

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

      Bedankt voor je advies QNQ, ik snap je punt dat ik beter simpel kan beginnen.
      Maar ik denk dat ik wel de nodige theoretische kennis heb om het wat moeilijker te maken.
      En als ik het goed begrijp heb ik dus meer kans op meer opbrengst met 2 plantjes + groeiperiode in een scrog dan dat ik een stuk of 4 a 5 in een scrog zet?

      Comment


        #4
        Re: Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

        Het aantal plantjes bepaalt niet het succes, beperkende factoren zijn je licht en daardoor je effectief belichtte oppervlakte, in combinatie met de lengte van de groeiperiode.

        Zo da heb ik ff politiek verantwoord verwoord
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

          hulde Q Ik heb nog klinkers in de aanbieding anders

          theoretische kennis zit meestal meer in de weg dan dat het echt helpt... het "in de vingers krijgen" is een uitstervende bezigheid die niet op waarde onderschat moet worden.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

            Geodude: En als ik het goed begrijp heb ik dus meer kans op meer opbrengst met 2 plantjes + groeiperiode in een scrog dan dat ik een stuk of 4 a 5 in een scrog zet?
            Laten we zeggen dat elke plant 25% is en je hebt er 4.

            1 plantje wordt ziek en moet eruit. dan heb je een verlies van maar 25% (4x25%=100%)
            Heb je nu maar 2 planten in je scrognet hangen dan zijn het direct 50% plantmateriaal wat je mist. (2x50%=100%)

            Mij lijkt het beter dat je er gewoon 4/5 op een metertje zet. Bij 2 planten is het wel een erg groot verlies aan wiet als het fout gaat.

            De opbrengst liggen inderdaad aan je lamp hoeveel watt deze is, de plant, het klimaat, de voeding, het water, PH, en EC waardes.
            Een standaard voor beginners is 0.2 / 0.5 gram per watt aan te houden. dus heb je een 400w lamp en je opbrengst is 0.5gram per watt, heb je dus 200 gram.

            Comment


              #7
              Re: Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

              Tja, je moet ze wel gewoon in leven houden natuurlijk.
              Daar ging ik al vanuit vanwege "de nodige theoretische kennis"
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

                ik vind dat wel een ruim begrip btw Q, "de nodige theoretische kennis"... Theoretisch praat je dan over 'n keer goed naar dat liedje van Doe Maar luisteren
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Scrog, Toppen, Klieven op 12/12?

                  okee, ik weet genoeg, bedankt allemaal voor jullie hulp!

                  Comment

                  Bezig...
                  X