Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat te doen laatste week van de kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat te doen laatste week van de kweek

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,


    ik zou eventjes jullie tijd in beslag willen nemen

    ik kweek binnen met een tent, met alles wat nodig is (filter, afzuiging, lamp 400w) enz.
    ik heb nu in de laatste twee weken van mijn kweek enkel en alleen puur water gegeven om te spoelen (betere kwaliteit van de wiet),
    nu heb ik mij laatst laten vertellen, dat om nog een betere smaak te bekomen, je best je planten nog een week langer te laten staan, zonder water, tot de plant zo goed als afgestorven is. blijkbaar zou men nog een betere smaak bekomen. kunnen mensen mij dit bevestigen? en zo ja, laat ik de lamp dan branden die laatste week of laat ik ze uit?

    alvast bedankt

    grtz

    #2
    Re: wat te doen laatste week van de kweek

    Nee zover ik weet niet. Ik weet wel dat ikzelf de tijden op het laatst manipuleer om een niet herfst maar winter gevoel aan de plant te geven. Ik doe het altijd zo en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Hoe minder uren licht des temeer bloei hormoon wordt aangemaakt door de plant.

    Bijvoorbeeld:
    Week 6: 12/12, laatste voeding
    Week 7: 11/13, spoelen
    Week 8: 10/14, spoelen
    1 of 2 dagen absoluut donkerperiode. (veel wolken nabootsen) en (alle grote bladeren worden al verwijdert)

    Hierna zal de plant denken dat het echt winter is en alles nog ff eruit duwen wat erin zit voor hij sterft.


    Je kunt wel wachten tot de bladeren van je plant geel worden maar deze tijd verkort ik hierdoor altijd aanzienlijk.
    Suc6

    Comment


      #3
      Re: wat te doen laatste week van de kweek

      dus de laatste 2 weken gebruike jij geen enkele Top booster meer ?en je heb er baat bij ? klinkt mij errug vreemd in de oren

      Comment


        #4
        Re: wat te doen laatste week van de kweek

        Gewoon nog een weekje alleen water geven.
        Zo kort donker zetten heeft bij mij geen zin, dan zou ik ze nog liever 48u licht zetten.
        Licht periode nog verder afbouwen doe ik ook niet, ik zet ze de laatste weken juist langer licht.
        Licht = gewicht
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Lp1
          Lp1 commented
          Editing a comment
          Randdebiel terug meer licht stom stress ja hoe,kan het plots van zomer naar winter gaan en terug naar zomer kan iet en meer licht is vor autoflowers

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Randdebiel?
          Je praat niet tegen je vader, vriend.

        #5
        Re: wat te doen laatste week van de kweek

        De laatste paar dagen de plant in het donker zetten, geen water geven en de luchtvochtigheid naar beneden brengen dmv ventilatie.
        Laatste 1-2 weken alleen water vind ik persoonlijk een goed idee omdat ik zelf niet graag mest rook en de smaak zachter maakt.
        Tevens zit er voldoende voeding in de grond en kan de plant nog voedingsstoffen onttrekken aan de bladeren.

        Comment


          #6
          Re: wat te doen laatste week van de kweek

          ja enkel de laatste 2 weken gebruik ik geen voeding meer, om een zachtere smaak te bekomen. het klopt toch als men blijft voeding geven tot de laatste dag, en je er daarna van rookt, je nog al de meststoffen smaakt? of niet?

          Comment


            #7
            Re: wat te doen laatste week van de kweek

            Als je bio kweekt maakt het niet uit of je de laatste week alleen water geeft , voeding wordt veel langzamer afgegeven en dit duurt ook veel langer voor het op is

            Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

            Comment


              #8
              Re: wat te doen laatste week van de kweek

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Gewoon nog een weekje alleen water geven.
              Zo kort donker zetten heeft bij mij geen zin, dan zou ik ze nog liever 48u licht zetten.
              Licht periode nog verder afbouwen doe ik ook niet, ik zet ze de laatste weken juist langer licht.
              Licht = gewicht
              Is het niet zo dat als je meer licht gaat geven, dat je planten gaan reveggen?
              Hoe meer licht des te meer groeihormonen? dus bij 48u ga je meer takken/bladeren krijgen dus licht=bladeren/takkengewicht.

              Hoe weiniger lichturen des te meer bloei hormomen, en als je steeds weiniger licht geeft gaan de bloeihormonen helemaal overmeesteren waardoor de laatste portie thc/hars nog ff goed erin wordt gestompt.
              Dan is licht=pompen om de laatste beetjes eruit te krijgen.

              Ik kan het fout hebben Dat moeten we maar eens gaan testen.


              Showtime: dus de laatste 2 weken gebruike jij geen enkele Top booster meer ?en je heb er baat bij ? klinkt mij errug vreemd in de oren

              Nee ik gebruik de laatste 2 weken meestal geen voeding en fosfor meer. De voeding wat er nog in de pot zit mag worden verbruikt en als je nu voeding geeft wordt dat toch niet meer gebruikt dus verspilling van voeding lijkt mij.
              Of ik er baat bij heb durf ik niet te zeggen. Zoals gezegd zou ik dat eerst moeten testen. Maar op deze manier lijk ik betere resultaten te behalen dan dat als ik ze gewoon op 12/12 laat staan of juist meer licht en ze laat reveggen. Dus (waarschijnlijk) heb ik er idd baat bij.
              Last edited by Sudoma; 4 September 2012, 18:25.

              Comment


                #9
                Re: wat te doen laatste week van de kweek

                Ik doe slechts laatste 2 waterbeurten alleen aangezuurd water gegeven 5.8ph.
                Licht 10-14
                Dan laatste dagen elke dag de plant flink schudden dat die nog meer gestresst raakt.Harde wind ,weinig licht--> herfst taferelen.

                Je merkt dat je andere wiet krijgt!!

                Plus je voor geschiedenis is belangrijk.Anders heeft dit alles geen zin.

                Bcuzz compo 1,Bcuzz soil booster,Bcuzz Bloei stimulator, Bcuzz bloombastic. werkt gegarandeerd goed en geeft dikke vette buds!!!

                Comment


                  #10
                  Re: wat te doen laatste week van de kweek

                  zal dat schudden echt zin hebben?

                  Hebben meerdere mensen hier al ervaring mee?

                  Groet
                  One "small" step for a man....one giant tree for mankind

                  Comment


                    #11
                    Re: wat te doen laatste week van de kweek

                    Nee met schudden heb ik geen ervaring. Ik denk ook dat hij bedoelt de fan ff op de hoogste stand zodat de plant flink heen en weer gaat. schudden met de hand zal niet veel zin hebben denk ik.

                    Ik heb de fan zoieso altijd op de hoogste stand bij einde bloei i.v.m de LV. Hierdoor blijft de lv lekker laag en dus minder kans op toprot.

                    Comment


                      #12
                      Re: wat te doen laatste week van de kweek

                      Q heeft wat mij betreft gelijk!,het klopt dat het bloei hormoon de overhand krijgt bij 12/12. enkel licht uren afbouwen is niet verstandig.omdat het licht de energie geeft .een week 14 uur licht zal n plant in een ver stadium niet de groei doen inschieten.hier is dus de winst te halen.
                      gewoon lekker enkel water geven ,geeft een lekker zachte wiet.
                      grtz

                      Comment


                        #13
                        18u licht is dit teveel voor autoflowers? of kan ik ze nu op 24u licht zetten ? denk dat ze ongeveernog 2w moeten ga nu starten met spoelen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X