Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen (witte stipjes)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen (witte stipjes)

Korting op 420shop
    Beste Medekwekers,

Ik heb sinds enkele weken wat bladproblemen waar ik niet van af kom, ik kom hier meerdere topics tegen maar nog niet echt een antwoord en een oplossing.
    Ik heb de stekjes een tijd buiten gehad. Van zelfgemaakte stek tot de bloeiperiode indoor.
    Enkele weken terug had ik wat bladluis. Deze heb ik behandeld door de plant een paar dagen af te spuiten met koud water gevolgd door een behandeling Spruzit-R. Daarna heb ik de plant regelmatig nat gespoten en de luchtvochtigheid wat hoger gehouden om de overgebleven bladluizen een onaangenaam verblijf te verzekeren en te opzoek te gaan naar een andere verblijfplaats. Ik kom momenteel zo goed als geen bladluis meer tegen, maar de bladeren zien er niet helemaal gezond uit en toonen witte stipjes.
    Plantjes staan nu in de 2e week van de bloei.
    Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen over de bladproblemen, omdat ik me anders afvraag of ik de planten zo af kan laten bloeien.

P1000262.jpgP1000263.jpgP1000264.jpgP1000265.jpgP1000267.jpg

Re: Bladproblemen (witte stipjes)

Vandaag maar actie ondernomen.
    Volgens mij is het een schimmel. Kwam ook nog een paar beestjes tegen op een erg aangetast blad (zie foto) een soort wormpjes
    Ik heb zo goed als al het besmette blad verwijderd en water met spiritus en groene zeep gespoten.
    Hopen dat het nog wat wordt

P1000270.jpgP1000268.jpg

Comment

Jammer dat niemand meer duidelijkheid kan geven over wat het probleem nu precies was.
      Tot nu toe lijkt het na de vorige handelingen onder controle, maar is nog te vroeg om daar definitief wat over te zeggen.

Comment

trips

Comment

Thanx!
          Het zijn volgens mij idd trips, als ik de omschrijving zo lees.
          Eens kijken of ik roof wantsen ook in kleinere hoeveelheden kan bestellen, 100 stuks voor iets meer dan een halve vierkante meter is een beetje teveel van het goede.
          Wat gebeurt er met de roof wantsen als alle trips weg zijn? Zijn ze dan weg tegen de tijd dat ik kan oogsten?

Comment

Bezig...
          X