Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladeren worden geel tijdens bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren worden geel tijdens bloei

    Korting op 420shop
    hoi, check dit: Arjan strawberry haze, 4e week bloei onder 250W HPS. Bladeren worden geel, eerst onder scrognet (normaal) maar nu wordt de ganse plant lichtgroen en beginnen ook de bovenste bladeren geel te worden....

    aangezien ik in de bloeifase zit, ben ik al een tijdje gestopt met groeivoeding (en dus stikstof...).

    Planten staan in 10 liter potten

    P1010048.jpgP1010049.jpgP1010050.jpg

    moet ik nu terug stikstof en dus groeivoeding gaan geven, tesamen met bloeivoeding??

    #2
    Heb je geen kweekschema van de fabrikant van de voeding?

    Ik geef groeivoeding ook in bloei (biobizz)...

    Comment


      #3
      Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

      bwoa, kweekschema's, ik doe maar wat eigenlijk tot nog toe ging dit altijd goed, maar dan gebruikte ik ook 20 liter potten met plagron royale, daar zit voldoende in haast aan voeding....

      nu met die 10 liter potten is dat iets anders......

      Comment


        #4
        Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

        je moet buiten bloeivoeding ook nog basis voeding geven
        aarde A en B als je H en G veoding heb
        One "small" step for a man....one giant tree for mankind

        Comment


          #5
          Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

          Wat voor voeding geef je en hoeveel, en wanneer precies ben je gestopt met groeivoeding ?
          250W heeft niet zoveel dieptestraling ook he, het is in ieder geval in combinatie met tekort aan licht.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Wat voor voeding geef je en hoeveel, en wanneer precies ben je gestopt met groeivoeding ?
            250W heeft niet zoveel dieptestraling ook he, het is in ieder geval in combinatie met tekort aan licht.
            idd, die dieptestraling, of het gebrek eraan had ik al gemerkt, onder het scrognet vrij normaal leek me...maar nu beginnen de bladeren bovenaan de toppen onder de lamp ook licht groen te worden. Wsl omdat ik gestopt ben met stikstofrijke groeivoeding te geven en enkel bloeivoeding....

            in elk geval: ik ben gisteren terug gestart met ook groeivoeding te geven, eens zien hoe ze erop reageert...

            in mijn eerste kweek gebruikte ik grotere potten en heb ik eigenlijk amper moeten bijvoeden. Waren 20 liter potten met AF in. Misschien dat die ook anders reageren dan een sativa?

            Comment


              #7
              Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

              Hey General,
              Is hoogstwaarschijnlijk een stikstof tekort,haze soorten kunnen wel 4 weken en zelfs langer doorgroeien zeker de soorten met een langere bloeitijd.
              Dit stikstof tekort zal waarschijnlijk samengaan met een algeheel voedingstekort.Om het probleem snel op te lossen zou ik eerst wat stikstof toevoegen of zoals je
              gedaan hebt groeivoeding geven,hierin zit immers ook veel stikstof.Als het probleem blijft,combinatie van stikstof en magnesium doet meestal wonderen bij van onderaf
              vergelende planten.Soms kunnen deze symptonen ook een teveel aan water betekenen.

              succes...

              Comment


                #8
                Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

                Haze mag je geen extra stikstof geven in de bloei, dan krijg je gerekte fluffy toppen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Last edited by General; 5 September 2012, 19:36.

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

                    Je kweek goed voorbereiden ?
                    Er bestaan speciale voedingen voor Haze bijvoorbeeld.
                    Met je medium kun je ook vanalles doen.

                    Nu kan je daar niks mee. Een scheut stikstof erbij zal voor nu best in de behoefte voorzien.
                    Dan geef je een paar keer 50/50 bloei/groei voeding bijvoorbeeld.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

                      voorbereiden, tja, het is allemaal veel voor een eerste keer haze natuurlijk. Maar al doende leert men toch. Ben ook maar een hobbykweker natuurlijk.

                      dat van die voeding speciaal voor haze is nieuw voor me, ga me daar alvast eens in verdiepen voor volgend jaar!

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

                        okay folks, ben erachter gekomen denk ik waarom ik dit probleem heb: ik gebruik voeding van Organic Earth: grow (NPK) en flower (enkel PK -geen N). Zou het daarom kunnen dat ik een N tekort heb gekregen omdat ik gestopt ben met growvoeding vanaf 12/12.

                        terwijl de hazes nog blijven doorgroeien, goed doorgroeien zelfs de eerste 2 weken op 12/12.

                        wat moet ik nu doen, ondertussen 5e week bloei: enkel bloeivoeding P-K geven of ook nog wat growvoeding voor stikstof?


                        Mijn wijste les na een eerste jaar kweek is toch wel om voldoende grote potten te gebruiken, deze 5-6 liter potjes van me brengen je gewoon makkelijker in de problemen qua voeding geven. De aarde is direct uitgeput en dus moet je alles via voeding constant zien bij te geven. Bovendien drogen deze potten heel snel uit.

                        Volgend jaar hier minstens 11 liter potten. Of zelfs 18 liter.
                        Last edited by General; 7 September 2012, 17:01.

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

                          zoals eerder gezegd 50% bloei en 50% groeivoeding geven dan trekt het wel weer bij
                          haze's bloeien toch ook langer dat scheelt ook weer
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

                            ze lijken zich idd mooi te herstellen. De onderste bladeren waren te ver heen maar de bovenste bladeren zijn terug groen aan het kleuren.

                            Vraag me alleen af hoelang ik nog groeivoeding moet blijven geven. Nu dus start 5e week bloei. Moten normaal een kleine 12 weken bloeien

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladeren worden geel tijdens bloei

                              dan hoef je je de eerste 3 weken geen zorgen te maken aan het eind worden ze toch wel geel
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                              Comment

                              Bezig...
                              X