Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een groot probleem !!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een groot probleem !!!!!

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen ik ben een beginner en ik heb 3 plantjes staan alles gaat goed tot ik op mijn 1ne plant bruine vlekjes zag kan iemand me zeggen hoe het komt en hoe ik het oplos en geeft dat gevolgen voor mijn oogst????? aub help mij

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    sorry voor de onduidelijke fotos khoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt
    Attached Files

    #2
    Re: Een groot probleem !!!!!

    Waar staan ze in, en geef je al voeding ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Een groot probleem !!!!!

      nee kgeef ze nog geen voeding , in mijn ogen (nog te klein/te jong) en ze zitten in 15l potten en in een broeikast ofzoiets .

      Comment


        #4
        Re: Een groot probleem !!!!!

        je heb ze vast in gewoone potgrond gedaan he?

        zo ja, dan zullen je plantjes overvoeding hebben met gevolg een belemerde start
        One "small" step for a man....one giant tree for mankind

        Comment


          #5
          Re: Een groot probleem !!!!!

          Aaah; ok thanks!
          Gewoon laten zoals 't is, or....do you have a better idea??? :p

          Comment


            #6
            Re: Een groot probleem !!!!!

            Ik was met "waar staan ze in" inderdaad benieuwd naar wat er in de potten zit
            't Zal de bemeste aarde zijn, daar komen ze meestal wel bovenop na wat vertraging.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Een groot probleem !!!!!

              dus hij gaat er wel bove op komen en in mijn potgrond zitten voedingssupplementen

              Comment


                #8
                Re: Een groot probleem !!!!!

                je aarde is TEVEEL voorbemest! vandaar die bruine randen en plekken.

                Je wortels verbranden bij een te hoge EC gehalte van je medium.Aangezien aarde niet neutraal is moet je goed op letten bij stekken en zaailingen in de eerste week.

                Ik doe altijd de pot vullen met bemeste grond.Dan 2 vingers een kuil maken en vullen met STEK AARDE.
                Daar pot je het stekje of de zaailing in en dat is een beter start voor de plant.

                Of je begint altijd met een Light mix en je mest na 1 week bij!
                Of je pakt Grow mix en je mest na 3 weken bij!
                Of all mix en je mest na 5/6 weken bij..........

                Comment


                  #9
                  Re: Een groot probleem !!!!!

                  voortaan gewoon even beter inlezen, scheeld een hoop fouten.

                  je bent niet de eerste
                  One "small" step for a man....one giant tree for mankind

                  Comment


                    #10
                    Re: Een groot probleem !!!!!

                    Hoe hoog hangt je lamp? Verbrande bladpunten door teveel hitte of teveel voeding.

                    Wat kan helpen is om je aarde te drainen, door te spoelen en kijk eens welke kleur er onder je pot uitkomt. Is de kleur van je lekwater goed bruin dan weet je bijna zeker dat er veel voeding inzit en dat je mag spoelen.

                    Haal de plantjes erui en zet ze alsnog op stekaarde zonder water te geven.
                    Spoel je aarde in de potten een stuk of 10x door tot er helder water uitkomt.
                    Zet je steklingen terug in de pot zoals lange fred het doet, maar geef geen water. Er zit namelijk zoveel water in de aarde dat je stekken moeite zullen hebben met het verwerken hiervan.

                    Hang er een 400w boven en wacht een weekje en voila je stekken gaan weer als een speer

                    Comment

                    Bezig...
                    X