Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klieven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    klieven

    Korting op 420shop
    heeft iemand hier ervaring met klieven?
    en misschien fotos ervan als voorbeeld
    of ervaring in andere thc verhogende methodes? die niet veel tyd of kans op rot of ziektes verhoogd?
    aaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!

    #2
    Re: klieven

    Heb ik wel eens gedaan, maar pas op het einde. Als je het tussendoor doet is er bij fenimised zaad teveel kans op een herma doordat je de plant veel te veel gaat stressen. Einde bloei zou dit geen probl zijn.

    Ik heb er geen foto's van maar is denk ik wel genoeg te vinden op internet daarover.

    Klieven is eigenlijk niet meer dan een kunstgreep om de thc productie te vermeerderen d.m.v de sapstroom te verstoren
    Je brengt 2 taireps (ongeveer 10cm tussenruimte laten tussen de taireps) aan op de stam en daartussen duw je een mes door de plant heen. (wel verticaal) Laat het mes lekker zitten en draai het mes een aantal graden zodat de stam opengaat en steek hier vervolgens je stokje in.
    Haal het mes eruit en je bent klaar.

    Doordat de sapstroom wordt onderbroken denkt de plant dat er geen water meer is en zal de vegatieve groei geheel stoppen.
    Hij gaat meer thc aanmaken zodat de plant niet uitgedroogd raakt.

    Comment


      #3
      Re: klieven

      ja ik was het van plan in de laatste twee weken water (spoelen)
      dan in de laatste week van spoelen klieven. na de laatste week spoelen (en een week geklieft te zijn) twee dagen comleet donker en dan schaar erin.
      is dat een goed idee?
      Last edited by Elminio; 4 September 2012, 22:55. Reden: miste wat daarna dubbel
      aaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!

      Comment


        #4
        Re: klieven

        Sommige zeggen niet donker zetten en anderen zoals ik doen het weer wel.
        Dat moet je zelf weten of hem donker zet of bijvoorbeeld meer uren licht gaat geven.
        De laatste 2 weken klieven lijkt me goed. Maar meestal pas de laatste week. Sommige mensen doen het een paar weken van tevoren maar ik doe het eigenlijk pas als ik zie dat de top niet meer groeit.

        Heb het eigenlijk alweer 2 jaar ofzo niet meer gedaan, ik denk dat ik het in mijn verslag met scrog eens ga toepassen op het einde...

        Comment

        Bezig...
        X