Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overvoeding?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

overvoeding?

Korting op 420shop
    Hallo

Ik ben sinds de 25ste van augustus weer begonnen met een nieuwe ronde en ik heb deze keer beendermeel en bloedmeel aan de aarde toegevoegd.
    In bijde pakjes zat 500 gram en ik heb van allebij ook ongeveer de helft in de aarde gedaan. De bak is 65 liter en dus gewone potgrond maar dat met 500 gram "voeding".

Mijn vraag is of mijn plantjes nu last kunnen krijgen van overvoeding? Ze zijn nu nog normaal groen zoals het hoort, maar wanneer kunnen ze last krijgen van overvoeding op zijn vroegst?

Alvast bedankt

Cookaap

Re: overvoeding?

In aarde duurt het normaal wel even voordat de voeding opgenomen wordt. Als je al teveel voeding erin hebt merk je dat snel genoeg doordat het geel wordt of gaat opkrullen.
    Je zegt dat je de 25ste bent begonnen en dat het geheel nu nog mooi groen is, dan denk ik niet dat je last zult hebben van overvoeding dan had je dat wel al gezien na 10 dagen. Je kunt beter iets langer wachten met voeding geven als je er niet zeker van bent.

Beendermeel en bloedmeel wordt niet in 1x opgenomen maar in gedeeltes. Je moet dat zien als een soort van afgifte systeem. Bij de boer wordt de koeienmest ook niet in 1x opgenomen door de aardappelplanten dus ik zou me niet teveel zorgen erover maken.

Als je denkt dat je teveel erin hebt gedaan dan kun je de aarde ook weer eruit halen en nieuwe erin doen zonder voeding en dan zelf voeding toedienen zoals aangegeven op de flesjes, bij hesi is dat vaak 25/50ml op 10liter water.

Comment

Comment

Van beendermeel en bloedmeel gebruik je in de tuin 50 gram per m2.
        Jij hebt van beide 250 gram in een 65L kuipje gedaan, bij de potgrond, die ook al bemest is. facepalm.gif
        Ik zou de kuipen leegkiepen en overnieuw beginnen, mgoe, ik ben ook nogal eigenwijs.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ze zijn al 15 dagen onderweg en nog geen enkel spoor van overvoeding e.d. dus ik denk dat het wel goed komt.

Comment

Bezig...
          X